Kat loopt op 3 poten

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
berregen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 dec 2010 14:22

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door berregen »

Bedankt iedereen!

Tot nu toe nog geen beterschap, maar volgens de dierenarts moet dat er wel komen met de pijnstillers. Afwachten!
Ans Vlaanderen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2011 15:54

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door Ans Vlaanderen »

Ik heb een kater Slipper die op drie poten loopt sinds een paar dagen. Maandag naar de dierenarts geweest. Er werd verteld dat ie een beschadigde zenuw heeft en er is niets aan te doen. je kan alleen het pootje masseren
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door Anne »

O nou daar ben je mooi klaar mee dan. heeft jouw kat ook pijn als hij erop loopt?
Je zou het kunnen aankijken en masseren of eventueel naar een andere dierenarts voor een second opinion.
Is dit zomaar gebeurd? geen ongeluk, verkeerd neergekomen na een landing op zijn pootjes of zo iets?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Ans Vlaanderen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2011 15:54

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door Ans Vlaanderen »

Voor zover ik weet is er niets gebeurt. Alhoewel ik wel moet zeggen dat Slipper erg lomp is. Het is een echte lievert, een verschrikkelijke kroelkip. Als ik op bed lig, komt ie in me armen liggen en zo valt ie in slaap hahaha. Wij noemen hem wel eens een mongool onder katten. Hij heeft geen pijn gelukkig, hij springt en doet vanalles. Alleen hij gebruikt zijn rechter voorpoot niet
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door Anne »

Wat vreemd, er moet toch iets gebeurt zijn :???: Kun je vertellen wat voor onderzoeken de dierenarts heeft gedaan? Zijn er bijv fotos gemaakt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Ans Vlaanderen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2011 15:54

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door Ans Vlaanderen »

Er moet ook iets gebeurd zijn, maar wat?? De dierenarts heeft alleen gevoeld. Van de week ga ik naar een andere dierenarts toe. Ik wil toch verdere onderzoeken laten doen. Als ik het pootje masseer vindt ie dat heerlijk.
Gebruikersavatar
jeer
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2011 15:29
Locatie: venlo

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door jeer »

mijn moppie loopt soms wel en dan weer niet op 3 pootjes heb hoog balkon en woon op begane grond en denk dat ze uit boom is gevallen of ruzie heeft gehad is vaak buiten of toch maar beter naar dierenarst
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door castratenkoor »

lijkt me geen slecht plan die dierenarts
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jeer
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2011 15:29
Locatie: venlo

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door jeer »

mijn mupke komt vaker binnen en loopt mankt en op 3 pootjes denk dat ruzie gehad heeft met andere kat
ben ook al naar dierenarts geweest er was niks aan de hand kat binnen houden voor eigen veiligheid vind ik ook niks is al zo lang naar gewend dat ze naar buiten kan. heeft iemand tips wat ik kan doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat loopt op 3 poten

Bericht door castratenkoor »

Als je de kat heel wilt houden zou je een veilige ren kunnen overwegen.
Nu komt ze nog op 3 poten binnen, volgende keer komt ze helemaal niet meer terug.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie