Freddie wordt vandaag gecastreerd

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door Maureen »

Eerst stond de afspraak op gisteren, maar die is verzet naar vandaag.
Freddie wordt dus vandaag gecastreerd. Heb het er toch wel moeilijk mee...... waarom weet ik niet, ik weet dat het een simpele ingreep is en dat hij er snel weer bovenop zal zijn, maar het is toch een operatie.
Om 9 uur moet hij binnen zijn, daarna ga ik werken en dan haal ik hem tegen 13 uur weer op.

Het ventje heeft zo'n honger, vanavond zal ik hem extra verwennen!
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Freddie wordt gecastreerd vandaag.....

Bericht door nellebel »

ach Maureen. I kweet hoe je je voelt. Heb het pas gehad met sjefke. Stom want flippie werd geholpen, poesje, dus dat was veel ingrijpender en die had echt helemaal nergens last van. Zat bij thuiskomst meteen te eten toen. Maar toch, net als toen, bekruipt je een onprettig gevoel. Het blijft een operatie.
Maar er wordt goed voor hem gezorgd. En wat afleiding zoeken op het werk, en dan hem weer lekker ophalen.
Ik had met mijn DA afgesproken dat ik meteen gebeld wilde wordt als de operaite klaar was om te horen hoe het was gegaan. En dan pas ophalen als hij goed wakker is. misschien een tip. Dan weet je al eerder dat het goed met hem gaat.
En vanavond lekker lui schoothangen en bijkomen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Freddie wordt gecastreerd vandaag.....

Bericht door Anne »

Heel veel sterke vandaag!! Altijd waardeloos gevoel als er een geopereerd moet worden en je nest thuis leeg is :-( Hopelijk vliegt de tijd voorbij en mag je freddie gauw weer in je armen sluiten! Ik duim ervoor dat alles goed gaat!

over twee weken zijn mijn kleuters aan de beurt, die worden tegelijktijdig geholpen.
Zie er nu al tegen op :-|
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Freddie wordt gecastreerd vandaag.....

Bericht door Lidaju »

Die van mij zijn een maand geleden geholpen en zag er ook zo enorm tegenop. Maar ze hebben er totaal géén last van gehad. ( wat ik kon merken dan)
Nog even en dan kan je hem alweer halen, succes!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Freddie wordt gecastreerd vandaag.....

Bericht door Maureen »

Ik mag hem zo weer gaan halen.... Moet ik hem alleen zetten? Ik moet nl vanmiddag nog even weg. Zal ik hem op mijn slaapkamer zetten?
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Freddie wordt gecastreerd vandaag.....

Bericht door ayla »

Ik denk dat je even aan moet kijken hoe duf hij is, en wellicht apart zetten voor even dat hij zijn rust kan pakken. Bij mij werden ze tegelijkertijd gecastreerd, dus eigenlijk geen ervaring mee.

Blijft lastig he, je lieverd achterlaten bij de DA! Snap en herken het helemaal.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, op de moment zelf is het altijd lastig, en achteraf vraag je je af waar je je nu eigenlijk druk op gemaakt hebt...
Gewoon opletten als je hem achterlaat dat hij nergens hard kan vallen of dat er geen water of voerbakjes achterblijven, zodat hij daar al niet in kan in slaap vallen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door helskinky »

Het is denk ik bij elke kater anders, Mio had nergens last van, we mochten hem ook nog geen eten geven i.v.m misselijkheid,maar hij had echt honger dus hebben we een mini beetje gegeven. Dat ging goed en heeft ie gewoon gegeten. Ook het genezingsproces ging goed.
Heb je hem nu al gehaald en hoe is het met hem?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door ayla »

hoe is het met Freddie? en met jou?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door Maureen »

Ik heb hem inmiddels thuis en hij is nog duf........ ze hebben hem extra narcosemiddel moeten geven omdat meneertje dus niet wilde gaan slapen........
Ik heb hem dus toch maar op mijn slaapkamer gezet zodat hij lekker zijn roesje uit kon slapen. Ik heb hem net naar beneden gehaald en hij staat iets steviger op zijn pootjes. Ik heb het idee dat hij nog lang niet uitgeslapen is!

Met mij gaat het naar omstandigheden redelijk..... Mijn man heeft het huis verlaten en de rust is dus aardig terug gekeerd. Ik heb extra uren gekregen om te werken (gelukkig nog steeds onder schooltijd, ben van 10 uur naar 22 gegaan) om mezelf te kunnen bedruipen.
Het komt wel goed! Daar ben ik van overtuigd.......
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door ayla »

goed om te lezen. Hopelijk voelt Freddie zich snel weer prettig.

En wat heerlijk dat de rust wat meer is terug gekeerd. Voor je kinderen waarschijnlijk ook rustiger. Fijn dat zitting voor jullie een positieve uitslag had. Heeft hij ook een contactverbod of enkel dat hij uit huis is? hopelijk brengt 2011 een hoop goeds voor jullie!

als ik teveel vraag en je wilt het er liever niet over hebben geef het vooral aan hoor!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door Maureen »

Hij heeft een betredingsverbod, mocht hij dat overtreden dan krijgt hij een straatverbod. Hij mag de kinderen aan de deur ophalen. De omgang is een vrijwillige keuze, ik wil de 2ling het contact niet afnemen, die hebben alles niet zo meegekregen en papa is voor hun heilig. Voor de oudste ligt het anders, die heeft te veel gehoord........

Op 8 maart is de zitting voor de omgangsregeling en onderhoudsgelden. Nog even op een houtje bijten dus.... Op 10 mei wordt de echtscheiding officieel uitgesproken, het gaat dus eigenlijk best wel snel!
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door ayla »

zo dat is inderdaad snel. Vind dat je er op een sterke en mooie manier mee opgaat. Dat de tweeling hun papa toch van jou mag blijven zien en de oudste niet gedwongen wordt om naar hem toe te gaan.

heel veel sterkte ermee!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door Maureen »

Dank je wel!
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Freddie wordt vandaag gecastreerd

Bericht door Lidaju »

Respect voor hoe je er mee omgaat hoor, met de kinderen!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Plaats reactie