Nestje kittens gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door MarjanR »

Ik vind het inderdaad ongelofelijk dit verhaal.
Ik weet dat je hart op de goede plek zit, gezien je opvang van Ziva.
Dus ik hoop ook dat je inderdaad de doos met kittens zsm naar buiten hebt gezet zodat moeders erbij kon. En niet bent gaan leuren met die doos, dat zou echt dom zijn.
Wanneer moederpoes gaat slepen met de kittens is dat prima, dan zoekt ze beschutting voor de kleintjes.
Maar het beste zou zijn om de kat en kittens laten vangen door de dieren ambulance.
In NL maken we geen katten meer dood omdat het er te veel zijn. Dat is verleden tijd!
Overigens hoeft het niet perse zo te zijn dat jouw kater de vader is omdat hij ook onder het zeil zat. Misschien accepteerde moederpoes hem gewoon erbij.

Verder zou ik als de bliksem in ieder geval Ziva laten steriliseren.
Een nestje kost namelijk meer dan een sterilisatie.
En je katers zou ik binnen laten tot je gespaard hebt voor de castratie.
Of dan ook helemaal binnen laten ivm kattenhaters waar je het over hebt.
En ongecasteerde katers kosten uiteindelijk ook meer dan een castratie.
Die vechten namelijk en de kosten die je hebt van een kater die weer opgelapt moet worden lopen vaak hoger op dan de castratie zelf.

Dani, ik weet dat je een goed mens bent.
Je wilt het allemaal goed doen, en ik denk dat je het ook goed bedoelde toen je de kittens pakte.
Maar ik hoop ook dat je inziet dat het beter is om de adviezen hierboven te volgen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door dani86 »

we hebben de kittens weer terug gezet. we hebben een oude buffet kast gepakt (die moest nog naar het vuil gebracht worden) en daar hebben we ze (weer met handdoek gepakt) en met een deken erin gezet.
in de buffetkast zitten 2 deurtjes. 1 ervan is dicht (daarachter liggen ze beschut) en de ander op een kier open zodat moeder poes erbij kan. maar ze is nog te bang.
Daarbij gaan we vandaag in de buurt vragen van wie die zwarte poes is zodat we de eigennaar op de hoogte kunnen brengen van het nestje.

Even over het castreren/sterialiseren va onze katers/poes

Het is niet dat we het niet willen.
we zijn er allang voor aan het sparen. Maar iedere keer als we het bedrag bij een hebben gebeurt er iets anders (wat voor ons voorrang heeft) met de dieren: kat tussen klapraam gekomen en achterpoten verlamd (spuiten, medicijnen, aparte voeding), dan heeft 1 vd katten een abces bij de wang (spuitje, foto, kleine ingreep) dan ziva die we met veel liefde hebben opgevangen (en dat laat ze iedere dag wel merken hoe blij ze hier is) die ondervoed was en speciaal voer nodig had, paar x terug geweest bij de dierenarts, oogzalfje enz dan de hond die een ontsteking heeft gekregen en we hebben geholpen.

Iedere keer als we het bedrag bij elkaar hebben gebeurt er iets anders wat belangrijker is om de kat/hond te laten overleven en dat heeft dan bij ons ook voorrang.
Momenteel is ons potje weer aangevuld en zullen binnenkort (nog geen datum bekend)
ze alle 3 tegelijk gecastreerd/gesteriliseerd worden.

Wij hebben zeker het beste met de dieren voor.
en hebben de katten niet laten castreren omdat we voorheen op een flatje zaten en ze niet buiten kwamen en we geen last van sproeien ofzoiets dergelijks hadden.

Nu we in een eengezinswoning wonen komen ze buiten en hebben we gezegd ze moeten gecastreerd worden maar zoals ik al aangaf moest dat potje steeds voor andere doeleinden worden gebruikt (en werd het financiele plaatje alleen maar slechter en slechter)

Daarbij zijn wij zelf ook zo dat wij zelf droog brood aten maar wel voer voor de hond/katten hadden en zelfs bepaalde rekeningen niet betaalde zodat de dieren wel hun voer/operatie/spuiten en de andere kosten wat erbij zijn komen voor hun over hebben gehad. We hebben zelfs spullen ervoor verkocht.

Jammer om te lezen dat mensen denken dat ik/wij slechte mensen zijn en niet het beste voor hebben

Maar als je niet weet hoe de prive situatie is moet je niet oordelen.
Wij doen alles voor onze dieren en hebben het beste met ze voor en zorgen ervoor dat ze niks te kort komen (we hebben echt al genoeg ingeleverd en gelaten voor de dieren en dat hebben we met liefde gedaan) Dus zeg niet dat wij het slecht met ze voor hebben want daar kan ik echt boos om worden.
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door Anne »

Het kan mij niet schelen hoe de prive situatie is. Een ongecastreerde kater buiten zorgt voor oepsnestjes, punt.
Ik hoop dat je je katers nu binnen houdt net zolang ze geholpen worden en dan ook nog 6 weken na castratie ??
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door dani86 »

niet-gesteriliseerde poezen misschien ook...
Waar nazaten ontstaan zijn er altijd 2 schuld. Het is niet eens zeker dat onze katers hiervoor verantwoordelijk zijn, dus al zouden ze gecastreerd zijn, was dit misschien nog steeds gebeurd.
Men kan er niet zomaar vanuit gaan dat onze kater de vader is, als behoort dit wel tot de mogelijkheden.
Ik heb ook geen zin meer om hier meer woorden aan vuil te maken.

@ anne
het niet kunnen schelen hoe iemand zijn privé-situatie is, heeft ook geleid tot de huidige maatschappij.
Allemaal cijfertjes en nummertjes.
Als jij geen belang hecht aan meningen en situaties van mensen, is een forum misschien niet de juiste plek voor je, maar kun je beter informatieve sites gaan opzetten.
Forums zijn er om te discussiëren, en elkaar te helpen.
En als dit hier niet het geval is, zit ik hier misschien wel op de foute plek.
Begrijp mij niet verkeerd, men mag ons gerust op fouten wijzen, advies geven, en men mag ook vrij redeneren over zaken, maar wel met een beetje respect.
Wie een hond (of kat) wil slaan, vind altijd wel een stok.

feiten op een rijtje:
- 4 kittens.
- moederpoes bekend, maar niet bekend vanwaar zij komt.
- onbekende kater (vader).

reacties svp geven aan de hand van deze feiten, en niet zelf conclusies trekken, of waarschijnlijkheden/mogelijkheden tot feit maken.
Aub On-Topic graag.

We zullen jullie sowieso op de hoogte houden van deze kittens.
Ze hebben een mooi beschut verblijf (droog en tochtvrij) in een oude dressoir-kast, op dezelfde plek waar het nestje is gevonden.
De moederpoes loopt in de buurt rond, dus het zal een kwestie van tijd zijn, voordat ze ze vind (als ze ze al niet gevonden heeft).
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door Anne »

Wil je zeggen dat ik je **** moet likken?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door castratenkoor »

dani86 schreef:@ anne
het niet kunnen schelen hoe iemand zijn privé-situatie is, heeft ook geleid tot de huidige maatschappij.
Allemaal cijfertjes en nummertjes.
Als jij geen belang hecht aan meningen en situaties van mensen, is een forum misschien niet de juiste plek voor je, maar kun je beter informatieve sites gaan opzetten.
Forums zijn er om te discussiëren, en elkaar te helpen.
En als dit hier niet het geval is, zit ik hier misschien wel op de foute plek.
Begrijp mij niet verkeerd, men mag ons gerust op fouten wijzen, advies geven, en men mag ook vrij redeneren over zaken, maar wel met een beetje respect.
Wie een hond (of kat) wil slaan, vind altijd wel een stok.
).
Anne hoort hier helemaal op dit forum thuis. Anne neemt haar verantwoordelijkheden.
Dat kan ik van jou niet zeggen......

Dus wie hoort er nu niet op dit forum thuis.

Ik heb niet de indruk dat je de gegeven adviezen ter harte neemt. Ik vrees dat je ballen-boys dus nog steeds vrij buiten lopen voor nazaten te zorgen.

De huidige maatschappij is eerder verrot door mensen die geen eigen verantwoordelijkheden wensen te nemen dan door mensen die goede adviezen en meningen geven.

Ik ben het volledig met Anne eens, geen geld voor castratie kan gebeuren, maar ze dan moedwillig loslaten - nee dat KAN echt niet.

Gefeliciteerd met je bijdrage aan het kattenoverschot, de asiels en kittenopvangers puilen straks weer uit.

Enne respect is iets wat je moet verdienen.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door MarjanR »

Wow, jij trekt lekker van leer zeg!
Je wilt alleen maar horen wat in jouw straatje ligt?
Zet lekker zelf een info site op.

En trouwens, je hebt alle adviezen al gekregen.
Dat hoef je niet nogmaals aan te geven.

Niet dat je ook maar IETS zult doen met dit advies.
Bel de dierenambulance en laat de kittens en moeder ophalen.
De kittens mogen misschien droog liggen, als moeders er niet bij wil/durft zijn ze ten dode opgeschreven.

Ik begrijp echt niet dat je ondertussen niet wat wijzer bent geworden nadat je je een tijd geleden hebt ingeschreven op dit forum.
Je hebt toch zeker niet alleen in jouw eigen topic gelezen?
En verder vind ik je behoorlijk bijdehand doen tegen mensen die je goede adviezen geven.
De latere, minder vriendelijke reactie komt omdat we nou niet echt de indruk krijgen dat je er ook maar iets mee doet.

En je hebt het over hoe de wereld verhard en dat zou komen door mensen zoals Anne?
Je bent niet wijs.
Jouw reactie is imo ongepast.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door sandy »

Zo ik geloof dat de topicstartser nu wel weet hoe iedereen erover denkt.
Inderdaad oordelen is makkelijk als je zelf niet in een bepaalde situatie zit, financiële problemen kunnen ook ontstaan als je er zelf niet om vraagt. Niemand kan meer doen dan alleen zn best, ik moet ook mn kater herplaatsen omdat het niet anders kan, ben ik dan ook slecht?
Ik heb ook niet gevraagd om mijn situatie.
En dan vraagt men zich af waarom de wereld verhard...ook door jullie hoor zoals ik hier zie, doe ff normaal.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door castratenkoor »

Een kater herplaatsen omdat je geen geld hebt om er 4 financieel te onderhouden is een verantwoordleijke daad van liefde.
Dat is pertinent niet te vergelijken met een halve zool die moedwillig ongecastreerde katers los laat lopen.
dat heeft helemaal NIETS te maken met financiële rampspoed.
het gelul van ik had bijna het geld bij elkaar en toen moest ik naar de dierenarts omdat er een een abces had - word ik echt niet warm of koud van. Waarom krijgt dat beest een abces, omdat ze hem ongecastreerd los laat lopen. In plaats het geld uitgeven aan de resultaten van onverantwoord gedrag had ze het beter kunnen gebruiken voor castratie.
Ik zie werkelijk niet in waarom iemand vanwege financiëel slecht zitten ongecastreerde katers los moet laten.
Die logica ontgaat me volledig.
Het is problemen scheppen ipv problemen oplossen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door Cerna »

Met stijgende verbazing lees ik hier de reacties op Dani haar verhaal. Natuurlijk, het is beter om je katten op tijd te laten castreren, maar soms is het ook beter om pas je mening naar voren te brengen wanneer je alle achtergrondinformatie hebt.
Maar nee, dat hebben een aantal forumleden niet nodig. Die hakken je kop er al af nog voordat het vonnis is uitgesproken.
Hoe komt het toch dat een aantal forumleden er steeds weer in slaagt om de sfeer zo te verpesten, dat mensen (bijna) afhaken?
Komt het doordat het toch anoniem is en dan durf je te roepen wat er in je opkomt? En dan de toon! Ga je zo ook met mensen om in het dagelijkse leven? Of denk je dan wel eerst na voordat je wat roept?

Mensen, houd hier mee op! Zo gaan we toch niet met elkaar om?!!

En Dani.....ik hoop dat moederpoes zich inmiddels weer ontfermd heeft over haar kindjes want zo niet, dan zou ik onmiddellijk ingrijpen en de dierenbescherming bellen! Zij hebben een kittenopvang met ervaren mensen die precies weten wat ze moeten doen met flessenkittens.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door Kattenbella »

Ik zit hier ook niet lekker met mijn 26 katten en door omstandigheden een uitkering.

Natuurlijk is castratie belangrijk. Ik vind het wel supereerlijk dat Dani direkt heeft verteld dat haar kater een mogelijke vader is. Dat had ze helemaal niet hoeven doen en dan was het heel anders gelopen hier.

Zelf denk ik dat de katjes ouder zijn dat 1,5 week. Ze staan goed op de pootjes en kijken al helder uit de ogen. de ogen kunnen zeker een week of vier of langer blauw blijven.
Ik zou de ambu inschakelen en nog beter een eventuele opvang in de buurt. Vraag hen om hulp en stuur de foto op. Laat ze niet te lang buiten, hou de moederpoes in de gaten.

Laat je weten hoe het gaat?
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 16 apr 2011 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door castratenkoor »

Hoeveel achtergrondinformatie heb je nodig om goed te praten dat je ongecastreerde kater LOS laat lopen?
Hebben die mensen geen ramen en deuren of zo????? Wat een gelul!!!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door Kattenbella »

Dat is zo Dinie, daar heb je gelijk in, maar nu eerst de kittens. Hoe oud denk jij dat ze zijn? Ik denk persoonlijk dat ze ouder zijn dan 1,5 week.
Welke opvangen zijn daar en wat kan er liefst vanavond nog gebeuren?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb al gezegd dat ik ook denk dat ze ouder zijn.
Ik denk zo'n 3-4 weken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: LEES AUB ongelooflijk maar waar

Bericht door Kattenbella »

Denk het ook. Dan moet je helemaal uitkijken ze buiten te zetten, ze kunnen dan al aan de wandel gaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie