Gevonden? Of toch eigenaar?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Gevonden? Of toch eigenaar?

Bericht door loek »

Hallo allemaal

Vorige week zag ik voor het eerst op mijn werk een kat rondlopen. Heel aanhankelijk beestje. Ik ging op mijn hurken zitten om hem te aaien en hij sprong meteen op mijn schoot (benen). (wat niet zo fijn was...want hij zat niet stabiel dus nagels uit ;-)..maar dat was zeker niet kwaad bedoeld)

Nu was hij er gisteren en vandaag weer, en mijn collega's hebben hem maandag ook gezien.

Het is een kater maar kan niet goed zien of hij gecastreerd is of niet. Mijn collega vond duidelijk van niet....maar als ik het vergelijk met Diesel..die heeft ook nog een soort van balletjes...alleen zijn ze leeg. Ik kan niet echt bepalen wat het verschil is. Al zijn ze wel op z'n minst iets groter dan die van Diesel.

Achter mijn werkplek zijn vakantiehuisjes...waarvan ik niet weet of sommige permanent bewoond zijn. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de kater van 1 van hen is. Maar vandaag begon ik daar toch over te twijfelen. Ten eerste lijkt hij dus de hele dag buiten te zijn, en blijft ook redelijk in de buurt lijkt. Ik zie geen huisje met een kattenluik.
Ik vond zijn oogjes een beetje klein, alsof hij had geslapen maar dat heeft hij de hele tijd. Ook heeft hij wat prut uit 1 oog wel heel minimaal. (laat ik het zo zeggen als mijn kat dat had zou ik me niet direct zorgen maken)
Ik voelde alleen aan de zijkant in zijn vacht een bubbel. Nar verdere 'inspectie' bleek dit een soort klit te zijn/ samengeklonterd haar. Maar het is een kortharige kat....
Hij is wel goed doorvoed. Een beetje te dik. Maar vooral bij zijn buik vind ik. Dus misschien wormen???

Nu dacht ik dus een aantal dingen, of het is een heel oud beesje, of hij wordt niet goed verzorgd, of het is een zwerver, of hij wordt vermist.

Ik heb net gekeken op amivedi. En ik zie hem er niet op staan.

Nu wil ik morgen even tijd maken om wat huisjes af te gaan, hopen dat er iemand thuis is. En hopelijk vind ik dan de eigenaar...of weet iemand wat meer.

Als ik de eigenaar vind, wat kan ik dan zeggen, ik maak me wel zorgen om zijn verzorging dus. Hoe zouden jullie dat aanpakken.

En als niemand wat weet....wat dan? Moet ik dan de dierenbescherming bellen, hem zelf naar het asiel brengen? Amivedi bellen. Hoe pak je zoiets het beste aan.

En wat vinden jullie van die 'klit'? Is dat normaal bij oudere katten?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: gevonden? of toch eigenaar?

Bericht door Kattekop »

Je zou toch gewoon kunnen vragen of ie van iemand daar is? Onder het mom van:"hij is zo leuk, loopt altijd bij mijn werk en ik was gewoon nieuwsgierig van wie hij zou zijn". Als dan blijkt dat ie van niemand is kun je altijd nog Amivedi bellen of hem naar een asiel brengen, dan heb je moeite gedaan om zijn "baasje" te vinden. Hoewel, het is wel vaak zo dat in vakantieparken weleens katten achterblijven van mensen die ze "kwijtraken" als ze er op vakantie zijn. Ik had bijv. in Egmond een superlief katje dat iedere dag bij me kwam slapen en op Texel had ik ca. 12 katten rond mijn vakantieverblijf.
Succes ermee!
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: gevonden? of toch eigenaar?

Bericht door Sunnetje »

Lastige situaties altijd. Het diertje loopt er pas een week, dus ik zou niet direct amivedi gaan bellen eigenlijk, aangezien het dus een vakantiepark betreft.

Ik heb 3 jaar op een vakantiepark gewerkt en daar hadden we op een gegeven moment ook ineens een kat lopen, hij kwam elke dag even op het terras van het restaurant. Na een paar weken liep hij er nog steeds en hij ging er steeds slechter uitzien. (ik heb hem toen uiteindelijk wel wat water + eten gegeven). Omdat de gasten bij ons vaak hooguit 2 weken bleven, kregen we het idee dat hij dus óf van iemand uit de omgeving moest zijn, óf was achtergelaten door de gasten, hoewel er bij ons in het systeem niemand had aangegeven een huisdier te hebben meegenomen. (maar ja, katten kan je stiekem meenemen, honden minder makkelijk)

De eigenaar van het park had last van de kat en wilde hem 'weg hebben' (het was niet zo'n dierenvriend) dus ik heb de kat uiteindelijk meegenomen. We zijn ermee naar de dierenarts gegaan om hem te laten nakijken en daarna hebben we hem naar het asiel gebracht. We hebben hem op amivedi gezet en flyers in de omgeving en op het park opgehangen.

Er is nooit iemand voor hem gekomen, na een paar maand opknappen in het asiel (niesziekte, haartjes in de ogen, castratie) heeft hij een nieuw thuis gekregen, dus voor hem is dat goed afgelopen.

Goed, dat was een iets langer verhaal dan ik bedoelde, maar ik wil hiermee zeggen dat je misschien beter nog even kan wachten. Loopt hij er over een week nog, dan zou je misschien de dierenbescherming kunnen bellen voor informatie.

Je zou inderdaad bij de huisjes kunnen aankloppen en gewoon eerlijk aangeven dat je dacht dat de kat misschien een zwervertje was. hij heeft geen halsbandje ofzo om begrijp ik? Dan is het geen vreemde vraag lijkt me.

Als niemand van iets weet, zou je de dierenbescherming kunnen bellen. Doen die er niets aan (zoals bij mij het geval was) dan zou je het katje dus zelf in huis kunnen nemen of naar het asiel brengen, en ondertussen hem op Amivedi laten zetten en flyers ophangen.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: gevonden? of toch eigenaar?

Bericht door Nyncke »

Ik zou even wat briefjes maken die je bij de huisjes door de bus doet ( of op de deur plakt ) met de vraag of ze meer van de kat weten en dat je je zorgen om het beestje maakt.
Je telefoonummer en/of emailadres erbij- ev. maak je voor de gelegenheid een gmailadres- zodat ze contact met je op kunnen nemen als ze wat meer weten.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gevonden? Of toch eigenaar?

Bericht door loek »

Nou hij heeft een eigenaar ben ik achter. Vanochtend sprak ik iemand aan die de buurvrouw van de eigenaar bleek te zijn. Zij vond het ook een beetje zielig en zou de buurman er op aan spreken. (waarom kat hele dag buiten...is er iets met zijn vacht, is hij oud? etc)

Dus ik ben opgelucht.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie