Verzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
JohnP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2011 18:34
Locatie: Spijkenisse

Verzekering

Bericht door JohnP »

Nog een vraag omdat onze 8 maanden oude kater nog vacinaties en niet is gecastereerd
Is dan bete om een verzekering af te sluiten. kost +/_ 10,00 P/M met bijverzekering van de Casteratie enz.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Verzekering

Bericht door Umimeis »

Ik ben verzekerd bij De Nationalehuisdierenverzekering, onderdeel van Delta Loyd.
Ik krijg alles 80% vergoed behalve wormkuur en ontvlooingskuren.
Maar ik zou toch eerst gaan uitzoeken welke beter is. Proteq is ook een goeie.
Ik heb het niet zo heel breed op dit moment, dus het is wel fijn om wat vergoed te krijgen.

Verder laat ik m'n katten elk jaar vaccineren. Eigenlijk hoef ik bijna nooit naar de dierenarts met ze, dus dan is een verzekering ook best duur.
Als je bijna nooit naar de DA gaat, dan is het wel duur elke maand, maar als je kat een zwakkke gezondheid heeft waardoor hij regelmatig naar de DA moet, dan is zo'n verzekering wel verstandig misschien want de kosten kunnen hoog oplopen.

In 2009, toen moest ik 4x heen met de katten. 2x voor de vaccinatie en ze zijn in dat jaar allebei ook nog eens ziek geweest, ze hadden een virusinfectie aan de voorste luchtwegen.
Die kosten waren best duur voor mij, maar gelukkig ben ik verzekerd, dus kreeg ik alles 80% vergoed.


Beter is misschien toch om een appart potje te maken. En dan daar iedere maand bijvoorbeeld 10 euro of 15 euro erop storten.
Ik ben elke maand ongeveer 29 euro kwijt aan verzekeringskosten (ik moest per kat verzkering afsluiten). Opzich kan ik die verzekering opzeggen en dan elke maand 29 euro opzij leggen.
Maar tot nu vond ik het wel fijn dat ik van te voren wist dat ik de kosten vergoed krijg vd verzekering wanneer ik naar de DA moest met de katten.

Maar ja het is je eigen keuze, je moet het zelf weten.
Ik ben blij en tervreden dat ik gekozen heb voor een verzekering.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 20 feb 2011 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JohnP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2011 18:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Verzekering

Bericht door JohnP »

Ja is een optie om het op zij te leggen doen we zowiezo maar ik wil de kat laten inenten, castereren, ontwormen en chippen al heeft hij ze niet.
Enig idee wat dit kost.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Verzekering

Bericht door Umimeis »

Ik was voor Flea z'n castratie 39,50 euro kwijt
De vaccinaties kostten toen 29,00 euro (is nu wel wat duurder geworden)
De chip kostte me 25,00 euro
En paspoort 5,00 euro

De prijzen verschillen vaak per DA, dus bel even naar de DA in de buurt om te vragen wat de kosten zijn!!

Maar deze prijzen waren van 2008 en Flea was toen nog maar 5 maanden...
Ik heb vorig jaar voor de vaccinaties 42,50 euro betaald

Je moet wel goed nadenken of je je kat laat verzekeren want chip en castratie kosten zijn maar eenmalig...

Nogmaals, het is niet verkeerd hoor om je kat te verzekeren......je weet maar nooit in de toekomst als ze ouder zijn en kwaaltjes of ziektes krijgen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Verzekering

Bericht door Meowth »

Dat heb je er zo uit geloof ik.
Ik ben bij Petplan verzekerd, ze doen het nog niet net zo als bij onze eigen verzekering, maar dat komt over een aantal maanden wel waarschijnlijk.
Nu moet je nog eerst het bedrag voorschieten, maar krijg je 80% terug!

Ik zou 't gewoon doen, tenzij je veel geld over hebt. Voor elk huishouden is het niet leuk ineens een fiks geldbedrag neer te tellen. Als je dan niet verzekerd had denk je "had ik maar..."

Hoeft natuurlijk niet dat er wat gebeurt. Maar ach, dat weet je van jezelf ook niet en daar betaal je toch een paar tientjes meer voor ;).

Als je bijvoorbeeld 10 euro opzij legt heb je in 1 jaar 120 euro opgespaard. Schiet niet op, sowieso niet als 'ie geopereerd moet worden bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verzekering

Bericht door nellebel »

ik heb het ook overwogen en niet gedaan. Flippie kon niet verzekerd worden (chronische niesziekte, of flink duurder). Sjefke heb ik toen overwogen wegens de castratie. Maar daar zitten voorwaardes aan. Die verzekering moet je 3 jaar houden voor castratie (op zich logisch, anders neem je die voor 1 maand, laat je castreren en stop je). Maar als ik het dan uittelde wat ik er aan kwijt was, was dat meer als zelf de castratie betalen (via petplan).
Uiteindelijk had ik het beter wel kunnen doen. Sjefke heeft zijn laatste 2 dagen €300,- gekost. Maar ja, ik ging er ook niet van uit een zieke kat gekregen te hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Verzekering

Bericht door Peet »

De katten zijn niet verzekerd.
Eén hond is verzekerd, de eerste van de 5 die we gehad hebben/hebben. Zul je net zien dat zij nooit iets gaat mankeren... (betaal liever voor niets hoor!)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door Aziraphale »

Bo & Bella zijn wel verzekerd bij Petplan (dankzij een mooie rekensom van Catfish :)).
Bo krijgt de eerste 6 maanden niets vergoed wat met luchtwegen te maken heeft ivm zijn niesen in het begin. Vind het heel netjes geregeld zo.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Verzekering

Bericht door Umimeis »

Ik ben het eens met meouwt,

Vorig jaar had ik naast de kosten van de vaccinaties ook nog eens extra kosten voor de reparatie van m'n fiets...ik was daarvoor wel 97 euro kwijt!
En toen moest ik in dezelfde maand ook nog eens met Sam naar de DA voor z'n vaccinatie en andere controles.
Nou ik was blij dat ik verzekerd was want ik moest m'n spaargeld gebruiken voor m'n fiets.
Ik was dus blij dat ik geld terug kreeg van de huisdierenverzekering, zo kon ik toch de maand doorkomen.

Je kunt wel een spaarpotje maken, maar als je wasmachine of je fiets of je auto e.d. gerepareerd moet worden, dan kost je dat ook je spaargeld.
Of je moet 2 potjes maken, 1 voor je huisdier en de andere voor anderfe onvoorzienekosten maar dat lukt mij niet omdat ik een laag inkomen heb.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Verzekering

Bericht door Cindy1969 »

Tja, lastige keuze.

Tot 2 jaar geleden dacht ik: ach, nee hoor, vind het zonde van al die premies, als ze niks mankeren ben ik het geld kwijt, en als ik ga sparen, dan heb ik in ieder geval een spaarpotje mochten ze niets mankeren.

Tot Misty FORL en gingivitis/stomatitis kreeg....
Had EUR 1000,= gespaard, en dat is nu dus op. Had er wel een aparte spaarrekening voor geopend, naast de "gewone" spaarrekening voor vervangen witgoed enzo. Ik spaarde EUR 50,= per maand hierop, maar dat moet je inderdaad kunnen missen.

Toen het spaargeld van de katten op was, heb ik voor Villo een verzekering afgesloten bij Proteq, en vorige week heb ik toch ook Misty maar in de verzekering gedaan, dacht dat dit niet meer kon, vanwege haar gebits/mond aandoening, maar dit wordt zowiezo niet vergoed uit de basisverzekering, dus heb nu wel een basis verzekering voor haar.
Alle andere dingen die ze onverhoopt in de toekomst mocht gaan krijgen, zijn dan wel verzekerd.

Dus momenteel zitten zowel Villo als Misty in de verzekering. Voor Villo (3 jaar) betaal ik EUR 12,=, en voor Misty (6 jaar) betaal ik EUR 15,= per maand.
Daarnaast probeer ik nu EUR 50.= te blijven sparen, omdat Misty van de zomer weer onder het mes moet, en dat dus niet wordt vergoed.

Bij Proteq krijg je een pasje, die geef je aan je huisarts, en alles wordt dan direct doorgestuurd naar de verzekering, van de verzekering krijg je dus uiteindelijk een rekening voor het eigen risico van 19 of 20 ? procent. Dus je hoeft nooit het hele bedrag voor te schieten. Dat is ook wel weer een voordeel.
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Verzekering

Bericht door Meowth »

Cindy geeft daar het "perfecte" (ja niet natuurlijk, wie wil nou dat zn kat dat overkomt) voorbeeld van hoe het kan lopen... en hoeveel baat je erbij kan hebben.

Inderdaad krijg je bij Proteq een pasje. Petplan wil hetzelfde systeem in gaan voeren zei mijn dierenarts, binnen een half jaar. Dus daar moet je het nog eerst voorschieten. Ik heb voor Petplan gekozen omdat ik daar goedkoper uit ben en ik voor de eerste jaren een potje had opgespaard. Rekeninghoudende met dat Petplan ook dat systeem van Proteq (dus net als je eigen zorgverzekering) in gaat voeren. Dan hoef ik niet eens meer zo veel te sparen.

Straks heb je het geld niet om je kat te behandelen, en dan???

Moet je voor de gein eens een dagje in de wachtkamer van de dierenarts gaan zitten. Je schrikt je rot wat voor bedragen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Verzekering

Bericht door Umimeis »

Ik ben trouwens ook weer aan het sparen. Ik heb het zo geregeld dat er automatisch elke maand 20 euro naar m'n spaarrekening gaat. Hou ik van m'n betaalrekeing genoeg geld over aan het einde vd maand, dan zet ik daar ook weer een klein bedrag bedrag (ligt eraan wat ik nog kan missen) op m'n rekening.
Dus naast de dierenverzekering probeer ik ook nog een potje te maken.
Altijd handig om wat geld achter de hand te hebben voor wat dan ook, toch??
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door castratenkoor »

Voor mij zou 8 katten verzekeren een kapitaal kosten. Ik heb daarom een "rampenrekening", waar we standaard elke maand een bedrag op storten. Ik zorg altijd dat er een paar duizend op staat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Verzekering

Bericht door Kattekop »

ik zou willen dat ik het geld had om een verzekering af te sluiten of om opzij te zetten voor noodgevallen. Ik zit in een schuldensanering dankzij mijn scheiding en een ex die weigert gezamenlijke schulden af te lossen. Als 1 van mijn dieren dus iets overkomt, heb ik gewoon dikke pech. Als mijn auto (die ik voor mijn werk nodig heb) kapot gaat net zo: dikke pech! De dierenartsrekening van Bella van vorige week is 90 euro, ik heb kunnen afspreken dat ik eind vd maand mag betalen, 90 euro is nog te overzien, maar als het meer was geweest, dan had ik een zwaar probleem gehad.
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Verzekering

Bericht door Umimeis »

castratenkoor schreef:Voor mij zou 8 katten verzekeren een kapitaal kosten. Ik heb daarom een "rampenrekening", waar we standaard elke maand een bedrag op storten. Ik zorg altijd dat er een paar duizend op staat.
ja daar heb je gelijk in! Als ik zoveel katten had, dan had ik ze ook niet verzekerd.
Ik vind 2 katten eigenlijk al bijna te veel. Ben elke maand rond de 29 euro kwijt.
En de verzekering word naarmate de katten ouder worden ook steeds met een paar cent verhoogd. Ik heb overwogen om de verzekering op stop te zetten, maar ja...als Sam of Flea plotseling iets heeft en het zo me een smak geld kosten, dan krijg ik niks vergoed en dan is het gewoon pech....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie