Kitten miauwt zodra we actief zijn

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
HugoBoss
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2011 04:57

Kitten miauwt zodra we actief zijn

Bericht door HugoBoss »

Hallo Alle Kattenliefhebbers in dit nachtelijke uur...

Ben namelijk net thuis van me werk..


Ik heb de volgende vraag, of misschien beter gezegd "benodigd advies".

Afgelopen dinsdag hebben we een kitten via marktplaats opgehaald in Brabant,
bij een jongedame waarvan we het idee hadden bij het zien van het huis,
dat er niet veel aandacht meer voor de kitten was, aangezien ze sinds 2 maanden
continu bij haar nieuw vlam was die een hond heeft. Het huis stonk naar
vuile kattenbak en het katje zag er erg mager uit.

Het kittentje "saartje" is een lapjeskat en volgens de oude eigenaresse ongeveer 6 maanden oud.
Morgen gaat ze zowieso voor controle naar de dierenarts, maar in deze korte 2,5 dag hebben we ondertussen wel geconstateerd dat ze snakt naar aandacht en eten. Waar je ook gaat in huis, mevrouw huppelt (gelukkig naar ons idee super vrolijk) achter ons aan.
En Eet als een bezetene haar bakjes eten op en in alles kun je zien dat ze gezonder en sterker wordt. (grondig likken van haarzelf, vacht gaat weer glanzen en neemt aan in gewicht).

Nu het volgende, gelukkig miauwt ze niet continu, maar zodra je druk in de weer bent wordt tegen alles aangemiauwt, rolt ze waar ze kan op der buik en miauwt, melktrappelt in de lucht en miauwt erbij tot ze uiteindelijk tot rust komt als wij ook rustig zitten of slapen.

mijn vraag is, is dit miauwen uit complete vraag naar aandacht, is dit een logische reactie bij een verwaarloosd katje dat ineens in een paradijsje komt, of zijn er andere redenen, goed of kwaad waar ik helaas niet van weet..?
En leert ze dit vanzelf af als ze gewent is op ten duur, en zo nee, kun je het afleren.


Ik weet dat ze pas een paar dagen bij ons is, maar liever meteen gevraagd dan na een paar weken.

Pootje van Saar en Ons
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten Miauwt zodra we actief zijn..

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies is er een tweede katje bij halen. Samen kunnen ze echt kat zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten Miauwt zodra we actief zijn..

Bericht door Ilone »

Inderdaad. En hoeven ze niet meer alle aandacht die ze nodig heeft bij jullie te halen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten Miauwt zodra we actief zijn..

Bericht door pearlsofpassion »

Het lijkt me normaal gedrag van een kitten dat alleen is, dat misschien een tikkeltje erger geworden is door haar verleden. Afleren heeft alleszins geen zin, daar maak je haar alleen maar ongelukkig mee.

Ik zou er ook een kittentje bijhalen (misschien uit het asiel deze keer) en liefst ongeveer van dezelfde leeftijd (al struikelen ze niet over een paar weken hoor). Daar zal ze veel gelukkiger van worden. Maar ook snel eens bij de dierenarts passeren, zodat je zeker bent over haar leeftijd en geslacht. Als ze echt al 6 maanden oud is, is het tijd om haar te laten helpen. Anders krijg je met de hormonen ook nog eens last. ;-)

In een goed asiel zijn ze na 6 maanden al geholpen. Je bent dan ietsje meer kwijt aan het kitten zelf, maar veel minder dan als je alles zelf zou betalen (inentingen, ontworming, ontvlooiing, chip en castratie).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten Miauwt zodra we actief zijn..

Bericht door Anne »

Wat fijn voor Saartje dat ze het nu duidelijk beter heeft :grin:
Ook goed dat je haar laat chekken door de da, ze zou wel eens wormen kunnen hebben of andere parasieten. heeft ze al haar entingen al gehad?
Als de da haar gezond verklaard en als je de leeftijd weet zou je gelijk en afspraak kunnen maken voor castratie/sterilisatie en een twede kitten erbij zou voor Saartje ook goed zijn,
ze heeft behoefte aan een soortgenoot. dat verklaart haar hang naar aandacht
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie