Onze kater is verdwenen

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
shirrin
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:53

Onze kater is verdwenen

Bericht door shirrin »

hallo ik ben nieuw Shirrin wij hebben 2 katten uit 1 nest broertje en zusje.t zusje is n echt huiskatje altijd bij ons en Tristan de kater gaat graag zijn eigen gangetje. hij is sinds vorige week maandag niet meer thuisgekomen. we hebben alles afgezocht asiel gebeld (hij is gechipt) we krijgen veel verschillende meningen de een zegt dat ie op meidenjacht kan zijn zo ja hoe lang kunnen ze dan wegblijven? ze zijn 1en n half jaar oud de kater is n mooie schildpadkater. we zijn verdrietig en ongerust heeft iemand n tip?Shirrin
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door Ilone »

Hey, wat een rotsituatie..
Heb je ook al naar Amivedi gebeld?
In wat voor buurt woon je?
Is de kater geholpen?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door JLC »

Ik zou ook nog flyers ophangen in de buurt, in de supermarkt, bushokjes, dierenarts. En zeker ook melden bij Amivedi. Heel veel succes met jullie zoektocht.

Nog een ander vraagje. Is je kater gecastreerd? Ongecastreerde katers hebben meer behoefte om rond te gaan zwerven op zoek naar poezen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Cerna

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door Cerna »

Blijven zoeken!
Wij zijn ook eens een kater een week kwijt geweest en nergens was hij te bekennen. Wanhopig word je er van, maar we bleven steeds maar weer hetzelfde rondje lopen en maar roepen en met zijn etensbakje tikken en zo opeens stond hij achter me. Waar hij al die tijd geweest is???

Hang affiches op in de buurt of nog beter, verspreid ze huis-aan-huis, maar blijf zoeken. Voor en na zonsop(onder)gang heb je de meeste kans en wanneer hij niet gecastreerd is, dan moet je het zoekgebied flink vergroten.
Ik hoop voor je dat hij terugkomt want die onzekerheid is vreselijk :-(
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door Ilone »

Is het een allemansvriendje?
Ik zou ook bij buren aanbellen.
De kat van mijn moeder is pas ook een paar dagen weggebleven, en die bleek op zolder bij de buurman te zitten.
Katten zoeken, bijv als het regent, vaak een plekje,en schieten de eerste de beste open deur in.
Succes!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
shirrin
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:53

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door shirrin »

wij wonen in t zuiden van t land Geleen de kater is niet gecastreerd .wat is amivedi? heb je dat hier ook? heb wel contact met dierenasiel en t chipnr doorgegeven.Shirrin.wel fijn deze snelle reacties.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door JLC »

Amivedi is een stichting dat zich bezig houdt met vermiste huisdieren.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door Ilone »

Amivedi is inderdaad wat Christel zegt. Gewoon even googlen voor contactgegevens.
Een ongecastreerde kater gaat inderdaad op 'vrouwtjesjacht' in dit is de tijd van het jaar ervoor.
Dus waarschijnlijk komt hij binnenkort weer gewoon terug, maar ik zou wel blijven zoeken!
Mag ik vragen waarom de kater nog niet gecastreerd is met anderhalf jaar?

Als hij weer terug is zou ik adviseren om de kat te laten castreren.
Zolang hij ongeholpen rond blijft lopen, zal hij regelmatig langdurig wegblijven, is er verhoogde kans op wonden/absessen door vechtpartijen met andere katers, en niet te vergeten al die ongevraagde nestjes die de asiels dit jaarnog voller doen zitten dan afgelopen jaar.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door Kattekop »

shirrin schreef:wij wonen in t zuiden van t land Geleen de kater is niet gecastreerd .wat is amivedi? heb je dat hier ook? heb wel contact met dierenasiel en t chipnr doorgegeven.Shirrin.wel fijn deze snelle reacties.

ongecastreerd zou inderdaad weleens op vrouwenjacht kunnen zijn :???: ik zou hem toch maar laten castreren als ie terug is, voorkomt veel ellende. Sterkte en ik hoop dat ie snel terug is.
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
shirrin
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:53

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door shirrin »

zal uitleggen waarom die nog niet gecastreerd is mijn man is n koerd uit nrd Irak in hun cultuur is castratie niet bespreekbaar, we zijn t er nu inmiddels over eens dat t wel gaat gebeuren als ie nog terugkomt.heb er ook niet bij stil gestaan dat dit kon gebeuren zijn onze eerste katten. en Angie van 9 die autisme heeft kon met die kater doen wat ze wilde wat n lief beest. hand nooit gedacht dat ik zo verdrietig kon zijn om n kat(er)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door pearlsofpassion »

Op anderhalf jaar is het heel normaal dat een kater gaat zwerven als hij niet gecastreerd is.
En dan kan hij wel een paar weken wegblijven.... Heel normaal...
Natuurlijk is dat heel gevaarlijk en kan er vanalles gebeuren (ook vieze ziekten opdoen), dus heel fijn dat je hem hierna toch gaat castreren. Dat is voor katten gewoon het beste als je je kat wil beschermen en een zorgeloos leven geven.
Laat je de poes ook helpen (ik ga ervanuit dat die ook niet geholpen is)? Geef je haar de pil? De pil geeft namelijk een erg verhoogde kans op kanker en ze krijgen er vrijwel altijd baarmoederontstekingen van.
Mijn poesje kreeg op 3 jarige leeftijd al tumoren van de pil, dus ik weet uit ervaring hoe gevaarlijk het is. Gewoon niet wachten tot de natuur je verplicht om haar te laten helpen, maar het uit jezelf doen. Dat bespaart heel wat ellende voor je katje ;-)

Je kan ze gewoon samen binnenbrengen en dan hebben ze elkaar om steun bij te zoeken. Heel fijn voor hen allebei.

Ik hoop dat hij snel terug thuis staat. Zeker niet snel opgeven, want zoals gezegd blijven ze vaak wel wekenlang weg als ze op vrouwtjesjacht zijn. En ze gaan kilometers ver!

Gecastreerde katten blijven ook gemakkelijker lief dan ongecastreerde. Elke kat is natuurlijk anders...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
shirrin
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:53

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door shirrin »

wat lief dat je dit schrijft nu hebben we nog hoop en ja t vrouwtje is aan de poezepil maar we laten haar zo snel mogelijk helpen.dank je wel voor de hoopvolle reactie gr Shirrin
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onze kater is verdwenen

Bericht door Umimeis »

Ik zou je kater ook zo snel mogelijk laten helpen als hij weer gevonden is.......anders gaat hij straks weer op vrouwenjacht en ben je hem weer voor enkele dagen of soms weken kwijt.
probeer je man ervan overtuitgen dat we hier in Nederland anders over dat soort zaken denken....en zeker bij katten ea dieren.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: onze kater is verdwenen

Bericht door Ilone »

shirrin schreef:zal uitleggen waarom die nog niet gecastreerd is mijn man is n koerd uit nrd Irak in hun cultuur is castratie niet bespreekbaar, we zijn t er nu inmiddels over eens dat t wel gaat gebeuren als ie nog terugkomt.heb er ook niet bij stil gestaan dat dit kon gebeuren zijn onze eerste katten. en Angie van 9 die autisme heeft kon met die kater doen wat ze wilde wat n lief beest. hand nooit gedacht dat ik zo verdrietig kon zijn om n kat(er)
Gaan ze al doen Umi ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze kater is verdwenen

Bericht door Anne »

Onze duimen draaien dat jullie kater weer terug komt! Hardstikke goed dat jullie hem nu laten castreren en dat je de poezen ook laat helpen!!\
Is je dochtertje erg van streek?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie