Drie dagen 'verbouwen'

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door MarjanR »

He, bah!
Loek, wat een nare ervaring!
Dat het zo'n een impact zou hebben had ik niet verwacht zeg.
En ik kan me jouw huilbui ook heel goed voorstellen. Ik zie het zo voor me, ik zou ook wild worden (van binnen he).

Ik zou ook overwegen om een kattenhotel op te zoeken.

Hoewel het af en toe opsluiten in de andere kamer ook zou kunnen werken.
Even trainen ver van te voren, zonder stress in huis.
En wellicht dat ze zich beter zullen voelen in die kamer.
Laat de stress dan maar komen.
Het is tenslotte dan wel hun eigen huis met geur enzovoorts.

Ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door nellebel »

ik denk dat ik volgende keer het toch weer zo zou doen. Ze hebben nu 3 dagen stress gehad, maar omdat ze thuis zijn gebleven zijn ze wel weer sneller gewend. En s'avonds was jij er om ze weer te knuffelen. zou het al met al toch niet minder stressvol zijn geweest als wanneer ze naar een hotel waren gegaan? waarschijnlijk had jij dan minder last gehad, maar de katten? hadden ze denk ik ook langer moeten wennen aan weer thuis zijn.
Je hebt het hartstikke goed gedaan, en voor je het weet is het weer als vorige week en is alles vergeten.
Even checken inderdaad hoe lang het gaat duren met de kozijnen, en ik neem aan dta ze dan beter kamer voor kamer kunnen afwerken ipv overal tegelijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door loek »

Bedankt voor jullie reactie! Je hebt misschien wel een raak punt Wendy, dat als ze naar een kattenhotel gaan IK misschien minder 'last' heb. Het minder goed zie hoe eng de katten alles vinden. Maar dat maakt het misschien niet minder erg voor henzelf. Hoewel ze de harde geluiden alleen al wel ook heel eng vinden volgens mij....en die hebben ze daar dan niet.

Ik maak me nog wel een lichtelijk zorgen over mijn moppies. Ze zijn nog steeds een beetje van de waps.
Gelukkig stond Diesel me vandaag wel weer bij de deur op te wachten. (dat was gisteren niet zo toen had hij zich onder een kussen begraven...en kwam pas na een paar keer roepen voorzichtig te voorschijn. Dus da's een vordering ;-)

Maar ze hebben hun eten van vanochtend weer niet aan geraakt. Ze volgde me vanochtend ook overal naar toe...terwijl ze normaal 'sochtends hun focus hebben op hoe snel kunnen we het eten naar binnen werken.

Toen ik net thuiskwam ging Muis voorzichtig aan weer wat eten. Maar meer dan helft zit nu nog steeds in het bakje.......Da's toch echt een teken dat ze nog niet hunzelf zijn....
Hopen dat dit snel weer bijtrekt....

Dat het inderdaad zo'n impact zou hebben...had ik ook niet verwacht.
Ik ga ze nu weer even knuffelen!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door nellebel »

Loek weet je wat bij flippie super werkt. Die is niet bang, maar heeft het altijd superdruk en daarom niet altijd tijd om te eten. net zo'n sprinkhaan die om je heen blijft rennen, geen rust in de kont. Dan ga ik er bij zitten en aai ik haar en dan eet ze wel. Misschien dat het voor jouw schatjes ook kan helpen dat als je erbij blijft ze beter durven te eten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door MarjanR »

Ja, dat herken ik wel.
Moos z'n eten staat in de slaapkamer, maar zodra ik daar wegga dan stopt hij met eten.
Ik moet er dus bij blijven zitten.
En als ik voorheen een stressertje thuis had (Roxy of Pukkie wilde nog wel eens van streek zijn imo om niets...) dan moest ik ook even bij ze blijven zitten zodat ze aten.
En dan ging het langzamerhand weer wat beter.

Misschien helpt het jouw schatje ook ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door loek »

Bedankt voor het meedenken. Ze zijn weer helemaal oke! In Mei begint de 'fase': ramen vervangen. Ik ben nog achter de 'juiste planning en verwachtingen' aan het gaan. (ze doen hier nog weleens iets zonder dat je er iets vanaf weet....zo was het hek voor mijn
balkon vrijdag plotseling verdwenen.........Ik blij dat mijn katten daar niet vrij om komen...anders was het goed mis gegaan)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie