Probleemkat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
JC Anja

Re: Probleemkat

Bericht door JC Anja »

Rob,jullie nemen de juiste beslissing,door Timmie naar het asiel te brengen.Hoe gaat het s nachts dan samen?Of zitten ze dan apart?Sterkte morgen met het wegbrengen.Gaat Marlies mee?Beterschap en dikke knuffel voor jou.Je hebt het geprobeerd,helaas agat het niet.
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door Aziraphale »

Ik lees dit avontuur nu pas...
Rob, petje af voor jou dat je Timmie een kans hebt willen geven! Heel jammer dat het niet gelukt is maar arme Tommie kan er natuurlijk niet onder lijden. Het is vast heel naar om Timmie terug te moeten brengen, maar hij vindt hopelijk snel een fijn huis zonder andere kattenvriendjes zodat hij lekker kan knuffen met mensenwezens en ze helemaal kan opeisen :)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door daantje »

Jammer, dit hele verhaal is heel erg jammer! :-(
Ik hoop wel dat jullie het asiel er goed op attenderen dat Timmie niet bij andere katten geplaatst kan worden zodat hij uiteindelijk niet voor een zoveelste keer ver- herplaatst hoeft te worden. Er zijn genoeg mensen die het genoeg vinden om 1 poezeltje te hebben, maar dat moet dat wel heel duidelijk aangegeven worden bij het asiel.
Ergens vind ik het toch wel heel zielig voor Timmie allemaal, hoe goed de bedoelingen ook zijn en geweest zijn. Hopelijk vindt hij heel binnenkort een fijn thuis waar hij ook heel erg lang kan blijven ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Jammer dat het niet is gelukt! Maar een dikke pluim voor je voor het proberen!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Probleemkat

Bericht door Kattenbella »

Arme Tommie en arme Timmie. Tim moet gewoon een eigen huis krijgen. Een kat als Diesel zou veel beter bij Tommie passen, maar ik kan het me voorstellen dat je het niet meer ziet zitten een andere kat in huis te nemen.
Ik hoop dat Tim snel een ander huis vindt, hij is mooi zat. Sterkte met het terugbregen naar het asiel.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Probleemkat

Bericht door Adriana »

Rpb/Marlies: sterkte en veel succes saampjes vanmorgen en het is het allerbeste voor Timmie en ook voor Tommie.
soms lukt het gewoon niet en dan probeer je wat anders en gelukkig was deze 'oplossing' er ook nog en Timmie vindt vast een geweldig mandje als solokatzel!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Probleemkat

Bericht door pearlsofpassion »

Kattenbella schreef: Een kat als Diesel zou veel beter bij Tommie passen, maar ik kan het me voorstellen dat je het niet meer ziet zitten een andere kat in huis te nemen.
Dat zou voor diesel wel erg mooi zijn!! ....

Sterkte vandaag Rob! Hopelijk keert de rust thuis onmiddelijk terug en is Tommie je super dankbaar dat je die hooligan weggebracht hebt...
Timmie komt ook wel terecht!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Nou, ook sterkte voor mij, Marlies, het gaat me vreselijk aan het hart maar hij is te dominant en moordend voor de andere katten.
Reken maar dat ik ze goed op de hoogte heb gebracht van zijn doen en laten, hij is nu weer terug in de kattenopvang waar ze het erg goed hebben, alle katten lopen daar los rond dus geen hokjes waar ze opgesloten zitten. Nu maar duimen dat er een leuke familie komt die hem op wil nemen.
Marlies
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Probleemkat

Bericht door Anne »

Ook heel veel sterkte voor U, het zal wel een bewogen week zijn geweest. Eerst de zorgen om Tim en Rakker en toen de knoop doorgehakt en Tim meegegeven aan uw buurman en dan uiteindelijk toch na een paar dagen van hoop de beslissing en het onder ogen moeten nemen/zien dat het zo ook niet gaat.
heel veel sterkte
Hoe is het ondertussen met Rakker?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Ja, het was heel erg, vooral ook omdat de klik met Tim er zo goed was, hij liep me overal achterna, ging aan mijn voeten liggen, kwam naast me op de bank liggen, kwam iedere keer een aaitje halen, ik mis hem echt, maar ja, het ging echt niet.
Rakkertje begint beetje bij beetje weer de oude te worden, ze komt al loerend de huiskamer weer in, haar eten staat weer in de keuken i.p.v. bij haar toen ze opgesloten zat, het is wel weer heerlijk rustig zo, Rakkertje is in ieder geval dolgelukkig dat "Het Monster van Sliedrecht" weer naar huis is, hahaha, arme Tim.
Maar ze mogen daar los blijven lopen, dus dat is wel gunstig.
Groetjes,
Marlies

Rob wou weer gaan werken vandaag maar is toch weer zijn bed ingekropen, ziek.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Probleemkat

Bericht door achtpuntzes »

ja, heel jammer dat het zo gelopen is. jullie hebben je uiterste best gedaan voor Timmie, we hebben allemaal zitten duimen maar soms lopen de dingen gewoon anders dan we willen.

ook ik wens Marlies veel sterkte, en natuurlijk ook Rob, die het ook wel moeilijk zal hebben gehad. een kat terugbrengen naar het asiel is iets wat je nooit wilt meemaken. en ik hoop natuurlijk ook dat Timmie snel weer geplaatst gaat worden, en ook dat Rakkertje weer snel rust vindt.

Joost
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Probleemkat

Bericht door Carolien_h »

Jeetje, wat een verhaal! Ik ben deze week erg druk geweest en zit nu lekker op mijn gemakje het forum een beetje bij te lezen, maar dit verhaal heb ik in een keer helemaal uitgelezen!

Marlies, wat heb je een ontzettend groot hart voor je katten en alle respect dat je het zo goed geprobeerd hebt! Ik kan me alleen maar voorstellen hoe moeilijk het voor u was om afstand te doen van Timmie, om Rakkertje toch een kans te geven! Dit is precies het verschil met mensen die een kat hebben voor zichzelf of voor de kat. Ik hoop dat het nu lekker rustig word in uw huisje en dat Rakkertje en u toch lekker van elkaar mogen genieten!

Rob, we wisten natuurlijk al dat je de goedheid zelve was, maar wat heb je dit weer even bewezen zeg! De eerste dagen leken hoopvol en mijn hart maakte werkelijk een sprongetje toen ik las dat je Timmie mee naar huis had genomen. Dat het niet heeft gewerkt is natuurlijk erg jammer, maar ook jij hebt laten zien dat je het beste voor hebt met de katten en jezelf op de tweede plaats zet. Groot respect en veel liefde!

Ik neem aan dat jullie door het asiel op de hoogte worden gehouden wat betreft Timmie? Ik denk echt dat het goed moet komen met die lieve maar met grote gebruiksaanwijzing komende katje!

Veel liefs,
Carolien
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Carolien, bedankt voor je waarderende woorden, voor ons is het normaal dat de katten op de eerste plaats komen, ze hebben tenslotte nergens om gevraagd.
Neeee, het asiel houdt ons echt niet de hoogte, we houden zelf de site in de gaten om te kijken of Tim al geplaatst is.
Plaats reactie