Goedkoopste premium voer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door maij »

Adriana schreef:k heb even gezocht op Carocat via onze zoekfunctie
http://www.vobra.nl/nl/kattenvoeding-ca ... nalyse.php

weet niet hoe duur het is, in ieder geval op basis van of lam of gevogelte. wat is de kiloprijs..?
eiwit 31 en zetmeel/kh's ook 31 en vet ongeveer 18. zit geen tarwe in.
lijkt me vrij voedzaam, behoorlijk gehalte zetmeel/kh's maar sommige katten doen het daar goed op. de zetmeel/kh-behoefte kan per kat enorm verschillen.

het zou met dit eiwitgehalte zonder tarwe geen grote kans op blaasgruis moeten geven.. missch wat rauwe kip bij voeren hierbij..
Lam/Rijst werkt bij mijn ex blaasgruis monsters perfect. ze krijgen het al ca 6 of 7 jaar en nergens last van. Laatst Casa fera geprobeerd maar daar weer mee gestopt oa nav analyse Adriana, het feit dat binki er niet weg van was en ik het idee had weer meer stinkende flatsen in de bak te vinden. Kortom terug naar de oude vertrouwde Carocat Lam/Rijst.
Prijzen schijnen te verschillen. Ik deel een 15kg zak met mijn zusje en krijg 9kg voor 22.50 dus betaal 2.50 per kg (hele zak is 35euro geloof ik). Dus een schappelijke prijs aangezien ik met die 9kg ongeveer een maand doe.

Fosfor is wel hoog (vandaar ook de poging Casa fera) en bij onze Kaya is dat dus niet goed gegaan. Maar de rest heeft geen klachten dus denk dat het deels ook aan Kaya ligt :???:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Umimeis »

O ja Casa Fera, at merk gaf ik eerst aan Flea, toen ik hem nog maar net had.

Ik be een beetje teleurgesteld :-( dat ze Smuldier toch niet zo lekker vinden...tenminste Sam dan.
Flea eet er wel een klein beetje van,maar hij gaat er niet echt voor zitten.

Iemand nog tips zodat ze het misschien wel lekker gaan vinden?
Rauwe Kip is hier ook niet meer zo populair en rund lusten ze niet.

Ik wil ze eigenlijk zo graag op versvoer en gezondere brokken,maar ze doen zo moeilijk.
Zelfs het minder gezonde Felix maaltijd zakjes gaan er bijna niet in.
Tja ik kan ze niet dwingen om Smuldier op te eten, maar ik vind het zonde om weg te gooien. Misschien geef ik het aan een vriendin van mij die ook katten heeft...
Ik blijf het de komende dagen toch maar proberen denk ik...

Ze eten nu meer brokken dan vlees.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Lovecat »

He Umimeis;

Heb je weleens Carnibest geprobeerd of Bibi? Daar schijnen katten best makkelijk voor te porren zijn (hier in ieder geval wel). Ik heb Smuldier hier ook in de supermarkt zien liggen; ik vond het vreemd dat het zowel voor katten als honden geschikt is, terwijl die toch andere samenstellingen nodig hebben (toch?) Het was ook nog eens enkelvoudige voeding (er is een compleetvariant, maar die hebben ze hier niet) dus ik laat het lekker liggen...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Umimeis »

Ja inderdaad dat vind ik dus ook een beetje vreemd. Honden hebben inderdaad andere samenstelling nodig.
Carnibest heb ik nog niet geprobeerd. Ik denk dat ik dat eens ga proberen.
Kun je daarvan ook kleinere verpakkingen van krijgen om te proberen?

-----------------

Klopt dat dat je bij Carnibest en Bibi je bestelde producten zelf moet afhalen?
Dat word dan lastig want ik heb geen auto...

En als ik nou bij de poelier slachtafval haal en zelf een klein beetje fijnmaak met de staafmixer?? ......klinkt bestwel ranzig hihi :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Nyncke »

Ik heb toen in het begin heel erg veel gemalen, met zo'n gietijzeren handmaler ( op Marktplaats voor 10 euro te krijgen )
Dan meng je de dingen die jij wil, doet er eens een lekker eitje door of bv een blikje zalm of tonijn ( afgewassen )
Daarna kun je kijken of ze willen werken voor hun eten.
Op barfplaats of voernatuurlijk forum is een schat aan info en wordt je graag geholpen mbt percentages ed.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Nyncke »

Ik heb toen in het begin heel erg veel gemalen, met zo'n gietijzeren handmaler ( op Marktplaats voor 10 euro te krijgen )
Dan meng je de dingen die jij wil, doet er eens een lekker eitje door of bv een blikje zalm of tonijn ( afgewassen )
Daarna kun je kijken of ze willen werken voor hun eten.
Op barfplaats of voernatuurlijk forum is een schat aan info en wordt je graag geholpen mbt percentages ed.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Umimeis »

Ok thnx Nyncke!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Lovecat »

Kun je daarvan ook kleinere verpakkingen van krijgen om te proberen?
De kleinste verpakking van Carnibest die ik ken is 500 gram (1 worst). Een volwassen kat heeft ongeveer 30-40 gram per kg lichaamsgewicht per dag (richtlijn op de verpakking), voor jonge katten is dit 60-80 gram per kg. Zo'n worst is bij mij in 2 dagen op met 2 katten en hij kost iets van 2,75, dus om te proberen niet zo duur.

Ik leng het altijd aan met heet water; dan blieven ze het nog liever.
-----------------
Klopt dat dat je bij Carnibest en Bibi je bestelde producten zelf moet afhalen?
Dat word dan lastig want ik heb geen auto...
Ik haal mijn Carnibest bij de ds. Op de site van Carnibest staan de verkooppunten; misschien heeft ook een ds het bij jou in de buurt. Ik heb ook geen auto, dus ben hier erg blij mee ;-) Hier in de omgeving is er ook Haaksbarf en Prins kvv te krijgen. Prins heb ik nooit geprobeerd, want vindt dta merk niet zo, de Haaksbarf vond ik wel erg goed qua samenstelling; mijn katjes niet :roll:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Umimeis »

Da's inderdaad niet duur! Ja we hebben hier wel Pet's Place (wel 2 filialen zelfs!).
Ik kan daar wel eens gaan kijken. Ik zag bij die filiaal in m'n buurt wel dat ze een vriesvak hebben....misschien zit daar wel lekkers voor de katten tussen....eh voor m'n katten dan heh hihi
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Lovecat »

He Umi;
Ik zag dat je uit Veendam kwam? Ik ben zo vrij geweest even een verkooppunt in jouw buurt te zoeken en ik denk dat de Pet's Place geen carnibest verkoopt (misschien wel Bibi o.i.d. maar Carnibest niet want staat niet tussen de verkooppunten).
Ik zal wel een hondenkennel in jouw buurt die Carnibest verkoopt http://www.denottenstee.nl/ ik weet niet of dit bij jou in de buurt is (hoe groot is Veendam? geen flauw idee), maar misschien dat zij jou verder kunnen helpen...

En anders even navraag doen op barfplaats, misschien zit er een inkoper vlak in jouw buurt, kun je het met je pietsje halen ;-)
Gebruikersavatar
doblin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:17

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door doblin »

Ik voer al een dik jaar Cat Lovers Gold ( 22.95 5 kilo) en als vlees (snack) felix mijn jongens doen het er geweldig op ook mijn blaasgruis kat kan dit heel goed eten .
Ik weet natuurlijk niet wat de voorkeur van jou kat is maar ik zou zeggen koop wel een goede brok ivm tandsteen in de toekomst vlees is niet zo heel belangrijk als je een goed brokje geeft want vaak is dit kompleet voer. Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Umimeis »

Lovecat schreef:He Umi;
Ik zag dat je uit Veendam kwam? Ik ben zo vrij geweest even een verkooppunt in jouw buurt te zoeken en ik denk dat de Pet's Place geen carnibest verkoopt (misschien wel Bibi o.i.d. maar Carnibest niet want staat niet tussen de verkooppunten).
Ik zal wel een hondenkennel in jouw buurt die Carnibest verkoopt http://www.denottenstee.nl/ ik weet niet of dit bij jou in de buurt is (hoe groot is Veendam? geen flauw idee), maar misschien dat zij jou verder kunnen helpen...

En anders even navraag doen op barfplaats, misschien zit er een inkoper vlak in jouw buurt, kun je het met je pietsje halen ;-)
Veendam is niet zo groot. We hadden n og een andere dierenspeciaalzaak,maar die is er niet meer. Verder ben ik niet bekend met hondenkennels hier in de buurt, behalve in Meeden (een nog veel kleiner dorp) Daar komt de hond van m'n ouders vandaan,maar die geven geen carnibest.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Adriana »

ben langzamerhand enthousiast over de producten van Happy Cat aan het worden
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... /happy_cat

hun niervoer heeft een goeie samenstelling en prettige brokgrootte, kost euro 10,- per kg en is net zo duur als Hills k/d (per 5 kg) via Zpls

en daar waar je bij andere merken (bv Sanabelle) gelijk 10 kg moet kopen om een beetje rond de euro 5,- per kg uit te komen, zit je bij de Happy Cat soorten met 4 kg al rond de euro 5 en daar krijg je qua samenstelling erg goed voer voor..
ook een aantal soorten graanvrije hypo allergeen voer met brede samenstellingen en dit voer kan zich zeker meten met het veel duurdere Almo holistic
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben Happy Cat ook tegengekomen in mijn zoektocht naar goede brokken, en vond die inderdaad ook erg goed.
Maar ze hebben er geen grotere verpakkingen van, en ik vind dat juist minder leuk...
En ik vind 5 euro dus nog vrij veel om altijd te blijven geven (als kleinere verpakking om op Cuzco uit te proberen natuurlijk niet, maar daarna koop ik liever grote verpakkingen, en iets goedkoper).

Maar ik ben dan ook heel tevreden met wat ik nu geef :grin:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door loek »

Jongens....meiden...;-) Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb in ieder geval perfect fit gekocht. En nu krijgen ze p.f, One en Hills (indoor) gemengd. Leuk gevarieerd had ik bedacht ;-) Grappige is, dat mijn alles- etende, nooit kieskeurige katten de Hills nu laten liggen tot het laatst. Ze eten het wel op maar hebben toch duidelijk voorkeur voor 'donkerbruin' ;-)

Nu was ik aan het overwegen om de Hills misschien achterwege te laten. Maar een 'kind van deze tijd zijnde' zegt een stemmetje steeds: 'duur is goed' haha. (ook al is duur eigenlijk...wat te duur voor me)

Ik ging dus even weer in dit topic neuzen om te kijken wat ik zoal het beste kan geven voor een schappelijke prijs.
Ik begrijp nu namelijk ook nog eens dat Hills en RC helemaal niet zo goed zijn......en je beter lager in de prijs kan zitten voor betere kwaliteit...., toch? (overigens RC daar kunnen mijn katten ook echt niet goed tegen, vieze verkeerde stinkende poep krijgen ze daarvan)

Maar mag ik (wederom een kind van deze tijd zijnde ;-) zo makkelijk zijn om te vragen wat nou de eindconclusie is van dit topic? (kort en bondig als het kan....)

Of laat ik het anders vragen. Wat is beter van kwaliteit dan Hills (indoor). (en dan het liefst goedkoper)
En het mag niet lijken op RC...wel lijken op Hills....aangezien mijn katten het daar wel goed op doen.

Trouwens Adriana, ik dacht dat jij ook Hills indoor gaf...toch? Of heb je dat al eens eerder uitgelegd....(dan sorry weet het niet meer)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie