koortslipje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gast

koortslipje

Bericht door Gast »

boris van 10 weken heeft een koortslipje. :sad: heel erg zielig.
is er een zalf voor die ik zo kan gebruiken of kan ik beter even naar de da gaan.
hij drinkt nog bij zijn moeder, zijn broertje heeft er geen last van.

groetjes helma, 7 katten en 6 caafjes
bagera

Bericht door bagera »

Je kan altijd eens met oogzalf proberen.Dat is hele zachte zalf die je voor allerlei behandelingen kunt gebruiken.Ook in het oor of zo en dat kan nooit geen kwaad om het te proberen.
Verder zou ik niks anders weten hoor.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou ik zou zelf ermee naar de da gaan en vragen of je er iets op moet smeren en zo ja wat dan. Oogzalf kan namelijk wel heel slecht zijn als ze dat oplikken, wat vaak toch gebeurd als je iets op je lip hebt zitten. Vooral omdat hij nog zo jong is en het besmettelijk is zou ik ermee naar de da gaan.
groetjes Sharon
bagera

Bericht door bagera »

Shaz schreef:Nou ik zou zelf ermee naar de da gaan en vragen of je er iets op moet smeren en zo ja wat dan. Oogzalf kan namelijk wel heel slecht zijn als ze dat oplikken, wat vaak toch gebeurd als je iets op je lip hebt zitten. Vooral omdat hij nog zo jong is en het besmettelijk is zou ik ermee naar de da gaan.
Sorry hoor,dat wist ik niet.Mij hebben ze altijd verteld dat oogzalf geen kwaad kon.Maar goed dat ik het nu weet.Bedankt hoor.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

:lol: ik zei KAN namelijk wel, ik weet het niet. Ik weet wel dat wat wij voor Xandor gekregen hebben voor zijn oog alleen op de huid gebruikt mag worden en niet oraal.
Plus dat een koortslip ook eigenlijk een virus is wat je voor altijd in je lichaam meedraagt maar wat alleen opsteekt als je een verminderde weerstand hebt, je moet dus iets hebben dat de bacterie/het virus tegengaat.
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

ik kom net terug van de da en die zei dat het waarschijnlijk een allergische reaktie op iets is of dat ze met haar onderlip in een brandnetel heeft gezeten :oops: .
ze heeft zalf gehad en tabletten en over 10 dagen moet het over zijn.
dus kan ik boris gaan vertroetelen.

groetjes helma, 7 katten en 6 caafjes
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Beterschap voor Borisje dan! Ik hoop voor je dat de pillen en de zalf hun werk gaan doen!
Geef hem maar een dikke knuffel van mij!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Agossie dat zal flink irriterend zijn!
Zo zie je maar dat het goed is dat je naar de da gegaan bent :wink:
Geef die kleine maar een dikkel knuffel, vind het toch altijd sneu voor zo'n klein hummeltje :catcrushed:
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

het gaat na 1 dag al iets beter met hem maar het duurt nog ongeveer 9 dagen voordat het over is.
ik ga hem nu maar eerst eventjes knuffelen.

groetjes helma, 7 katten en 6 caafjes
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Dat heeft die nodig. Heel veel knuffies. Daar worden ze groot en sterk van!!!!
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik heb nog nooit van een koortslip bij katten gehoord.
In dit geval bleek het dan ook niet zo te zijn, maar kunnen katten het herpesvirus oplopen? Is mijn koortslip besmettelijk voor mijn katten?
Dan zoen ik ze niet hoor als ik een koortslip heb :wink:

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
ramses
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2003 18:46
Locatie: nieuwegein

Bericht door ramses »

beterschap voor boris..
Ik dacht dat ramses ook een keer een koortslip had maar het waren ontstoken jeugdpuistjes.hihi :oops: :lol:

Ik weet niet of mensen het op katten kunnen over brengen..
Een koppie van Ramses,Amun,Shakira en Amr...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Eigenlijk denk ik het niet.
Er zijn niet zoveel ziektes over te dragen van mens op dier en andersom, maar toch... Ik ben benieuwd. :wink:

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten