Katten op de auto

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
AWolters
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2011 19:28

Katten op de auto

Bericht door AWolters »

Wie kan mij helpen,
onze auto staat onder de carpoort, en iedere keer lopen er katten op onze auto.
wie kan mij helpen aan tips wat ik hieraan kan doen

gr Tineke Wolters
Gebruikersavatar
JohnP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2011 18:34
Locatie: Spijkenisse

Re: katten op de auto

Bericht door JohnP »

Zijn het je eigen katsels.
Je zou de auto voor de deur kunnen zetten (lang de straat).
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: katten op de auto

Bericht door MarjanR »

Denk niet dat je er veel aan kunt doen.
Misschien eens een citroen-water mengsel erover sproeien, maar ik weet niet wat dat doet voor de lak
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: katten op de auto

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
heb je zelf huisdieren/katten? waarschijnlijk niet. en het klopt dat katten die naar buiten kunnen niet in de eigen voortuin blijven.
maar wat hindert je het meest aan die katten op je auto? vieze pootjes? of het feit dat ze daar niet horen te zitten en dat toch doen? kunnen ze daar in de zon zitten? ze hebben een prachtige uitkijkpost en zitten beschut..
ik kan me niet voorstellen dat ze de auto beschadigen, of toch wel en hoe dan?
k vrees dat je ermee zult moeten leren leven, zoals met zoveel soms redelijk hinderlijke dingen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katten op de auto

Bericht door Anne »

Als katten op de auto zitten beschadigen ze hem niet met hun pootjes, dat gebeurt pas als uit nood snel weg moeten, dus ik zou ze niet verjagen.
Maar wat ergert jou nou precies?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Katten op de auto

Bericht door loek »

Kan me wel voorstellen dat je bang bent dat ze je auto beschadigen. (maar gebeurd dat in de praktijk ook? Zo niet dat zou ik me er persoonlijk niet zo druk om maken. Tenzij ze blijven zitten als je weg wilt rijden...lijkt me ook niet helemaal veilig voor die beestjes...)
Ik zou alleen niet weten wat je er tegen moet doen. Er bestaat 'keep off' spray. Dat zal best werken...alleen weet ik bijna zeker dat dit je lak beschadigd! Dus ook geen goed plan eigenlijk...

succes.......
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Katten op de auto

Bericht door Kattekop »

mijn katten zitten ook regelmatig op de auto's. Op mijn auto vind ik dat niet goed, ik heb een cabrio met canvasdak en daar willen ze hun nagels aan scherpen en daar zit ik dus niet echt op te wachten, maar op de auto van mijn vriend is niet zo erg. Ze vinden het ook heerlijk als ik net terug ben en de motorkap zo lekker warm is (kan ze eigenlijk geen ongelijk geven) om erop te gaan liggen slapen. Ik heb ook nog nooit krassen kunnen ontdekken, maar ik weet wel dat ik in het verleden een buurjongen had die helemaal gek werd als er een kat op zijn auto zat. Mijn minou deed dat dus altijd en er is ooit op haar geschoten (ze heeft een kogeltje in haar lichaam waar het niet verwijderd kan worden) en ik verdenk nog steeds die buurjongen daarvan (hij had het ook al aangekondigd destijds), maar helaas is het niet te bewijzen. Ik weet helaas geen remedie om ze van de auto's af te houden.
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katten op de auto

Bericht door pearlsofpassion »

Hier staat ook een auto binnen in de garage die ook kattenkamer is.
's nachts hoor ik geregeld 'poing' van de motorkap die terugbluts nadat er een kat met haar volle 5 kg opgejumpt is... :lol:
Ach, moet er maar tegen kunnen... Is een prima blok om achter elkaar aan te hollen en overheen te crossen. Ik ben meer bang dat ze er eens afglijden, dan dat er een kras op komt te staan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie