Niet weer de zoveelste

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door pearlsofpassion »

Dinie, dat bedoelde ik ook niet!
Natuurlijk ben ik van mening dat je bij elke kat goed voer moet geven, maar niet iedereen staat daar voor open of ziet daar het nut van in en ik wou niet te belerend en dwingend overkomen (en ik weet niet wat er tot nu toe gegeven werd, dus ik geef nog even het voordeel van de twijfel). En ik vond die lange vacht (waar je dan al zoveel geld voor geeft) nog een extra motivatie om voor goed voer te gaan. Om zonder te veel dwang te overtuigen laat ik maar zeggen.
Ik probeer ook mijn woorden te wegen om zo weinig mogelijk mensen op hun tenen te trappen maar toch het doel te bereiken (dat de kat goed eten krijgt). Omdat er natuurlijk meer in het spel is dan de vacht alleen (ziektes en gezondheidsoverwegingen), heb ik dus ook toegevoegd dat er best eens ingelezen wordt (en ik ging ervanuit dat Dimitri daar wel voor open stond maar misschien net een duwtje richting topic 'voer' nodig had...).

Ik heb dat misschien met te weinig woorden proberen zeggen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door castratenkoor »

Het is al goed.
Ik heb er moeite mee dat er vaak geredeneerd wordt dat raskatten duur en goed eten moeten omdat je er een hoop geld aan uitgegeven hebt.
En b.v. raskatten hou je binnen, zonde van het geld als daar wat mee gebeurt. HTK katten laat je vrij loslopen. Grof gezegd schaf je makkelijk een nieuwe aan........
Gewoon in zijn algemeenheid heb ik moeite met zulke redenaties.
Was niet een persoonlijke aanval naar jou Valerie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door pearlsofpassion »

Helemaal mee eens!
Prima hoor! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Dafpoetser »

weet je...met alle respect voor mensen met raskatten....HTK's hebben vaak een veel "guitiger"..."ondeugender" bekkie...ikzelf (persoonlijk) zou nooit een raskat willen, of het moet toevallig op mijn pad komen. Doe mij maar een asbakkie. Ben ik nu ook zwaar gelukkig mee.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Claudia007 »

castratenkoor schreef:Claudia007: ""Als ik je eerste bericht lees en je dat ook vertelt bij een MC fokker krijg je van ze levensdagen geen MC mee.""

Topic starter heeft aangegeven de nieuwe kat(ten) niet meer bloot te gaan stellen aan de gevaren van loslopen, dus ik zie niet in waarom ze geen raskat van een goede fokker zouden kunnen nemen.
Ik zeg ook als ze met dat verhaal aan komt.
Dafpoetser schreef:weet je...met alle respect voor mensen met raskatten....HTK's hebben vaak een veel "guitiger"..."ondeugender" bekkie...ikzelf (persoonlijk) zou nooit een raskat willen, of het moet toevallig op mijn pad komen. Doe mij maar een asbakkie. Ben ik nu ook zwaar gelukkig mee.
Hmmm nou dan heb je Gallardo nog niet gezien dat is echt een joker.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Plaats reactie