Goedkoopste premium voer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
sylvia_1990
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2011 08:35

Goedkoopste premium voer

Bericht door sylvia_1990 »

Had de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet vinden vandaar toch mijn vraag:
Wat is nou een goedkoop premium voer?
Ons poesje Tato 7maand oud ( net een paar dagen bij ons kreeg al volwassen voer ) kreeg eerst Purina One binnenkat voer maar wil meer vlees voor haar in haar brokjes omdat ik haar een gezonde voeding wil geven. Maar wat is nou het goedkoopste ? Nu zag ik dat kruidvat ook een 'high premium' voer heeft maar dat geloof ik niet helemaal ( 2euro ongeveer voor 500gram ) of is die ook goed? Heb ook al een gekeken op de zooplus webshop maar daar kan ik niet op prijs sorteren of doe ik iets verkeerd?
En zou haar het allerbeste wel willen gunnen en niet naar de prijs kijken maarja dat kunnen wij gewoon niet betalen.
Ook zou ik wel willen weten of er een site is met voornamelijk proefzakjes zodat ik eerst kan kijken of ons meisje het wel wil eten.

Groetjes sylvia
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door pearlsofpassion »

Sanabelle is heel goed en voor een betaalbare prijs.
Ook Smilla is redelijk goed, maar wordt blijkbaar niet altijd zo goed gegeten als Sanabelle.

Zelf geef ik momenteel Porta 21, en dat vind ik prima brok! En volgens mij zowat het goedkoopste...
Ook Animonda is niet redelijk goed, maar een lichtelijk eenzijdige samenstelling...(en vrij duur in de kleine verpakking)

Deze brokken zijn zelfs nog een stuk beter dan Purina One (is niet echt premium, Pro plan wel...).
Ik denk echt niet dat je nog goedkoper kan in premium voer dan Porta 21, maar ik ben niet zeker.

In blikvoer is Animonda, Bozita en Smilla wel betaalbare kwaliteit.


Koop wel geen te grote verpakkingen voor 1 kat (10 kg zou al gemakkelijk een half jaar moeten blijven staan)! Eerst moet je al zien dat ze het lust en bovendien wordt voer er ook niet beter en smakelijker op met staan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door nellebel »

bij elke dierenspeciaalzaak krijg je wel proefzakjes hoor (of meer, ozdat je het echt een paar dagen kunt proberen).
ik gebruik royal canin en koop het altijd in de aanbieding, scheelt dan veel geld.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Adriana »

sylvia_1990 schreef:Had de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet vinden vandaar toch mijn vraag:
Wat is nou een goedkoop premium voer?
wil meer vlees voor haar in haar brokjes omdat ik haar een gezonde voeding wil geven.
Maar wat is nou het goedkoopste ?
kijk bij Zpls even naar de kiloprijs, die staat bij brokjes erachter en naar de 100 grs prijs, dat vergelijkt vrij makkelijk.
éen van de Sanabelle-soorten lijkt me goeie prijs/kwaliteit-verhouding en koop eerst een 400 grs zakje.
kan van hieruit niet zien wat de samenstelling van de kruidvatbroks is, maar doorgaans erg veel graan en dan ligt een blaasgruisprobleem op de loer en ben je al het geld dat je hebt uitgespaard kwijt aan de dierenarts, plus veel pijn en ongemak voor Tato.

probleem voor jou is wel dat verzendkosten boven euro 19 bij Zpls gratis zijn, maar Sanabelle is niet verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak, ken je iemand in de buurt waarmee je gezamenlijk kunt bestellen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Nyncke »

Prins brokjes zweer ik bij.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, Perfect Fit is ook wat goedkoper dan Purina One en beter van kwaliteit.

Ik vind het iets minder dan de andere merken die ik genoemd heb, maar wel nog steeds goed voer hoor. ;-)
Porta 21 adult is nog iets goedkoper en vind ik dus beter. Hier vinden ze het ook erg lekker, maar dat verschilt al eens per kat.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door nellebel »

heb gisteren geinformeerd bij de dierenspeciaalzaak. de bekende dure merken, maar ook prins zijn zij erg tevreden over. die hebben een max temperatuur voor het verwamren van het vlees, terwijl de goedkopere merken uit de supermarkt e.d. vaak het vlees op te hoge temp bereiden waardoor het kapot kookt. geldt ook voor nat voer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Adriana »

http://www.prinspetfoods.nl/
prins petfoods vermeldt geen analyses meer op zijn website, dus je moet zelf even op de verpakking kijken op welke plaats bij het ingrediëntenoverzicht de granen staan vermeld. als dit op de eerste of tweede plaats is dan loop je kans op blaasgruis met dit voer.
en als je het geeft, dan zeker in combinatie met 3x per week wat rauwe, goed afgespoelde kip om de zuurgraad van de urine in orde te houden. en erop letten dat ze goed drinkt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door nellebel »

ik vroeg gisteren ook naar de granen in voer bij de dierenspeciaalzaak.
Zij vertelde me dat een gezonde kat gewoon granen mag hebben. TE is nooit goed, geld ook voor mensen, maar ze mogen het gewoon hebben want wat eten katachtigen in het wild...en wat eten ze als eerste?
ze verscheuren hun prooi en eten eerst de ingewanden op, dus ook de maag inclusief de inhoud. en wat eten muizen,ratten kippen en kuikens.....Granen.
Tja, stond ik even met mijn bek vol tanden. ze gaf wel duidelijk aan van TE veel is niet goed, katen zijn vleeseters en geen vegetarier, dus het grootste gedeelte moet vlees zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, maar weet je hoeveel granen dat zijn?
Zo'n piepklein maagje...
Zeker niet meer dan vlees hoor! ;-)

Bovendien zijn ze al vaak halfverteerd...
In elke brok zitten zetmelen (is het niet granen, dan is het aardappel of nog iets anders), zelf in graanvrij voer zit nog 15-20% KH. Maar boven de 30-35% zou ik niet gaan (en dat heb je heel snel hoor!)
Als granen op de eerste plaats staan zit er bovendien ook nog eens meer granen dan vlees in. Dat klopt echt niet!

Als er in een muis 5% granen zitten (op de droge stof) zal het veel zijn. Ze eten ook wortels en loof van planten, vruchten en zelfs vaak kleine insecten... Echt niet alleen granen.
Andere zetmeelbronnen zijn meestal gemakkelijker verteerbaar en minder schadelijk.
Dus ja....

;-)

(en je hebt ook soorten granen he, rijst is een stuk gemakkelijker verteerbaar dan tarwe en het is vooral deze laatste die voor de basische urine zorgt!)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Adriana »

nellebel schreef: wat eten muizen,ratten kippen en kuikens.....Granen. Tja, stond ik even met mijn bek vol tanden. :pdtbrsh:
altijd leuk die info uit de ds..
ik heb hier inderdaad een kat die brood eet, graag met honing, maar die is beetje geschift..
leuke redenatie en conclusie: kip eet graan en kat lust kip, die graan eet, dus kat moet graan eten!
en verder heb je al veel zinnige info hierboven gekregen :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sylvia_1990
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2011 08:35

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door sylvia_1990 »

Dankjullie voor jullie andwoorden.
Ik had nu nog een vraagje watbetreft voer. Ik heb nu Daya voer ( goedkoop dirk 2euro per 750gr) totdat ik wat testertjes heb die heb ik namelijk aangevraagd.
Maar kan iemand vertellen hoe goed dit voer is? Tato doet het er wel goed op namelijk

gemiddelde analyse is:

ruw eiwit: 31%
ruw vet: 15.5 %
ruwe celstof: 2,5%
Ruwe as: 7,5%
Calcium: 1,20%
Fosfor 0,95%

bij 3kilo moet ze dan 45 / 50 per dag.

Is dit ook een 'goede' voeding?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Adriana »

type nog even de ingrediëntenlijst erbij asjeblieft want deze analyse is niet compleet, de kh's/zetmeel ontbreken en dat is nou juist net het belangrijkste.
en als er graan/tarwe op de eerste 1 - 3 plaatsen staat, vergeet het dan maar..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door loek »

pearlsofpassion schreef:Oh, Perfect Fit is ook wat goedkoper dan Purina One en beter van kwaliteit.

Ik vind het iets minder dan de andere merken die ik genoemd heb, maar wel nog steeds goed voer hoor. ;-)
Porta 21 adult is nog iets goedkoper en vind ik dus beter. Hier vinden ze het ook erg lekker, maar dat verschilt al eens per kat.
Waarom is perfect fit beter dan Purina One?
En Porta 21....ga ik eens naar zoeken. Volgens mij heb je die niet hier (NL) in de supermarkt, of wel?

Ik geef mijn katten altijd Hills Indoor gemengt met een deel Purina One. Dat gaat prima. De Purina One geef ik om de kosten een beetje te drukken en het is in de supermarkt te krijgen wat ook wel handig is als je weer eens met je suffe hoofd vergeten bent daar de dierensp. zaak te gaan voor de Hills ;-)

Maar perfect fit is daar ook te koop...dus als dat beter is!...Maar kun je daar wat meer uitleg over geven?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
sylvia_1990
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2011 08:35

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door sylvia_1990 »

Hmm dan hoop ik dat de proefzakjes maar snel binnen komen:
Ingredientenlijst gevogelte:

Granen, vlees en dierlijke bijproducten ( waarvan min 20% gevogelte) olien en vetten, plantaardige bijproducten,vis en visbijproducten, gist, mineralen.

en dan nog toevoegingen:
vitamine A 16 500 I.E.
vitamine D3 1 450 I.E.
Vitamine E
( -tocopherolacetaat ) 150mg
Koper
Als koper-2-sulvaat pentalydraat) 10 mg

het heet volledig Daya supreme quallity

Maar inderdaad wel granen op 1 helaas :(
Is dit dan net zo slecht als eigenmerk ( supermarkt ) voeding en dergelijke of waar kan ik het mee vergelijken?
Plaats reactie