Poes ziek, of wat anders?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Evee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:47

Poes ziek, of wat anders?

Bericht door Evee »

Hoi allemaal,

Molly heeft in de eerste week dat ze bij ons was een flinke niesziekte gehad en daardoor is ze even teruggeweest naar het asiel, weer opgeknapt en nu weer vrolijk bij ons.

Het is een tijdje (zo'n vier weken nu) heel goed gegaan, maar sinds gisteren begint het toch weer wat anders te worden.

Ze slaapt weer veel meer, ze speelt minder, niest heel af en toe en heeft (vooral na het slapen) een beetje bruinige korstjes bij de ogen. Net zoiets als slaapkorstjes bij de mens zeg maar, maar dan ietsjes donkerder.

Het eten gaat er ook minder snel in als normaal. Ze eet wel, maar niet van harte..

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik wil namelijk ook niet meteen naar de dierenarts rennen. Dat hebben we toen bij de niesziekte gedaan en toen kreeg ze (volgens het asiel) te zware antibiotica van de DA, waardoor ze nog zieker werd. Bij het asiel (en hun dierenarts) heeft ze andere antibiotica gekregen en toen ging het wel de goede kant op.

Wat zouden jullie doen? Wij zijn namelijk ook nogal snel overbezorgd.. zeker omdat dit ook ons eerste poesje is.

Alvast bedankt voor jullie advies!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes ziek, of wat anders?

Bericht door Kattenbella »

Zeker als ze slomer wordt en minder gaat eten zou ik contakt opnemen met de dierenarts van het asiel en beschrijven wat er aan de hand is. Ze kennen haar het beste en hebben haar het laatst behandeld.

Laat je weten wat ze zeggen en hoe het gaat?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes ziek, of wat anders?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou beginnen met haar temperatuur meten, ze heeft misschien wel koorts en is daardoor sloom.
Ik zou toch wel naar de da gaan hoor.
Het kan van alles zijn.....
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Poes ziek, of wat anders?

Bericht door MarjanR »

Ik ben het eens met de voorgangsters.
Terug bellen naar de da van het asiel.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes ziek, of wat anders?

Bericht door nellebel »

zeker contact opnemen met de DA. liever een keer te vaa knaar de DA als 1x te weinig.
Wat zielig voor der, dat ze alweer zo snel ziek is.
heeft ze het vaker gehad, of was het de eerste keer toen jullie haar net hadden? Mischien heeft ze wat chronische niesziekte en is de stress van de verhuizing (van asiel naar jullie) even de trigger die de niesziekte terug op laait. Dan zou ik haar niet weer terug brengen naar het asiel, dan blijf je soebatten. even overleggen met de DA en dan in je eigen huis behandelen. kan ze ondertussen goed wennen bij jullie en is het hopelijk de laatste keer dat ze niesziekte krijgt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Evee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:47

Re: Poes ziek, of wat anders?

Bericht door Evee »

Ik heb voor vanmiddag een afspraak gemaakt bij de dierenarts.

Dat is dezelfde praktijk die ook de dierenarts 'levert' aan het asiel.

Ze vonden het verstandig dat ik belde en zeiden ook dat je nooit te overbezorgd kunt zijn.

Ik hou jullie op de hoogte!!
Plaats reactie