Ervaringen RC Sensitive

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Ervaringen RC Sensitive

Bericht door Patriciavt »

Na flinke research heb ik mijn katten inmiddels sinds eind oktober vorig jaar op RC Indoor 27. Ze doen het hier prima op en onze veel te dikke kat is al best een eind afgevallen. Af en toe verwen ik ze met een beetje natvoer, maar puur voor de verwennerij, want ze doen het zoals al gezegt goed op het droogvoer.

Nu is er een kat in huis die met regelmaat kotst. Het is bruin en alsof het gemixt is, dus een egale substantie. Ik ga er vanuit dat dit dus de voeding is die omhoog komt. Gemiddeld vind ik 3x per week wel een plasje kots in huis. Ik weet niet van welke van de drie katten dit afkomstig is en ik weet ook niet of het van één kat is of dat meerdere het doen.

Nu vraag ik me af of ik er goed aan zou doen om Sensitive te gaan voeren ipv Indoor. De katten leven binnen en komen alleen op het balkon. Ze hoeven dus verder weinig energie te gebruiken (en die doen ze ook niet zoveel, behalve met spelen)

Wat is jullie ervaring en mening over Royal Canin Sensitive??
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen RC Sensitive

Bericht door castratenkoor »

Ik heb wel een andere variant van Royal Canin gevoerd. het nadeel vind ik dat er granen in zitten.
Ik voer alleen nog graanvrij en ga overstappen van Orijen naar Porta 21 sensitive grainfree.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ervaringen RC Sensitive

Bericht door Anne »

Mijn advies is om eerst te achterhalen wie de kat is die kotst en of je het wel zeker weet dat het dezelfde kat is die drie keer in de week kotst en als dat zo is, een tripje naar de da te maken want een kat die kotst hoeft niet persee alleen een voedselovergevoeligheid te hebben ;-)

Hier zijn de ervaringen met rc sensitieve heel goed verder.
Je kan natuurlijk ook eerst dit proberen en kijken of het gekotst minder wordt of stopt.....
Dan weet je bijna wel zeker dat het door de huidige voeding komt.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie