Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Een week geleden kwam een vermagerd cypers poesje aangelopen bij ons in Doetinchem op de Huet. Licht grijs met wit en een bruin neusje. Volgens de dierenarts niet gechipt en ca. 10 maanden oud. We zouden graag haar eigenaar terug vinden.

Wie weet waar je met de poes heen kunt als er geen eigenaar of nieuwe verzorger voor komt?
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem.

Bericht door pearlsofpassion »

Er is een erg goede kittenopvang in Doetinghem
http://www.kittenopvangdoetinchem.nl/page1.php

Zij zullen je wel verder kunnen helpen en zeggen wat je kan doen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem.

Bericht door castratenkoor »

Ik zou een melding doen bij het plaatselijk asiel en bij Amivedi.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem.

Bericht door Zorro1 »

Bedankt! Hoe langer ze hier is hoe moeilijker het wordt om haar weg te brengen.......
Amivedi heb ik direct al ingelicht en het asiel had geen meldingen. Gek genoeg lijkt ze nergens te worden gemist.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door nellebel »

tja, als je alles hebt ingelicht en niemand reageert, heb jij er misschien wel een poesje bij?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

Je mag je na een jaar pas eigenaar noemen, mist er geen eigenaar op de proppen komt ;-)
Kun je haar niet gewoon houden?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Ik heb ooit (18 jaar geleden) 2 poezen gehad. Zooooo ondeugend. Ik moest de deurkrukken aanpassen omdat ze er op sprongen en zo overal konden komen. Ze zaten in mijn kledingkast en in de wasdroger. (En ik was hele dagen aan het werk dus niet echt de kans om ze dat af te leren.) Dat is mijn angst. Dit is een schatje, voorbeeldig als ik haar vergelijk met toen. En mijn kinderen gaan al over tot luid protest als ik aankondig dat er iemand komt om haar op te halen.


Wat is jullie ervaring. Als ze ook naar buiten mag wordt ze daar liever van? Of juist niet.
En wat doen we met haar in de vakantie. Er zijn wel mensen die voor haar kunnen zorgen hier in ons huis maar kan dat ook? Twee weken niet zo veel aandacht?
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Renee en Shampoo »

Ik zou haar persoonlijk niet haar buiten laten met alle gevaren van dien.. maar da's mijn mening.
Of ze daar wel of niet liever van worden.. tja, denk dat een buitenkat net wat meer op zich zelf is dan een binnenkat..
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Als ik jou was hield ik haar bij, en haalde er een kattenvriendje bij. Als je dat al eens meegemaakt hebt, zal je wel weten hoe leuk twee kittenvriendjes samen zijn. ;-)
Een katje alleen gaat gemakkelijker slopen of kattekwaad uithalen dan 2 kittens samen. Al moeten ze zich natuurlijk ook uitleven en blijven ze creatief. ;-)
Als ik je verhaal hoor, had je wel twee deugnieten in huis. Maar was dat dan echt zo erg?
Als je kinderen wat met de kittens spelen, dan hou je ze daar ook tevreden mee. Maar het blijven natuurlijk katten... die zijn nu eenmaal ondeugend. ;-)

Ik zou ze ook niet los laten lopen, maar als het mogelijk is je tuin af te zetten, of een ren te maken, is dat natuurlijk wel super.
Zeker met een vriendje is het wel goed mogelijk om haar ook gewoon binnen te houden hoor. Al moet je dan wel opletten dat je kinderen hen in de zomer niet laten ontsnappen.
Van buiten lopen worden ze niet liever of braver. Soms wel iets afstandelijker, maar dat hangt van de kat af. Wel op tijd laten helpen, anders kunnen ze wel moeilijk worden...


Over die vakantie. Dat is natuurlijk wel niet ideaal, maar 1 keertje in het jaar, is dat wel niet zo'n probleem. Dat is bij ons allemaal (als we op vakantie gaan) zo...
Een katje alleen zal wel heel erg eenzaam zijn, want die hangen dan nogal erg aan hun mensen, maar als ze met zn 2en zouden zijn, is dat niet zo'n probleem.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Renee en Shampoo »

Ik wilde nog even toevoegen dat ik hoop dat je haar zo snel mogelijk gaat steriliseren als je besluit om haar te houden. Voor dat gebeurd is zou ik haar sowieso binnenhouden om ongewenste nestjes te voorkomen.
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Goeie Renee ;-)
Ze staat inderdaad op het punt om krols te worden op haar leeftijd in deze tijd van het jaar. Dus wees daarop bedacht.
En het is altijd beter voor de gezondheid van je katje om de eerste krolsheid voor te zijn!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Steriliseren gaan we zeker werk van maken. Wij zitten niet te wachten op een nestje en volgens mij zijn er al genoeg ongewenste poesjes.... Misschien is ze al gesteriliseerd maar dat kan de DA wel uitmaken. Haar eerste krolsheid kan ook de reden zijn dat ze zo ver van huis was dat ze hier mager voor de deur stond.Gek genoeg lijkt er helemaal niemand naar haar op zoek te zijn.

Voorlopig gaat ze aan de lange lijn in een tuigje naar buiten. Vindt ze super tot nog toe en mijn kinderen vinden het leuk om haar in de gaten te houden.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

Super dat ze bij jullie blijft!! Ik zou net als Valerie al zegt een kitten erbij nemen, de asiels zitten zo weer vol
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft bij jullie en de kinderen zo gek op haar zijn. :-)
Ik hoop van harte dat het zo blijft en dat jij ook blij met haar blijft. ;-)

En straks gesteriliseerd, dat komt volledig op zijn pootjes terecht voor dit jonge dametje.
Nu alleen nog een naam...

PS: in de asielen zitten nog heel wat kittens van vorig jaar en die zijn van haar leeftijd (als het goed is al gesteriliseerd). Een leeftijdsgenootje lijkt me een beter idee dan een jong kitten van dit jaar.
Bovendien blijven al die overblijvers anders zitten als de lading van dit jaar oud genoeg is om geplaatst te worden, en dat zal niet zo lang meer duren...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Thanks voor al jullie leuke reakties.

Gister overleg met de DA gehad. Vrijwel alle poesjes van haar leeftijd zijn nu krols. Maar onze Zorro vertoont geen krols gedrag (zou je toch duidelijk moeten merken??). Betekent dat ze al gesteriliseerd is of dat ze wellicht al drachtig is........ We gaan deze week besluiten wat we gaan doen om daar zekerheid over te krijgen.

En nog een vraag aan jullie als ervaren kattenhoeders: wat zijn de favoriete zachte brokjes van jullie poezen? Ik had gisteren voor het eerst een zakje natte brokjes van Wishkas maar die vond ze vies! Ze rook er aan en ging vervolgens er omheen op de plavuizen staan krabben als of ze haar hoopje aan het begraven was. :lol: Erg grappig (sorry Wishkas...... :eshifty: )Hebben jullie een tip? We geven het als haar laatste hapje 's avonds voordat ze in haar eigen kamer gaat.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Plaats reactie