Blazen naar alle andere katten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Blazen naar alle andere katten

Bericht door Miura »

Ik weet niet of dit topic juist staat (zoniet mijn excuses hiervoor),maar ik wou jullie gedachten over iets wat ik bij Miura gemerkt heb...

Voorlopig kan/mag Miura nog niet naar buiten, het koertje dat we hebben is gedeeld met de andere bewoners en ik mag er dus geen kattenren van maken. Miura zal dus nog even moeten wachten om zonder tuigje buiten te kunnen.
Maar als ze aan het raam zit, komen er dikwijls katten van in de buurt langs om even te komen kijken. Meestal komt er 's nachts een zwarte kater, Miura ligt dan heel de tijd te grommen tot dat overgaat in blazen en springen tegen het raam in de hoop dat die kater weggaat. Als hij dan weggaat zit ze triestig te miauwen en probeert ze te volgen...
Dit is nu al een paar keer gebeurt met verschillen katten. Zowel kater als poes, zowel kitten als volwassen worden begromt door Miura. Ze kan echt geen andere kat verdragen bij "haar" raam.

Nu vroeg ik mij af of het zou kunnen dat ze bij haar vorige eigenaars alleen gehouden is en ze dus een solo-kat is.. Een keer dat ik groter woon wou ik graag 2 katten minimum, maar als Miura in huis ook zo reageert lijkt mij dat redelijk onmogelijk.
Wat zijn jullie bedenkingen hierrrond? Ik zou echt graag Miura een maatje geven...
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Blazen naar alle andere katten...

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm...
Reageert ze enkel zo als de andere kat echt voor haar raam zit, of ook als ze hem gewoon ziet?
Je kan er niet zeker van zijn... Als ze wel lief zou zijn, kan je zeker zijn dat ze een maatje wil, maar als ze gromt, weet je eigenlijk niets...

Het zou natuurlijk helemaal goed kunnen dat ze een solo-diva is... Maar ze is ook nog jong. Als ze het niet van geboorte uit is maar gewoon omdat ze alleen opgegroeid is, kan je het haar nog leren, maar dan moet je geen half jaar meer wachten. En het zal waarschijnlijk niet zo gemakkelijk gaan dan.
Dus als je echt meerdere katten wil met haar, zou ik het zo snel mogelijk proberen.
Dat is de enige manier waarop je het zeker kan weten.
Het kan ook zijn dat ze wel andere katten kent maar gewoon vind dat het haar raam is!

Pas als je het uitprobeert, kan je weten of je nog katten bij haar kan houden of niet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Re: Blazen naar alle andere katten...

Bericht door Miura »

vanaf dat ze een andere kat ziet begint het grommen, een keer dat hij echt voor het raam op de vensterbank zit begint ze te blazen en uit te halen tegen het raam...

Ze is bijna 2jaar, denk je dat het me nog zou lukken om dat eruit te krijgen??
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Blazen naar alle andere katten...

Bericht door pearlsofpassion »

Ik weet het niet.

Ik weet wel dat het heel anders kan gaan lopen als de kat in huis gebracht wordt, en haar duidelijk gemaakt wordt dat het geen indringer is.
Maar ik betwijfel of je er haar een plezier mee doet...

Misschien dat andere mensen hier ervaring mee hebben...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Blazen naar alle andere katten...

Bericht door Anne »

Hier hebben we het ook met de katten dat ze soms wel of niet grommen als er een buurtkat voor de voordeur zit ;-) Vind je het gek? het is toch hun huis en niet die van de buurtkat.
Ik zou me er niet zo druk over maken....Ze voelt zich gewoon bedreigd.
Het zegt niet zo heel veel of ze een andere kat in haar huis wel of niet zal accepteren.
Wij hebben ook wel eens vreemde poezen geintroduceert hier in huis en dan is het de eerste tijd ook blazen en grommen terwijl het later de grootste vriendjes worden...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie