Kat met vlooien verhuizen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
NinaPauwe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2010 22:38

Kat met vlooien verhuizen

Bericht door NinaPauwe »

Hi, 1 van mijn katten verhuist naar een nieuw baasje. Ze heeft vlooien.
Ik ben uiteraard hard bezig met de bestrijding op de katten en in ons huis maar ze is nog niet vlo-vrij.
Hoe zorgen we ervoor dat de vlooien niet meegaan naar haar nieuwe baasje?

groet, Nina.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat met vlooien verhuizen

Bericht door MarjanR »

Oh, sorry. Daar is maar 1 oplossing voor; kat ontvlooien ;)
Maar daar ben je dus al hard mee bezig. Als je zeker wilt zijn dat ze vlo vrij zijn voordat ze verhuist zou je misschien nog een weekje willen wachten tot ze vlo vrij is.
Tenzij je niet in die positie bent dan zul je haar toch moeten verhuizen met vlooien.
En dan zouden ze in het nieuwe huisje binnen een maand nog eens moeten druppelen.
Veel kammen met een vlooienkam helpt (wel gevonden vlo in een bakje met zeep dompelen, anders vliegen ze zo je kat weer op)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat met vlooien verhuizen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ze op het moment van verhuizen met een spot-on middel van de DA behandelen.
Maar dan mag ze natuurlijk daarmee niet behandeld zijn binnen de termijn van een maand ervoor.
Dat is het moeilijkste.

Het is namelijk zo, dat zo'n spot-on de vlooien op haar lichaam in enkele uren dood en dat ze de volgende dag zeker allemaal weg zijn.
Ik heb ook een kitten gaan halen die onder de vlooien zat. Heb hem in de auto ontvlooit en helemaal geen last gehad thuis of met de andere kat. Maar dan wel behandelen op het moment van overname.

Het komt er dus op aan van de vlooien thuis zoveel mogelijk te bestrijden, maar haar pas te verhuizen op het moment dat de maand tot de vorige behandeling over is en ze terug behandeld mag worden met de spot-on.
Dan behandelen, en verhuizen.

Als je trouwens al je andere katten ook met zo'n goed middel van bij de DA zou behandelen, zou je normaal toch ook op een paar maanden ervanaf moeten zijn, en al de eerste maand nog maar weinig last van hebben (enkel vlooieneitjes en sporen). Of is dat niet haalbaar?

Ik vrees dat met sprays en bandjes en uitkammen, een echte plaag niet te bestrijden is (dat heb ik ook ooit geprobeerd), maar met een goed middel ben je er zo vanaf, als je tegelijk eens de omgeving behandeld.
Wel zeker niet een ongekend merk in de dierenzaak gaan halen, want die durven zelfs giftig zijn!!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat met vlooien verhuizen

Bericht door castratenkoor »

En geen verschillende middelen te snel achter elkaar gebruiken. Daar kan de kat neurologische schade van oplopen.
Ik ging met nieuwe kat met vlooien meteen bij thuiskomst naar de badkamer.
Maar moest daarna wel toch alle katten een pipet vlooiemiddel toedienen omdat er opeens een vlo op me liep. het zijn taaie rakker. Gelukkig bij de laatste twee nieuwkomst geen probleem mee gehad met jumpertjes. terwijl bij Teun ik de dag van te voren bericht kreeg dat hij onder de vlooien zat.
Ze is die laatste dag de hele dag met hem bezig geweest.
En hij bleek 100% schoon! Daar was ik wel heel blij mee dat ik niet weer 8 katten moest ontvlooien.
Is toch gif wat je op ze doet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie