Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
jellebel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:26

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door jellebel »

Bedankt allemaal voor jullie medeleven. En alle mensen die hun geliefde kat aan deze vreselijke ziekte hebben verloren wil ik veel sterkte wensen.
Met mijn kat gaat het nog steeds niet goed. Hij begint nu ook af te vallen. Ik heb gisteren met de dierenarts afgesproken dat we het nog 2 weken aankijken. Ik geef hem iedere dag Prednison. In die twee weken zou hij dan moeten aankomen en verbetering laten zien. Vandaag heb ik hem gewogen, maar hij is juist afgevallen. Hij ligt nog steeds in een hoekje heel de dag. Alleen als hij een Prednison gekregen heeft, dan leeft hij een paar uurtjes op. Maar helaas Prednison is geen geneesmiddel en ik kan hem niet eeuwig Prednison blijven geven. Het maakt het op dit moment voor hem dragelijker, dat wel. Mocht het over 2 weken nog niet goed gaan met hem, dan moet ik een beslissing nemen. Dan is hij al bijna 6 weken ziek. Dat is veel te lang. In de komende twee weken zal hij echt op moeten knappen anders zie ik het somber in. Ik moet ook aan het beestje denken hoeveel verdriet ik er ook van heb. Hij heeft hier ook helemaal niets aan en ik wil hem niet nog erger laten lijden. Wat een ellende.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Cari »

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er een hard hoofd in heb, maar ik duim heel hard :epray: dat hij er toch bovenop krabbelt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door loek »

Jellebel,
Hoe gaat het nu?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
jellebel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:26

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door jellebel »

Ik geef hem nu elke dag Prednison. Het gaat niet beter en niet slechter. Overdags ligt hij in een hoekje en 's avonds komt hij een beetje tot leven een paar uurtjes nadat hij zijn medicijn gekregen heeft. Hij wil niet geaaid worden, maar hij eet wel een beetje. De volgende dag is het weer terug bij af.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door jennli »

Jellebel, ik lees je topic nu pas. Wat ongelofelijk rot voor jou en je kleine kater. Ik wens je sterkte en heel veel wijsheid toe.

CirCas, wat erg! Jij ook heel veel sterkte.

Wat is FIP toch een KL*t*ziekte!

Krijg helemaal kippevel van alle verhalen hier.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Cerna

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Cerna »

Jellebel, ik wens je heel veel sterkte. Vreselijk om zo'n jong dier misschien te moeten verliezen! Ik kan me je wanhoop zo goed begrijpen. Je wilt wat doen, je wilt je diertje weer net zo gezond zien als voor de operatie, maar zolang er geen diagnose gesteld kan worden, sta je machteloos. Wat een ellende! Konden ze maar praten!

Ik ben geen dierenarts en heb gelukkig (nou ja, gelukkig) alleen maar ervaring met nierfalen. Wij hebben ooit een kat gehad die, zodra ik haar optilde of over haar rug aaide, erg begon te piepen. Zij bleek toen nierfalen te hebben.
En wanneer ik dan lees dat hij ontstoken tandvlees heeft en bloedarmoede en dan die pijn op de rug (zijkant), dan zijn dat allemaal symptomen die bij nierfalen kunnen horen (maar waarschijnlijk ook bij andere ziektes). Is zijn nierwaarde ook gecontroleerd?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door castratenkoor »

Ook ik heb meerdere katten aan FIP verloren. Jellebel sterkte, ik hoop voor jou en de kat dat het wat anders is.....en dat hij nog beter kan worden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door katgevonden »

Ook ik wens je veel sterkte toe!
En petje af dat je zoveel voor je katertje over hebt. Helaas moet ik toch vaak zien dat niet vanzelfsprekend is.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
CirCas
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2010 13:35

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door CirCas »

Hoe is het nog verlopen?
jellebel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:26

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door jellebel »

Hoi,
Sorry, dat ik helemaal niet meer gereageerd heb. Ik heb hem 1,5 week geleden moeten laten inslapen. Ik ben bijna een week ziek geweest van verdriet. Hij is in een paar dagen tijd heel erg achteruit gekelderd. Hij kon niet meer lopen, viel om, hoge koorts, at niet meer. lag alleen maar te kreperen in een hoekje. Ondanks Prednison. Ik heb nog nooit zoveel leed in iemands oogjes gezien. Met pijn in mijn hart heb ik hem laten gaan. Mijn schatje, ik mis hem zo. Ik had dit echt nooit nooit verwacht toen ik mijn katertje voor castratie wegbracht. Hoe is het met jou nu? Ga je een nieuw katertje nemen?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door MarjanR »

Oh, wat enorm naar.
Nee, dat verwacht je niet als je zonder zorgen een ingreep van niets laat uitvoeren.
Slaap zacht klein ventje.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
jellebel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:26

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door jellebel »

bedankt voor je medeleven en een knuffel aan je katten. Heb je Maine Coons?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte zeg~! Wat een ontzettend triest verhaal, afschuwelijk om mee te maken!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door MarjanR »

Nee hoor geen Main Coons
Ik heb katten, net als jij ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie