Flippie snottert, mag ik stomen?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Flippie snottert, mag ik stomen?

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, sinusitis... :-( Das niet zo best!
Dan zou dat stomen misschien toch niet zo'n slecht idee zijn... Wat zei je DA erop?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Flippie snottert, mag ik stomen?

Bericht door nellebel »

die vond stomen een prima idee mits ze zelf het goed vind. Hij zegt als ze er flink gestrest van raakt heeft het geen zin. is niet goed voor haar. dus in de bench met een kom heeft water ervoor en handdoek erover doen we niet meer. Ze gaat mee naar de douche en dan maak ik de deur dicht en douchedeur open. Ze gaat altijd voor de douche op het matje liggen, zichzelf wassen als wij gaan douchen. alle beetjes helpen.
verder geen druppels ofzo gebruiken aleen stomen met water.
Ze is al weer een heel eind opgeknapt. Krijgt nog steeds bisolovondruppels over het eten om de snot los te maken. Nou, af en toe vliegen de klodders in de rondte, maar dan komt het goed los.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Flippie snottert, mag ik stomen?

Bericht door nellebel »

onze flippie begint weer op te knappen. Ze snotterd nog wel, maar door de druppeltjes van bisolvon komt het goed los. Ze niest dan een paar keer flink en hoest, en alles vliegt in het rond, maar het wordt echt rustiger in haar koppie.
Ze is weer erg druk met spelen en knuffelen.
Ze krijgt een pasta als AB die ze niet zo prettig vind. Maar het gaat zonder problemen, aangezien mw daarna een snoepje krijgt. Tegenwoordig rent ze meteen naar de kast, gaat klaarzitten voor de pasta, stribbelt toch wat tegen maar wil daarna meteen een snoepje. Wat een voorbeeldige patient.
Op zich wel erg dat ze zich zo gemakkelijk dit laat toedienen, ook oogjes schoonmaken enz. Zegt toch wel veel over wat ze al heeft meegemaakt als ze dit al zo goed toelaat. Op zich wel fijn natuurlijk, maar zou niet moeten hoeven voor zo'n beessie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Flippie snottert, mag ik stomen?

Bericht door Aziraphale »

Wat fijn dat Flippie langzaam opknapt!
Hoe geef je de bisolvon? Over t eten? Door t water? Wil ik ook wel proberen voor Bo. Die snottert ook erg.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Flippie snottert, mag ik stomen?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou zonder diagnose niet zomaar bisolvon geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Flippie snottert, mag ik stomen?

Bericht door nellebel »

ze krijgt de bisolvondruppels (voor baby's) door het natvoer. Ze krijgt maar 8 druppels (laagste dosering voor een zuigeling) dus dat onder een klein lepeltje natvoer, zodat je zeker weet dat het op gaat.
Het werkt perfekt. Binnen een uur merk je dat het gerochel erger wordt (het komt los) en dan meestal een flinke nies of hoest en het komt eruit of ze kan het zelf doorslikken.
Ze heeft ze dus op advies van de DA vanwege haar voorhoofdsholte onsteking (het zit allemaal vast in het koppie), niet voor haar niesziekte. Want dan helpt het ook niet. het lost het vastzittend slijm op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie