Frustratie of speels?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Frustratie of speels?

Bericht door Spookysil »

Hallo Allemaal,

Vandaag is er een pakketje met speeltjes voor Charlie binnengekomen. Hij helemaal blij, maar nu zat ik net met hem te spelen met een hengeltje met een varkentje eraan met katnip, maar tijdens hij spelen 'mrrr'de hij de hele tijd. Dit doet ie ook tijdens het spelen met zijn muisje, maar ook als hij s'avonds slapen wil, en ik nog niet. Ik vraag me af wat dit betekenen kan, is het speelsheid, of frustratie?

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mrr, frustratie of speels?

Bericht door pearlsofpassion »

Ale Sil, dat jij nog met zo'n vraag afkomt :-P

Het geluidje dat je beschrijft, schrijven we meestal neer als prrt-geluidje, en wil zoveel zeggen als : Leuk, Joepie!
Het is ook een uitnodiging tot spelen (wil je met mij spelen?), en dat zal zijn waarom hij het doet als jij gaat slapen.
Zo van: ik wil nog spelen, ik ben nog blij! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Mrr, frustratie of speels?

Bericht door Spookysil »

Hehe ja stom eigenlijk, maar ik wist het niet zeker :eangel: dankjewel :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mrr, frustratie of speels?

Bericht door nellebel »

wat leuk dat charlie lekker zit te spelen. Vond hij de doos niet interessanter dan de speeltjes?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Mrr, frustratie of speels?

Bericht door Spookysil »

Haha :lol: Ja de doos was ook reuze interesant, erin duiken vanaf de stoel is vooral favoriet :lol: maar toen hij een belletje hoorde moest en zou hij het 'varkentje' vangen :-P
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mrr, frustratie of speels?

Bericht door nellebel »

heerlijk om te zien hé. flippie kan ook zo enthousiast reageren. Kont omhoog, oortjes plat naar achteren en wiebelen maar. en dan ineens ....aanvallen. al zeggen wij wel eens lachend, als het ene echte muis was, was die allang weg, ze zit soms zo lang te wiebelen met haar kont in de lucht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Mrr, frustratie of speels?

Bericht door Spookysil »

Haha :lol: ja dat is herkenbaar, Charlie schud ook lang met zijn kont, en ik vindt het er altijd zo leuk uitzien :-P Als hij heel erg nieuwsgierig is, dan gaat hij ook als een soort van stokstaartke zitten, die gek :lol: Hoe oud zijn jouw boefjes ook alweer? :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Frustratie of speels?

Bericht door nellebel »

sjefke is van juli 2010 en flippie van september 2009. maar sjefke is liever lui als moe. Flippie is de wervelwind in huis.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Frustratie of speels?

Bericht door Cerna »

Het is de kattenhengel Bird (bestelnummer 135843.0)

Dit speeltje heb ik vorige week bij Zooplus gekocht. Is een groot succes, zelfs bij onze bejaarde Cochi. Ben benieuwd hoe lang hij meegaat :grin:
Plaats reactie