Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Renee en Shampoo »

Sowieso zou ik echt geen Whiskas geven dat is echt troep.. Volgens mij is hier een voedingshoekje met info over goede voeding. Whiskas is dat in ieder geval niet.
Geen enkel merk uit de supermarkt is goed voer. Ga eens naar een dierenwinkel en kijk wat ze daar hebben. Let vooral op het percentage vlees in de brok of in het natvoer. Whiskas is 4% vlees, wat is de rest dan? goede merken hebben een hoger vleespercentage, tussen de 30 en 80%.

Een poes is ook niet continue krols, dus tja dat je dat gemerkt zou moeten hebben vind ik een beetje onzin. Soms duurt het lang voor ze krols worden, of zit er een langere tijd tussen.

Ik zou haar dus gewoon laten steriliseren. Als ze zwanger is, dan is dat nog erg pril en kan het waarschijnlijk gewoon geaborteerd worden tijdens de sterilisatie.

Ohja en het favoriete natvoer van mijn katten is.. Schesir zalm!
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

De da kan aan haar gebit zien hoe oud ze is en met 6 maanden mogen ze al geholpen worden.
Ik zou doen wat Renee zegt, maak een afspraak voor sterilisatie en als ze dan in verwachting is, kan alles geabotteerd worden, dat klinkt zieliger dan het is, maar zo klein als ze is is ze er nog helemaal niet aan toe om een moeder te worden en er worden elk jaar al zoveel kittens geboren...

Ik zou op zoek gaan naar een andere voer want whiskas staat bekend om stinkende winden en diarree, misschien een tip om je eens voor te laten lichten in een dierenwinkel.
Katten zijn vleeseters dus hoe hoger het vleespercentage hoe beter...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Ik geef Animonda blik. Kijk maar eens op Zooplus (banner rechtsonderaan de pagina), daar hebben ze veel goed voer, en ook zakjes.
Let er gewoon op dat er geen granen en geen suiker of melk in zit. En als er min 4% op staat, ook niet vertrouwen.
Bij goed voer staat er vaak gewoon vlees en mineralen en that's it.

Dat is wel vaak geen compleet voer, dus dat moet je aanvullen met een goede brok (info kan je in de voedingstopics vinden).
Een alternatief is ook versvoeding zoals Bibi en Carnibest, daar zit wel alles in.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Ben blij met dit forum! Morgenochtend bij de DA ingepland. Ze hadden aan haar gebit al gezien dat ze ongeveer 9 a 10 maand oud is en toen niet gevoeld dat ze drachtig zou zijn. Ze gaan even scheren ( :-( om te zien of er een litteken zit wat er op wijst dat ze al geholpen is. Ik was vanmorgen in de tuin aan het werk en toen was ze uit haar riempjes ontsnapt. Gelukkig zocht ze mij op in het schuurtje, maar ik wil zo snel mogelijk dat ze zonder risico buiten kan zijn als ze per ongeluk ontsnapt.

Voor harde brokjes geef ik al Sienceplan. Was geadviseerd door vriendin(britse korthaar fokster) en kreeg ik een paar zakjes gratis mee. Die wishkas kan dan gelijk de prullenbak in. Ik wil haar graag goed gezond houden ;-)
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Gisteren is Zorro gesteriliseerd. Nu een beetje zielig, lekker verwennen. Omdat ze aan de hechtingen ging bijten moet ze 10 dagen een romper aan. Ze was furieus toen ze dat aan moest krijgen maar is nu weer helemaal een schatje. Blij dat we het hebben gedaan en hopelijk is ze weer heel snel de oude.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

:-)
Ik duim mee dat ze snel herstelt. Meestal hebben ze wel meer last van het rompertje dan van de operatie zelf, maar als ze eraan gaat bijten, moet dat natuurlijk wel...
Dus zal ze waarschijnlijk een beetje rustig zijn zolang dat rompertje aan is.

Laat je het elke dag een uurtje uit terwijl je erbij bent, zodat ze zich kan wassen, of laat je het aan?
Ik weet niet wat moet hoor, ik heb er geen ervaring mee (enkel bij een konijn, maar dat is toch nog anders). Als ze er erg moeilijk om doet, kan je het misschien beter aan laten.
Corine, baasje van Bo en Bella (ik weet haar nickname niet vanbuiten :???: maar je kan haar vast wel ergens terugvinden, vb bij de kattenfoto's ) heeft er ervaring in van toen Bella geholpen werd in December. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud mag blijven!

Bericht door Zorro1 »

Ze is inderdaad heel rustig met het pakje aan. Wassen is zielig ja, alleen haar pootjes.....Ik ben wel verbaasd over de sprongen die ze gewoon alweer maakt alsof er helemaal geen operatie heeft plaatsgehad. En ze is heerlijk aanhankelijk. Het was een strijd om het pakje aan te krijgen :evil: (zelfs samen met de assistente van de DA ) dus ik laat het voorlopig maar aan. Dure grap overigens dat pakje : ruim €30. Maar zonder was geen optie. Ik ga eens op zoek Corine en anderen die ervaringen hebben met het pak. ;-)

Groetjes, Fenna, poes Zorro en cavia's floortje, blacky, stoffer en pluis (met mogelijk een caviesnestje binnenkort) + man en kids.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Aziraphale »

Ik heb je vraag beantwoord in mijn oude voorstel-topic.
Maar wat een duur pakje, wij hebben er €15 voor betaald. Een rode, van MPS (Medical Pet Shirt).
Je kunt ook de achterkant elke dag even los doen en Zorro zich laten wassen, dan ben je erbij. Deden we na een dag of 4 ook bij Bella.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Nou dat is dan fraai die prijs, gelijk even op internet gezocht.... Inderdaad MPS rood shirtje sx en te koop voor € 16,50.
Ga nog wel even over in gesprek met de dierenarts dus. Ik moet bij het verwijderen van de hechtingen betalen maar dat wordt wat mij betreft dan dus geen 30 euro.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Aziraphale »

Moeten de hechtingen verwijderd worden? Klinkt ouderwets, meestal gebruiken ze oplosbare hechtingen maar een goede DA doet wel gratis een wondcontrole na 10 dagen. Bella was via de DA vh asiel gesteriliseerd maar dat was 35 min rijden. Onze eigen DA deed een gratis wondcontrole (ook omdat ze het asiel natuurlijk wil steunen ;)).
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Tegenwoordig wordt inderdaad bijna enkel nog onderhuids gehecht. Dan kunnen ze er ook minder aan prutsen en het geneest mooier.
Maar soms gaat dat niet. Als het katje erg mager is (wat je al aangaf), is er gewoon niet genoeg huid om naar binnen om te plooien en moeten ze wel buitenhuids hechten.
Dan is draadjes uit halen wel het aangenaamst, anders moet ze er nog veel langer afblijven omdat ze het anders alsnog open kan gaan trekken, terwijl het al bijna dicht zit. Als er geen draadjes meer zijn, kan ze er ook niet meer aan trekken...

Tja, dan zal ze er ietsje langer last van hebben dan als het onderhuids was, maar dat is ook maar een paar dagen. Daarna kan ze (dat hopen we toch ;-)) gezond en onbezorgd oud worden. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Aziraphale »

Ahh, weer wat geleerd ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb het gehoord van Marjolein toen ik raad vroeg voor Daphne haar sterilisatie. Haar konijn Phoebe was ook te mager toen ze geholpen werd (waarschijnlijk door de hormonen), en daardoor werd toen ook buitenshuids gehecht. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

Volgens mij verschilt het per da hoe ze hechten. het asiel in Beilen, hetzelfde asiel van Corine, gebruikte twee jaar geleden nog hechtdraad wat er weer uitgehaald moest worden.
Bij onze da gebruiken ze zelfoplossend hechtdraad.
Bij het asiel in Winschoten waar Hummel en Hobbel werden geholpen werd zo onderhuids gehecht dat ze geen rompertje aanhoefden of een kapje om moesten, maar kreeg Hobbel wel een dikke bult ter groote van een ei op de plek van de hechting :???: Dat was ook zelfoplossend hechtdraad.

Maar jee, wat een duur rompertje heb je betaald :shock:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door castratenkoor »

Voor een paar euro een babyshirt bij Zeeman gekocht, werkt prima met een paar aangebrachte veranderingen. Dan ben je voor onder de 5 euro klaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie