Oplossing gezocht voor 5 katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Ik heb hier even een lastig pakketje bij mijn tante thuis, en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Heb haar beloofd om hier te informeren.
Omdat ik geen foto's heb en het om 5 katten gaat, heb ik het nog niet bij vraag en aanbod geplaatst, via zo'n formulier..

Mijn tante is sinds kort weduwe, heeft een zeer klein inkomen, teveel financiële tegenslagen en zeker teveel huisdieren door haar grote dierenliefde. Zij kan dit absoluut niet meer betalen...Zelfs naar asiel brengen loopt teveel op.
Ze heeft 5 katten lopen, als ik het goed heb 2 poezen en 3 katers, waarvan 1 open kater.
Alle 5 zwart of zwart met wit.
Dan komt het volgende probleem, 2 katten kampen met gezondheidsproblemen.
1 poes schijnt af en toe bloed te poepen, en 1 kater heeft aan beide kanten in de nek zwellingen zitten (heb dit zelf pas afgelopen week geconstateerd, anders had ik al eerder ingegrepen).

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar mensen die mijn tante willen helpen met deze katten.
Ze wilt er eigenlijk 2 houden, maar dit is in principe geen optie. Er is simpelweg geen geld meer voor de nodige zorg, en eigenlijk ook niet voor voer.
Daarnaast ben ik dus op zoek naar iemand die bereid is om de kat de medische zorg te bieden die die nodig heeft (met oog op de 2 "aangedane" katten.
Ikzelf kan dit niet op me nemen, omdat ik het ook niet kan betalen (zelf 3 katten met momenteel de medische problemen) en de kinderen van mijn tante, die zitten in hetzelfde schuitje als hun moeder (genetisch..?)

Ik hoop dat iemand mij of eigelijk mijn tante kan helpen.
Je kan me Pb'en, of mailen op ilone_knoppers@hotmail.com


Alvast bedankt,

Ilone

(Admin, als ik niet goed zit of dat het anders moet, sorry, zeg me maar hoe en ik pas het aan)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten.

Bericht door Nyncke »

Dat is een groot probleem ...
Tja, ik weet dat het geen "nette" oplossing is maar als er geen financiele oplossing komt, zou ik de zieke dieren door de dierenambunce op laten halen en zeggen dat ze bij je in de tuin zijn gedumpt oid.
Dan komen ze in het asiel en krijgen in ieder geval medische verzorging.

Dan zijn er nog 3 gezonde katten en dan kan daar een goed plekje voor gezocht worden.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Ja, ik zit ook het meest in mijn maag met de 2 "zieke"...we weten nog niet eens wát ze mankeren...En ja, wie wil er zo graag een kat overnemen die iets mankeert?? Zijn er maar vrij weinig.
Misschien een van de weinige opties die we hebben denk, de dierenambulance..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Iemand anders misschien nog een ander idee?
Of weet je nog iemand die op zoek is naar een katzel?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door loek »

Hoi Ilone

Wat naar allemaal. Eerlijk gezegd kan ik me ook niet heel veel voorstellen bij de dierenambulance bellen...en dus niet weten waar je diertjes terecht komen. Is natuurlijk ook zo als je ze naar het asiel brengt...Lijkt me vreselijk om niet zelf een goede plek voor ze kunnen vinden...Maar goed, misschien is die 'luxe' en tijd er nu dus niet.

Ik heb weleens gehoord van een collega van mij dat haar dochter een kat had die uit de boom was gevallen, poot gebroken, naar de da gebracht die vervolgens een inschatting maakte van hoeveel dit ging kosten. Aangezien zij dit ook niet kon betalen, kreeg ze de keuze om het dier af te staan en dan zouden zij zorg dragen voor de gebroken poot. Ik weet eigenlijk niet hoe dit dan financieel zit...hoe die da dat regelt. En ik weet ook niet of dit of dit standaard is of toevallig een behulpzame da.

Maar je zou misschien eens kunnen informeren...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Hoi Loek,

Hm dat weet ik ook niet, of DA'en dat standaard doen.
Heb al zitten denken verder dat ik aan mn andere tantes en mn moeder vraag of ze evt bereid zijn om mee te betalen en dan in ieder geval de 2 "zieke" diertjes bij het asiel te brengen als 'gevonden'. (Of dat ik bijv zeg dat ik de diertjes van een overleden iemand heb meegenomen etc) .... moet toch iets verzinnen...

Die andere 3 daar vinden we denk ik uiteindelijk wel een plekje voor.
Hoewel eentje lastig wordt, die is nog niet geholpen...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door loek »

Je hoeft toch niets te verzinnen als je ze naar het asiel brengt! Volgens mij zijn alle redenen 'prima' als je inderdaad er maar wat voor betaald. Lijkt me inderdaad wel de beste oplossing....als je niemand voor ze vind. Op die manier kun je ook nog wat info meegeven aan het asiel over ze. En heb je meer kans dat ze in een passend huis terecht komen.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Ja ik ben altijd bang dat ze de reden van wegbrengen niet goed genoeg vinden ofzo... :icon_shifty:
Alle 5 naar het asiel brengen zal niet gaan, ik kan dat zowiezo niet betalen, en mijn tante al helemaal niet. (geloof dat je zo gemiddeld 50 euro betaald per kat, of was het zelfs meer?) Ik denk ook niet dat ik mijn andere tantes zo gek krijg om zo veel mee te betalen....(proberen kan altijd ;) maar als 2 al beginnen om de "zieke" in te laten slapen denk ik niet dat het me lukt...)

Dus als iemand nog iemand weet voor 1 of meer zwarte schatten van katten...;)
Ik ga in ieder geval hier in de buurt ook informeren.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door jojo »

Poehee wat een nare situatie :???:
Het lijkt me dat ieder asiel/opvang begrip kan opbrengen voor de best nare situatie waar je tante in terecht is gekomen. Dit is onmacht. Misschien is betaling in termijnen zelfs mogelijk? Er zit aardig wat in Zuid-Holland qua opvang dus misschien loont het om een rondje te gaan bellen en gewoon te vragen. Of de adressen opzoeken en ze mailen ... ik roep ook maar wat hoor, ik vind het gewoon heel naar voor je tante dat ze er zo bij zit, die heeft waarschijnlijk nu dik en dik verdriet dat ze haar katten af moet staan.
Hoe dan ook, sterkte!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Dank je!
Ja, daar heb je ook wel een punt...
Ik zal eens de sites van de asiels uit de buurt afgaan.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door jennli »

Wat naar! Ik weet ook zo direct geen oplossing. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Cari »

Ze wilt er eigenlijk 2 houden, maar dit is in principe geen optie. Er is simpelweg geen geld meer voor de nodige zorg, en eigenlijk ook niet voor voer.
Die vrouw is net weduwe geworden! Is het dan echt niet mogelijk dat de familie eventueel een beetje bij springt om haar 2 katten te laten houden. Voor ca € 20,= per maand zijn ze beiden verzekerd en ook op Felix kunnen ze goed oud worden. Je maakt mij niet wijs dat ze zelf dat voer niet zou kunnen betalen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Kattenbella »

Cari, ik ben het met je eens. Ook nog alle katten kwijtraken, dat hakt er heel erg in. Ik hoop dat ze twee kan houden. Verder stekte en succes met de zoektocht naar nieuwe mensen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Ik vergeet er bij te melden dat ze ook nog een hond heeft ;) De hond die blijft, dat is haar hond, haar aandenken aan haar man.
We willen heus niet alles meteen van haar afpakken hoor. Maar wij kijken naar wat de meest practische oplossing zou zijn.
Heb nog niemand van de familie gesproken, maar dat gebeurd dit weekend...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Daarnaast, "sinds kort" is niet per direct "sinds 2 weken" o.i.d...De man is nu ruim 6 maanden geleden overleden. Nog niet lang, maar we hebben de tijd gehad om alles goed te overdenken.
En dan nog een puntje...
Mijn tante kán niet alles zelf regelen. Zij is, in de volksmond gezegd, wat 'simpeler', zij begrijpt de dingen niet altijd zoals ze moeten zijn. Ze is niet dom, maar heeft gewoon geen kaas gegeten van bepaalde zaken, en haar man en nu dan mijn moeder en tantes zijn haar steunpunt.
Ik ga verder niet haar hele financiele situatie hier op tafel leggen, maar ze heeft het absoluut niet breed, haar kinderen ook niet, en ik ook niet. Daar komt bij dat haar man flink onderverzekerd bleek, dus zijn er de nodige rekeningen omhoog komen drijven. Misschien dat mijn tantes willen bijspringen, dat weet ik nog niet.
Ik/mijn familie wordt nu een klein beetje bestempeld alsof we geen hart voor haar en/of haar beestjes hebben, en dat vind ik jammer.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie