Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puur
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2013 19:10

Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.

Bericht door Puur »

Toevallig om dit nu te lezen, ik merkte ook al snel dat Ruben afviel van alleen nierdieet en honger bleef houden(werd iedere keer midden in de nacht wakker gemaakt door hem), en er meer van geven vs. minder voer van kwalitatief oké blikvoer voelde niet logisch. Dus 's ochtends krijgt hij nu nierdieet(natvoer) en 's avonds(vaak verspreid over 2 keer want wil het 9 van de 10 keer niet in 1 keer opeten) animonda of mac's blikvoer met daarover een schep Dr. Ann's kidney support. Hiermee blijft hij mooi op gewicht en is er geen honger meer midden in de nacht.
Sinds een week voeg ik daar zalmolie aan toe voor extra omega 3.

Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met brandnetel(thee) ter ondersteuning? Het schijnt ondersteunened te werken voor nieren en ook toegevoegd te zijn aan sommige voedingen. Ruben lijkt het ook gewoon lekker te vinden dus ik bied af en toe licht getrokken brandnetelthee aan naast hun water.
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.

Bericht door cerna »

Hoe gaat het met Jimmy?
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Mies75
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 jan 2024 17:12

Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.

Bericht door Mies75 »

Sorry voor de late reactie....

Met Jimmy gaat het eigenlijk best goed.
Het dagelijkse voeren gaat ook prima.

Ik geef hem nu 3x daags 2x15ml natvoer en daarbij eet hij zelf nog wat droogvoer en drinkt hij zelf water.

Heb laatst een krabpaal en kattegras gekocht omdat hij nog steeds niet naar buiten gaat.

Laatst ontsnapte hij via de voordeur maar gelukkig hadden we hem snel weer binnen.

Durf hem nog steeds niet naar buiten te laten gaan.

Waarschijnlijk moeten we wel ff zijn nagels knippen want hij blijft constant overal aan vast hangen.

Verder knuffelt hij het liefst de hele dag door en ligt hij afwisselend bij ons of de kinderen lekker op bed.
Plaats reactie