Vervoer van kitten

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
ottie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2011 09:30

Vervoer van kitten

Bericht door ottie »

beste,

ik heb van mijn vriendin in oostenrijk een kitten gekregen.
het probleem is dat de kitten in oostenrijk is aangekocht en daar verblijft.
is het een probleem om de kitten naar belgie te brengen via de auto ?
de autorit is zo"n 10u. ik kan stoppen op parkings en de kitten geregeld eens ( aan een leibandje ) op de parkings uitlaten.

is dit doenbaar ? kan de kitten de rit aan ?
tips ?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: VERVOER van kitten

Bericht door Zuri »

Ik kan zelf niet uit ervaring spreken, maar heb toch een aantal tips:
- zoek uit of je een kitten uberhaubt naar België mag vervoeren vanuit Oostenrijk
- zoek uit of je nog aanvullende inentingen nodig hebt (zo vragen een aantal landen in Europa om een rabies-inenting en een aantal anderen niet)
Deze twee dingen om te voorkomen dat je onderweg gedonder krijgt. Waarschijnlijk niet (Europa heeft feitelijk geen grenzen), maar je kunt het maar beter goed uitgezocht hebben.

Verder zou ik voor het kitten zorgen voor:
- koelte (dus uit de zon en bij voorkeur in een geacclimatiseerde ruimte)
- een fijne vervoersbox met daarin een kleedje / knuffelbeertje / oid met bekende geur zodat het wel vertrouwd voelt in het mandje
- af en toe pauzes wanneer het kitten daar behoefte aan heeft voor plassen, eten, drinken, beweging.
- zorg voor bovenstaand dat je bekende kattenbakkorrels, voeding etc. gebruikt

Meer kan ik zo even niet bedenken...
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: VERVOER van kitten

Bericht door jennli »

Ottie, welkom op dit forum.

Zou het kitten in de vervoersbox laten en niet aan een lijntje uitlaten. Moet er niet aan denken dat zo'n kleintje langs de autosnelweg ontsnapt.

Inderdaad ook uitzoeken of het beestje de benodigde inentingen gehad heeft.

Zorg voor een ruime vervoersbox en geeft regelmatig wat eten en wat te drinken.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: VERVOER van kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Zorg ook zeker voor een kleine kattenbak in zijn reismand, want kittens houden dat echt niet op! Die hebben hun bakje altijd nodig.

Hoe oud is de kitten? Heb je voer dat voor zijn leeftijd geschikt is?
Je moet ook opletten dat hij niet uitdroogt, dat het niet te warm maar ook niet te koud in de auto is. Het hangt er van af hoe oud de kitten is, maar hij mag ook niet onderkoelen. Zo alleen...

Kan je niet iemand meenemen en hem aan een tuig los in de auto houden? Met een kattenbakje tussen je benen? Want vele kittens houden niet van een reismand, en al zeker niet zo lang en alleen! Als het nu nog twee kittens waren, maar eentje alleen kan wel eens gaan jammeren (en dat stopt niet!). Het zou dus wel verstandig zijn een passagier of chauffeur mee te nemen.

Er is ergens hier een topic over kittens uit griekenland of kittens op het vliegtuig en daarin kan je ervaringen van andere mensen terugvinden, hoe dat in zijn werk gaat.

Onder jouw topictitel gaan deze mensen met ervaring je vraag misschien niet opmerken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie