Kat valt van balkon, banden kapot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Hij loopt ook in de bench. Komend weekend dus ff een kwartier buiten de bench.
Denk dat het lopen wel ok gaat, moet er wel bij blijven.

Heb hem zonet ff opgepakt en rondgetild door mijn huis heen, hij vond het heel mooi had ik de indruk, overal kijken :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

heb je nu een tuig voor hem? dan heeft hij nog een paar dagen om eraan te wennen.
je zult zien dat hij zich in tuig automatisch heel erg gedeisd houdt, dat gaat bijna van zelf want je moet er niet aan denken, hoe erg je dat ook in de gaten houdt, dat ie ineens ergens op springt.
hihi, sightseeing! wat zin die 6 weken toch eigenlijk snel omgegaan en wat hij ie zich snel aangepast aan het benchleven. zijn spieren zullen nog vrij zwak en futloos zijn maar dat kan snel aansterken als het weer belast wordt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Update:
Flip loopt sinds een dikke week weer door het huis. Het gaat niet soepel maar hij komt vrij snel van a naar b. Ben ik wel zeer blij mee. Wat had ik dat gemist, op een gegeven moment weet je niet meer beter dan dat je een kat in een hokkie hebt. Tis net alsof ik weer opnieuw een kat heb.
Hele avonden met Flip tegen me aan de bank gezeten.

Als ik weg ben of nachts gaat hij in de bench. Toch pikt meneer dat niet meer: hij begint eerst altijd een paar minuten te graven omdat hij eruit wil.

Enfin, gisteren kwam een pinnetje er een beetje uit. Heb gelijk de DA gebeld (toevallig heeft zijn DA net weekenddienst en heb zijn mobiel). Die zei: we trekken het wel over het weekend heen en hou het een beetje rustig.
Nu is Flip geen springer en ook geen loper dus dat komt wel goed alleen als hij net nachts de bench in moet is hij wat wild, enfin het zal wel goed komen denk ik.

Nu maandag mag Flip naar de DA. Hoop dat het alles zo goed blijft gaan. Ik denk dat als het pinnetje(s) eruit is, dat hij nog wel soepeler weer gaat lopen, dan zit er weinig verschil in hoe hij eerder liep. Hij liep sowieso al raar, heeft van nature al kromme poten :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

goed zo Flip en vanaf maandag zonder pin en dan is dit avontuur ook weer achter de rug..!
;-) missch nog even een lullige vraag: is je 10-hoog balkon nu Flip-proof?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Flip komt niet meer op het balkon, laat staan in de ruimtes die aangesloten zijn op het balkon.
Flip is ook niet snel, hij waggelt altijd wat dus ook wel van te voren aan te zien.

Hoop dat Flip dit goed overleeft, dan kan hij weer "gewoon" lopen :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

tot dusver wijst niets erop dat hij bv nierschade heeft opgelopen als ik je goed gelezen heb. dat wil nog wel eens voorkomen bij zo'n smak en je mag je dus gelukkig prijzen.
de natuur heeft een wonderbaarlijke herstelcapaciteit, dus Flip zal heus nog wel een eind bijtrekken en een manier vinden om die poten weer goed te gebruiken.
maar, zon en beetje buitenlucht en licht is wel goed voor zijn vacht en dan zou hij toch in tuig wel - onder jouw toezicht - op het balkon kunnen zijn? of durft-ie niet meer?
al met al hardstikke goed afgelopen..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Nee hij heeft gelukkig niets opgelopen. Hij is toen letterlijk onderhanden genomen en getest.
Flip loopt ook alweer blij rond. Over een uur haal ik hem weer op, ben benieuwd hoe het gegaan is.

Goede tip van jou: buiten met het tuigje vast. Dat kan ik wel eens gaan doen inderdaad.
Vind het ook zielig als hij nooit buiten mag komen.
Nou durven doet ie wel, hij wou al een paar keer naar het balkon en zelfs met een mindere poot is hij nog snel genoeg.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

je zou misschien zijn bench op het balkon kunnen zetten met een ruime schaduwplek en drinken. katten zijn dol op luchtjes en beweging en heel erg nieuwsgierig.
dan zou hij in de bench kunnen op het balkon en heerlijk rond kunnen kijken en kunnen genieten.
en hij is de bench gewend, dus dat is niks nieuws voor hem..
hangt ntuurlijk ook een beetje af van het formaat en het soort balkon..

mijn katten zijn dol op buiten zijn en alle parkeerbewegingen beneden worden nauwlettend gevolgd en onderling becommentarieerd. en t.o. de flat staan een paar bomen met klimop waar tal van vogels wonen en ook daar is veel interesse voor.. soort van katten-tv!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Met Flip gaat het goed, pinnetjes zijn eruit, hij kan weer gewoon lopen.
Niet helemaal soepel zoals het was maar hij redt zich prima. Kan ook gewoon op de bank springen en eraf springen.
En daar waar hij beter niet op of af moet springen, springt ie ook niet af. En als hij van de bank af wil springen, zoekt hij eerst een stukje waar het zachter terechtkomen is. Ongelofelijk , best slim van een kat.
Nu is hij sowieso geen springer of loper, alleen bij mensen op schoot zitten dus dat komt dan goed uit.

Enfin hij vermaakt zich prima :) :
http://www.youtube.com/watch?v=kqzMZ69Jehw
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door castratenkoor »

Mooi dat het zo goed is afgelopen. Nu maar niet meer op het balkon los laten om herhaling te voorkomen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Zuri »

castratenkoor schreef:Mooi dat het zo goed is afgelopen. Nu maar niet meer op het balkon los laten om herhaling te voorkomen.
Tenzij op een veilig balkon door ren/net/tuigje ;-)

Fijn dat het beter gaat!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door castratenkoor »

Ik zei ook LOS laten hè - uiteraard catproof balkon zou prima zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jennli »

Fijn dat het weer beter gaat met Flip!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

wat een prachtige, lieve kat is Flip, heel hard knorren en mooi prrrt-geluid kan-ie maken! wat een mooie kleur en prachtig gezicht, kan me voorstellen dat je helemaal verzot op hem bent.
geweldig dat het uiteindelijk allemaal bijna op zijn pootjes terecht gekomen is en dat onwennige lopen gaat na verloop van tijd ook wel wat beter/soepeler.
vooral die laatste speelvideo is leuk!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jennli »

Had het filmpje bijna over het hoofd gezien ... oeps

Zo te zien zit hij weer lekker in zijn velletje :) Gelukkig :)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie