Allergie

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Allergie

Bericht door Stella »

Daar zit ik dan met mijn goede raad aan iedereen om alternative geneesmiddelen te kiezen. Kom ik vandaag met onze kater Max (de suikerpatiënt) bij de dierenarts om eens naar een paar kale plekken te laten kijken waar Max duidelijk heel erg veel last van heeft. Zelf dacht ik allergie ergens voor, maar ja zoek dat maar eens uit........ Afijn binnen 15 seconden bleek ik gelijk te krijgen en kreeg een strip met wat tabletten mee. Thuis gekomen kijk ik eens wat hij gekregen heeft en blijkt het PREDNISON te zijn. Tja en wat doe je dan. Persoonlijk vind ik het een heel zwaar middel dus ga ik toch eerst een weekje zelf "dokteren" met wat natuurlijke geneesmiddelen. Mocht iemand dit lezen en ervaring hebben, hoor ik het heel graag. Ik hou jullie op de hoogte.
Stella
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ehm Stella ik las toevallig net een soortgelijk verhaal bij voeding ; dieetvoeding. Kijk daar anders even, misschien hebben jullie nog wat aan elkaars tips :wink:
Sterkte met dokteren in ieder geval!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Ik weet wel dat dit bestaat.

Voedingsolie.
Een hoogwaardige plantaardige olie. Bevat een hoge concentratie linolzuur en aminozuren. Voorkomt huidallergieën, chronisch verharen, jeuk en kale plekken.
Voedingsolie is een 100 % natuurprodukt zonder conserveermiddelen.
Verrijkt met vitamine E.
TIP: Het allerbeste resultaat bij huid– en vachtproblemen krijgt U door afwisselend dierlijke en plantaardige vetten te gebruiken.

Mischien ken je dit wel Stella?
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Hi Anna,
Ik heb gelijk een mail naar ze gestuurd en gevraagd om het juiste middel. Hierbij een kopje van Max en een stevige poot.
Stella
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Shaz schreef:Ehm Stella ik las toevallig net een soortgelijk verhaal bij voeding ; dieetvoeding. Kijk daar anders even, misschien hebben jullie nog wat aan elkaars tips :wink:
Sterkte met dokteren in ieder geval!
Hi Shaz, dank voor je tip. Ik heb net even gekeken en moet zeggen dat de plekken bij Max niet zo erg eruit zien als op de foto van de andere kat. Zelf denk ik niet dat het aan de voeding ligt, maar je weet maar nooit. Ik ga de olie eens kopen, heb inmiddels gevonden wat er bedoeld werd, en tevens de aloë vera sap geven en de gel op de plekken smeren. Gelukkig verkoop ik dit zelf en kan het dan ook voordelig uitproberen :lol: . Is mij gisteren aangeraden door een arts. Over het algemeen vinden dieren dit niet lekker dus dat wordt lachen met geven.
groetjes Stella
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Ja dat is inderdaad handig als jezelf een praktijk hebt :lol:
En weet je al meer over de voedingsolie?
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Hi Anna,
Ja, ik heb die internetdrogist een e-mail gestuurd en antwoord gekregen. Ik kan bij hun de olie bestellen. Op dit moment smeer ik de plekken van Max met propolis creme in. Hij likt het gelukkig niet gelijk eraf, ik probeer dit een dag of 3 en als het niet minder wordt, bestel ik de olie. Ik ben accuut gestopt met de Prednison omdat Max na 1x innemen een hele dag alleen maar ging eten en drinken. En het is al zo'n dikke theemuts. groetjes Stella
Gesloten