Is mijn kat verdrietig?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is mijn kat verdrietig?

Bericht door nellebel »

mijn flippie was erbij toen we sjefke lieten inslapen, juist omdat ze dan zelf kon zien dat sjefke dood was en niet verdwenen. Ze bleef echter bij hem en bleef hem verzorgen na zijn dood. Zelfs een dag later nog toen hij al koud was wilde ze steeds bij he mgaan liggen, daagde ze hem uit voor te spelen (tikjes aan zijn oortje) en waste ze hem. Zij heeft dus echt niet in de gaten gehad dat hij dood is, en zoekt hem nog steeds met momenten al is dat nu wel wat minder. Zij rouwt duidelijk om hem. Ze zit vaak door het raam naar buiten te kijken waar hij ligt begraven. Weet natuurlijk niet of ze dat heeft gezien toen wij hem gingen begraven, maar eerst keek ze nooit naar buiten. Zij zat nooit op de vensterbank, sjefke wel.
ik sta ook voor het probleem dat er gee nkat bij kan (flippie heeft FeLV). tja, als het echt niet kan kat of hond erbij, dan moet je er maar het beste van maken. Lekker aandacht geven als je er bent en voldoende afleiding bieden als je er niet bent. Voor flippie betekende dat dat de mand vol speeltjes nog meer is gegroeid, ik snoepjes verstop door het hele huis, en haar continue bezig houdt als ik thuis ben. Moet zelfs zeggen dat het de 2 laatste nachten goed gaat (afkloppen) ,ze slaapt weer eens door ipv over het bed rennen en ons uitdagen om te spelen.
Veel sterkte met het verlies van je hondje, en geef je kat maar even de tijd. zij voelt ook jullie verdriet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Is mijn kat verdrietig?

Bericht door Kattekop »

Mijn Minou loopt altijd te miauwen alsof ze krols is, ze is geholpen en 15 en volgens mij behoorlijk dement. Vannacht heeft ze ook lopen miauwen door de gang, Bella sliep vaak bij haar op de schapenvacht 's nachts, dus ik denk dat ze haar echt mist en zoekt. Natuurlijk mist een dier een ander dier dat er plotseling niet meer is en het is niet meer dan normaal denk ik dat ze daar ook verdriet om heeft, zo zal het met de kat van onse topicstarter ook zijn denk ik.
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is mijn kat verdrietig?

Bericht door Anne »

Gecondoleerd met het overlijden van jullie hondje :-(
Volgens mij is dit heel normaal gedrag wat je poes vertoont, net als jij zit ze in de rouw.
Heeft ze gezien dat hij dood is? Heeft ze afscheid mogen nemen?
Hier baren we de overleden dieren op, niet langer als een dag zodat iedereen op zin eigen manier daar afscheid van kan nemen.
Zo voorkom je dat een dier in paniek raakt omdat het zijn vriendje niet kan vinden.

Ik zou het voorlopig aankijken, het verdriet moet na 14 dagen toch wel minder worden.
Als dat niet het geval is zou ik toch (0ndanks haar aandoening) proberen er een ander huisdier
bij te nemen.
Dat is misschien wel even stress, maar als ze zo blijft doorgaan met het gedrag is ze ook gestresst.

Heel veel sterkte nogmaals en een knuffel voor je kat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie