Kat met problemen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat met problemen

Bericht door Adriana »

als je geen ruimte hebt voor een kattenbak erbij dan heb je wel ruimte voor een kat?
of zit het tussen de oortjes en wil het baasje er niet aan..
en intussen blijft er een probleem en wordt t arme dier erop aangekeken..

en ja, dat brengen we dan naar voren en missch lijkt dat op drammen maar een voor de hand liggende oplossing voor een probleem negeren en dan blijven doorgaan op dat probleem (terwijl het waarsch zo simpel is op te lossen) vind ik eigenlijk ook een beetje raar..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat met problemen

Bericht door Ilone »

Nou, het zal ook te maken hebben met persoonlijke voorkeur.
Voor degenen die het wel hebben, prima, ik kijk niemand erop aan ofzo, maar ik persoonlijk zal geen kattenbak in mijn keuken of woonkamer willen zetten. Zal wel iets psychisch zijn ;)
Dan kan ik het wel in mijn wc bijvoorbeeld zetten, maar dan moet er wel een kattenluikje in want wc soort van in de woonkamer, dus niet lekker om die open te laten staan :-P
Dus blijft er voor mij de overloop en slaapkamer over. En badkamer, maar die is niet zo ruim hier ;)
Slaapkamer wil ik ook liever geen bak, maar daar kan ik me nog wel overheen zetten. Bak in de hoek van de kamer bijvoorbeeld zou hier nog wel kunnen. Maar ik heb er dus 2, en allebei op de overloop.

Dus ja, grote kans dat het tussen de oortjes zit ;)
Maar goed, ieder zn mening erover denk ik dan maar. Gelukkig wordt er meestal wel goed ingegaan op de adviezen. Helaas zullen er altijd een paar tenenkrommende vraagstellers bij blijven zitten, maar misscien moeten we dan maar wat meer de handen terug trekken (of erop gaan zitten :-P ) wanneer ze alle adviezen in de wind slaan...onder het mom van, zoek het dan maar uit.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat met problemen

Bericht door pearlsofpassion »

Als de kat gaat wildplassen kan je best een bak zetten op de plaats waar ze het doet, maar dat wil niet zeggen dat die bak daar op termijn moet blijven.
Ik zeg er ook altijd bij hoe ze hem daarna beetje bij beetje kunnen opschuiven naar waar ze hem wel willen...
Mijn twee bakken staan ook allebei in de garage. Ik heb al gepuzzeld om eentje boven op de overloop te krijgen, maar het lukt gewoonweg niet (echt weinig ruimte...). Tja, dus staan ze beide beneden...
Moest er toch eentje boven moeten komen, zal dat waarschijnlijk een smalle worden die dan toch naast het toilet past... (maar mijn huidige gaat dat niet).

In de woonkamer zou ik nog wel een plaatsen als dat echt nodig zou zijn. Dan plaats ik hem in een hoekje, achter een kast of zo, waar niemand er wat van ziet...
Hier in de garage vallen de bakken ook niet op hoor! De katten weten ze staan, maar de meeste mensen zullen ze zelfs niet opmerken.
Vroeger stonden ze zelfs onder de trap (daar zag je ze helemaal niet!), maar ik vond dat toch wat te dicht bij het eten, en het was altijd zo'n gedoe om ze er vanachter te krijgen. Niet gemakkelijk voor mezelf dus... (en slecht voor de rug ;-)).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat met problemen

Bericht door Ilone »

Kinders, ik zeg ook niet dat het een slechte oplossing zou zijn :lol:
Maar goed, maakt ook verder niet uit.
Ik heb mijn mening gegeven, en jullie ook ;) De discussie gaat nu verder dan oorspronkelijk mijn bedoeling was ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat met problemen

Bericht door loek »

Als ik het goed begrijp zijn de problemen waar jullie tegenaan lopen, het krabben aan de deuren en het steeds weer naar buiten weer naar binnen gaan.

Ik zou zeker voor het kattenluik gaan, probleem 2 opgelost. En voor het krabben aan de buitendeur. Misschien een idee om daar een krabplank tegenaan te timmeren?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Kat met problemen

Bericht door sofadiva7 »

DE ultieme tip bestaat denk ik niet in jullie geval.
Jullie hebben al heel veel adviezen ter harte genomen intussen hebben ik gelezen, maar helaas nog zonder het gewenste resultaat.
Weet je, eten, drinken en slapen alleen is niet genoeg. Aaien alleen ook niet.
Ze moeten voelen, merken en ruiken dat je er voor ze bent. Terecht wijzen etc. etc. werkt averechts uiteindelijk.
Ik wens jullie wijsheid.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Gebruikersavatar
maceddy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2011 10:54

Re: Kat met problemen

Bericht door maceddy »

Hallo allemaal..

Het gaat nu wel redelijk. Het deurkrabben voor buiten/binnen zal wel altijd blijven en is niks aan te doen. Ze is gewoon heel erg ongeduldig denk ik.
Verder gaat het nu eigenlijk wel goed.. Ze weten echt wel dat we er voor ze zijn. Ze zitten ons altijd bij de deur op te wachten als we thuis komen..

Uiteraard krijgen ze dan ook een hoop aandacht.

Het luikje hebben we nog niet ingebouwd, geen tijd voor gehad en ben een week ziek geweest...

De meest stomme speeltjes doen het overigens het best.. Zo heeft onze Frutsel op zolder een of andere pingpong bal gevonden en die ligt inmiddels beneden en rolt regelmatig de kamer door.

Het rail senses beginnen ze overigens ook steeds meer te ontdekken...

Overigens komen ze af en toe wel in andere ruimtes... We zetten soms de kamerdeur open en dan vliegen ze naar boven toe... Frummel gaat meestal op bed liggen en Frutsel op de trap naar zolder..
Komt vaak wel uit, kunnen we mooi beneden stofzuigen zonder dat ze er last van hebben :-)

Destijds hebben we de truuk met de bak verplaatsen naar waar ze plast ook geprobeerd, maar dan zocht ze een ander plekje.. Gelukkig is dat nu ook niet meer van toepassing want ze plast niet meer buiten de bak.

@pearlsofpassion Nee hoor, geen probleem.. Ik filter de handige dingen er wel uit.. Vind het alleen vervelend als mensen van die opmerkingen gaan maken waar ik in mn vorige bericht al wat over heb gezegd.....
Plaats reactie