Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Cerna

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Cerna »

Nou, dit was geen advies, meer een idee want ik heb geen flauwe notie of het op deze manier mogelijk is en aan de andere kant denk ik ook: stel ik ben de eigenaar, maar woon een heel eind van Doetinchem vandaan. Zoek daar dus ook niet en informeer ook niet. En na drie maanden kom ik er achter dat mijn kat helemaal naar Doetinchem is gelopen. Ik blij: kat is terug! En dan kun je het mooi vergeten want dan krijg je hem niet meer terug. Dit geldt natuurlijk ook voor het asiel; wanneer je binnen 14 dagen je kat niet op hebt gehaald, kan hij herplaatst worden en dan sta je als eigenaar alleen. :-(

Ik weet niet of er een uitwisseling van informatie is tussen de verschillende asiels en of ze bij Amivedi ook op de site kijken van andere afdelingen. Zou eigenlijk wel moeten. Of je moet als eigenaar de hele provincie af gaan bellen.

Heb een keer meegemaakt, toen ik nog als vrijwilliger in het asiel werkte, dat er een gechipte kat binnen werd gebracht. De eigenaar woonde ergens in Friesland, dus wij bellen.
Bleek dat de kat al een half jaar zoek was en hij hoefde hem niet meer terug; had inmiddels een andere kat. Hij was notabene voorzitter van de plaatselijke dierenbescherming. Dan verwacht je zoiets toch al helemaal niet. Ik zou een gat in de lucht springen.

Fenna, weet je wat een leuke uitdrukking van Valerie is: zij kuist de kattenbak altijd op (maakt 'em dus schoon). Vind Vlaams zo'n leuke taal! :lol:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Ja ja lach maar :lol:
We zeggen hier ook nooit poetsen... Kuisen dus. ;-)
Sorry hoor, en ik doe nog zo mijn best :oops:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Cerna »

Nee joh, is juist leuk! Leren wij ook weer wat woorden bij. Gewoon lekker Vlaams blijven praten en vooral jezelf blijven. Kuis is in het Nederlands een ander woord voor zedig, preuts, maar dat wist je waarschijnlijk wel wanneer je zo dicht bij de grens woont.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, maar dat is het bij ons ook. Als bijvoeglijk naamwoord. Maar dat kennen we eigenlijk alleen maar uit de kerk (bijbel) :lol:
Kuisen is enkel als werkwoord, je kan het echt vertalen als poetsen of schoonmaken. Volledig hetzelfde. ;-)

Ik woon trouwens nog maar 2 jaar hier. Ik ben opgegroeid in Aalst, dus een tikkeltje lager. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Cerna »

Aalst: de plaats van pastoor Daens (Louis Paul Boon) en de weversopstand. Prachtig boek, prachtige film! :offtopic:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

De regisseur (Stijn Coninx) is een schoolvriend van mijn vader en een kennis van Stijn zijn vader (Stijn is er zelfs naar genoemd :-P ), en hij komt dus misschien op onze trouw. We gaan hem alleszins uitnodigen. ;-)

Inderdaad prachtige film. Speciale stad, dat wel. Ik ben daar naar het secundair geweest en dus mijn puberjaren doorgebracht. Mijn ouders wonen in een dorpje een 10tal km verderop. ;-)

Maar we zijn hier wel lichtjes aan topicvervuiling aan het doen... :oops:
Nu maar voort over Zorro :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Awel zeg...Weer terug van even weggeweest op mijn berichtje, is er ineens een hele conversatie gaande....nou,ik kuis m'n kattenbak niet. Wij scheppen hem gewoon uit. ;-)

Terug naar Zorro? Sinds zeven uur vanavond is haar romper weer uit. Helemaal blij en uitgelaten. Ze dook gelijk met haar prooi (pluk veren aan een touwtje) in de gordijnen. Hmmmm. :-x

Wond is goed genezen. Alleen beet ze de dierenarts in de handen en toen mochten de hechtingen toch alsnog blijven zitten. Ook zo wat om onder narcose de hechtingen er uit te halen.....Gelijk maar even de herhaalprik voor de katte ziektes en dan hopen we weer tijden geen dierenarts meer te zien.

Mocht de eigenaar nog opduiken dan is er letterlijk een gepeperde rekening te vereffenen.
Hebben jullie een verzekering voor de poezen?
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door castratenkoor »

Nee ik heb geen verzekering voor de 8 katten. Ik heb een rampenrekening waar elke maand een bedrag heen gaat zodra de salarissen er zijn. Een ongeluk komt nooit alleen en soms heb je opeens drie
rampen in een maand.

Ik schep 4 x daags alle poep en plas uit de bakken en vul het grit dan aan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Wow, 8 katten. Dat zal af en toen een feest zijn dan bij jou! Hebben ze voor de nacht een eigen plekje in je huis? Vanochtend stoof Zorro onze ficus in de woonkamer in. Tot in het topje zo ongeveer..... errug schattig :roll: maar moet er even niet aan denken dat er acht door de kamer gaan...... Misschien ga ik haar toch een plezier doen met haar buiten de vrijheid te laten maar gezien de risico's weten we het nog niet zo zeker.

Wel een idee, zo'n rampenrekening. Toen ik jaren geleden twee katten had hebben ze jarenlang geen enkel gezondheidsdingetje gehad. Dan zou de premie voor niks betaald zijn. (waren binnenkatten dus ook geen entingen enzo) maar als er iets voordoet dan kan het zomaar heel hard oplopen.

ps. volgens mij is onze cavia echt drachtig, vandaag het beertje bij haar weghalen en dan afwachten....... wordt het echt voorjaar!!!
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Trouwens, Annet, in Doetinchem bij het asiel zeiden ze wel dat ze met grote regelmaat contact onderhouden met Amivedi. Ze hebben daar geen gegevens genoteerd omdat het om die reden niet nodig was. Katten kunnen enorm ver van huis weer opduiken. Wij hebben vooral in de regio Achterhoek rond gekeken voor de echte eigenaar. Ik vind het eigenlijk ook wel een plicht van de eigenaar dat ze zelf actief oproepjes gaan plaatsen en internet biedt toch wel een hele goede mogelijkheid daarvoor.

Nou ja, Zorro heeft nu een chip. Daarmee is ze dan misschien nog niet helemaal definitief van ons maar voorlopig lijkt ze bij ons helemaal gelukkig. En wij ook :grin:
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Bij Dinie hebben de katten altijd beschikking over het gehele huis inc zolder en buitenren. Alleen de slaapkamer niet, ivm lichte allergie. Kijk maar eens in haar album, dan zie je het direct.
Er zijn er nog wel meer die een aantal katten hebben hoor.
Je moet een poesje echt niet buiten laten omdat ze wat actief is. Dat is heel normaal op haar leeftijd en gezond. Met een goede krabpaal kan ze zich binnen ook uitleven.
Een vriendje om mee te spelen en zich op uit te leven zou ze waarschijnlijk wel leuk vinden.

Oudere katten stuiven minder rond, dus dat valt ook met 8 heus wel mee. En met meerderen stuiven ze iets minder, relatief gezien...

Proficiat met de drachtige cavia. Was het de bedoeling dat ze zwanger werd? Ben je caviafokker of zo?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door MarjanR »

Ik heb voor Sara haar stuif momenten een krabpaal van de grond tot aan het plafond.
En daar maakt ze gretig gebruik van. Ideetje misschien? Ipv buiten laten?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Volgens mij heeft Zorro zich ook behoorlijk beperkt gevoeld door de strakke romper voor de hechtingen. Ze lijkt zo blij dat het uit is en leeft zich helemaal uit. Zonet is ze boven uit het raam geklommen en kon ik nog net een sprong naar het dak voorkomen. Heerlijk dat ze weer zo ondernemend is.
Een vriendje erbij? Heb ik wel ook aan gedacht. Zou super zijn. Maar 'k weet niet of ik mijn man daarvoor mee krijg........

Gek genoeg heeft ze een flinke krabpaal in de kamer maar de plant was toch even leuk tussendoor blijkbaar. ('k geef haar geen ongelijk eigenlijk)

Met de cavia was helemaal gepland. We proberen ieder jaar een nestje, gewoon omdat het zo leuk is en de kleintjes kunnen we altijd weer een goed adresje geven. Tot nu toe kwam er dan een mannetje logeren of ging ze naar een vriendje voor 4 weken. Sinds januari hebben we Pluis, een mooi borstelbeertje en blijkbaar heeft tie goed zn best gedaan.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Let er maar goed op dat je echt goede thuisje vind. Want ook cavia's blijven niet gespaard van de typische misdaden die men tegen konijnen stelt. Zoals klein en/of alleen huisvesten, onvoldoende vers voer en te veel droogvoer en zelfs dumpen in de 'vrije natuur'. En dan mogen ze nog blij zijn dat ze niet bij een konijn terechtkomen, want dan zijn ze helemaal gezien...
Maar als je daar goed op let is het inderdaad wel leuk.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

Een nestje cavia"s elk jaar leuk??? :shock: Voor wie? Voor caviamama zelf of voor jullie?
Weten jullie wel dat er hele opvangs voor cavia's bestaan die knokvol zitten? het beste kun je je beertje laten castreren en mocht je cavia's erbij willen dan kun je die uitzoeken in een opvang!!
Hier in drenthe zit een opvang, die heeft over de ruim 200 cavia's en die zoeken allemaal met spoed een huisje...

Verder zou ik echt een speelmaatje zoeken voor jullie poes. Alhoewel, mocht de eigenaar nog opduiken dan blijft het speelkameraadje alleen achter..
Probeer je tuin af te zetten en de eerste 6 weken zou je haar toch moeten binnenhouden anders heb je kans dat ze de hort op gaat. En nu ze net geholpen is en de wond nog open is dat helemaal niet verstandig ivm infecties.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie