Niet weer de zoveelste

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door pearlsofpassion »

Ik snap wel dat je een onvruchtbaar dier niet laat castreren, dat kan ik wel begrijpen, al zou ik het zelf misschien niet doen. Een castratie is maar een heel kleine ingreep (kleiner dan een tand laten trekken) dus ik begrijp niet goed dat daar moeilijk over gedaan wordt...
Ik denk dat je meer geld kwijt bent met na te gaan of hij vruchtbaar is dan, gewoon te castreren, maar bon... Ik heb trouwens niet de indruk dat hier naar geld gekeken wordt, want elk jaar een nestje moet handenvol geld kosten en er wordt zelfs gedacht over een raskat, wat natuurlijk ook heel erg duur is...
Met castratie ben je natuurlijk zeker dat hij geen poezen meer kan dekken, geen last heeft van de hormonen, langer gaat leven en geen vieze ziekten of wonden oploopt bij paringen en gevechten met andere katers.
Ik weet trouwens nog steeds niet hoe oud hij is. De paringsdrift komt namelijk maar pas echt op gang op 2 jarige leeftijd...

En een kleine gang op de stenen van het huis naar de ren is toch ook mogelijk. Je moet inderdaad wel zien dat ze zich niet kunnen uitgraven!
De tuin afzetten gaat ook hoor.
Zoek maar eens hier naar de topics over kattenren, daar vind je misschien hele leuke ideeën en krijg je er al helemaal zin in ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Dimitri87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2011 00:25

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Dimitri87 »

Hij is nu 1jaar en bijna 4. We hebben vroeger ook een kater gehad die ook niet parings driftig was, heeft ooit 1x gesproeid en daarna niets meer, was ook 100% steriel.

Een ren lijkt mij dan persoonlijk een betere oplossing, want de tuin opp is etelijke duizendend m² en daar rond bijna allemaal velden omdit dan af te bakenen onbegonnen werk, vooral omdat er bomen net aan de rand staan waar ze makkelijk in kunnen en dan zo over de omheining zouden kunnen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door pearlsofpassion »

Zijn beide katers dan bij jullie geboren?
Hoe controleerden jullie dat je poezen niet gedekt werden door eigen zoons of neefjes of zo?

Het lijkt me nogal sterk dat er per toeval 2 steriele katers opduiken bij jullie. De kans lijkt me dan groot dat jullie nogal veel incest hadden en daardoor zwakkere kittens.

Maar goed, als je kater ook nog maar enige drang heeft wat wil zeggen dat als hij een krolse poes voor zich ziet, hij erop kruipt, dan zou ik hem laten castreren. Zoals gezegd is hij nog jong en is de kans (in mijn ogen) groot dat hij niet steriel is en binnen een paar maanden toch op pad gaat. (mijn kater vroeger is er ook maar op uit getrokken en beginnen sproeien toen hij een jaar en 8 maanden was)
Bovendien geeft elke poes waar hij toch nog op kruipt kans op ziekten die hij dan weer kan overzetten op je nieuwe katten als ze binnen gaan blijven. Ook kan het zijn dat hij je nieuwe (gecastreerde!!) poezen gaat lastigvallen, en dat is ook niet bevorderlijk voor de relatie.
Enfin, het is gewoon beter voor iedereen en zeker voor het beestje als je het zekere voor het onzeker neemt en hem van die balletjes en hormonen afhelpt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door castratenkoor »

Het feit dat je kater niet sproeit wil toch niet zeggen dat hij steriel is ?!?
Mijn vriendin heeft een ras dekkater in huis waar ze regelmatig dekking van geeft, die sproeit ook niet in huis. maar alle nesten laten zien dat hij echt niet steriel is hoor.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dimitri87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2011 00:25

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Dimitri87 »

Ben net terug van de DA met onze kater, heeft zijn spuitjes gekregen.

Nu wat betreft de andere steriele kater is incest uitgesloten, de eerste kater die steriel van zichzelf was is 5 a 6j geleden (en nu al 2j in de hemel), onze kater nu is maar geboren begin sep 2009.
Verder hebben/hadden we zelf thuis geen andere katers. (en belangrijkste van allemaal 2 verschillende moeders, witpoot en witteken)

Volgens de dierenarts komt het mischien omdat de moeders lappenkatten waren.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door castratenkoor »

??????? lapjespoezen geven echt geen steriele katers.
Fabeltjes. Lapjes katers die komen heel soms voor en die zijn wel altijd steriel.
Zijn je katers zwart/wit/rood dan?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Ilone »

Lastig topic vind ik.
Ik zie trouwens weinig antwoorden op veel vragen.
Maar wat mij het meest opviel, een nest met 13 kittens?????
Hoe de hel baart een kat 13 kittens??? Mijn hemel. Arme poes!

Maar waarom zou je speciaal van dezelfde familie weer kittens willen?
Er zijn zoveel kittens en volwassen katten in de asiels die dolgraag een fijn huisje willen!

Verder is alles wat ik ook zou zeggen wel gezegd ;)

Sterkte met het verlies van je beestje.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Kattenbella »

Volgens mij is het hoog tijd een ander, kundige dierenarts te zoeken. de opmerkingen van de dierenarts die je nu hebt vind ik behoorlijk knullig. Je kat is nog niet zo oud, het kan best zijn dat hij in zijn tweede jaar gaat sproeien.
Super dat je een ren gaat maken, daar zijn jullie allemaal mee gebaat. Laat je mannetje castreren door een kundige dierenarts en geniet van hem.

Sterkte met je verlies.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door pearlsofpassion »

Blijkbaar worden hier stukken van berichten gewist? Want dat van 13 kittens vind ik al niet meer terug :eeh:
Dat geeft niet zo'n goede indruk.

We nemen het je niet kwalijk dat je zoveel fouten hebt gemaakt (ik heb ook een hele berg gemaakt en ook een nestje en ongecastreerde poes en kater gehad), zolang als je er maar uit leert! En die fouten niet meer maakt... Dat is het enige dat telt!
Iedereen maakt al eens fouten, dat wordt zo vergeven als ze maar toegegeven worden en ik heb wel de indruk dat je daar voor open staat (alleen heb ik het nog niet gelezen :???: )

Kijk maar eens rond in de albums hoe het ook kan, en hoe enorm je kan genieten van gecastreerde katten! Geloof me, dan wil je niet meer anders en kan je veeeeel langer van je schatjes genieten dan op de manier die je eerder aanhield. Dan krijg je een enorm hechte vriendschap en zie je je dieren gelukkig zijn.

Veel succes met de ommeslag en de klik in de je hoofd! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Ilone »

Staat in de inleidende post, Valerie ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door MarjanR »

En dan nog het feit dat je wellicht k.i. wil gaan doen, en dan monsters van kittens kunt krijgen.
Simpelweg omdat elke kat anders is (ik had broer en zus, zelfde nest, wereld van verschil)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door jennli »

Een kattenren is een super idee. Voor de rest begrijp ik je verdriet om de reeds verdwenen katten, maar ik blijf bij het advies voor een asielkat en dan samen in de ren/ binnen. Vind het goed dat je om advies vraagt, maar hoop ook dat je er wat mee wil/ kan doen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk ook dat zowat alles gezegd is, maar het is misschien niet duidelijk meer. Daarom wil ik deze lijn nog eens aanhalen omdat het zo mooi weergeeft:
Dafpoetser schreef: Ga naar het asiel, haal daar een leuke (gecastreerde) HTK kat, hou 'm binnen en geniet ervan.
Dat kan ook over meerdere katten gaan, dan neem je in het asiel gewoon volwassen katten die gemakkelijk vriendjes maken of kittens (meerdere dan!). Geslacht is hierbij van minder belang, al zijn de ervaringen van sommige mensen dat je met enkel katers rustigere relaties hebt. Ik persoonlijk hou juist van dat pittige karakter van de poezen, en dat gaat ook wel goed in groep zolang je maar poezen neemt die graag bij andere katten zijn... (in het asiel weten ze dat).
Als je katten uitkiest, dan kunnen we je hier helpen met de introductie en kan je je op voorhand al even inlezen zodat je precies weet hoe je het gaat aanpakken en het zo vlot mogelijk verloopt.

En ik zou inderdaad echt wel een andere DA gaan zoeken!! Deze kan je echt niet van op aan dat hij het beste voor je dier wil, want wat hij voorheen allemaal voorgesteld heeft of in meegaat, staat lijnrecht tegenover het welzijn van de dieren!

En oh ja, een kat in het asiel kost wel iets, maar dat is omdat de behandelingen daar een beetje teruggevraagd worden (en om mensen te laten nadenken voor ze een dier nemen!). Je betaald daar steeds minder dan als je de behandelingen zelf bij een DA laat uitvoeren!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Dafpoetser »

Dankjewel Valerie,

Dat door mensen "gesleutel" en "gemuteer" aan dieren, naast de nodige dierengeneeskunde moet maar eens een halt toegeroepen worden. Je leest hier op het forum over niertransplantaties, en K.I....terwijl de asiels uitpuilen met lieverds die niet gevraagd hebben om daar te zitten, en een huis verdienen!
Absurd om met die wetenschap bewust middels K.I. een nestje op de wereld te zetten.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Anne »

Helemaal met je eens Rob, dat heb je heel mooi gezegd!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie