Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Adriana »

CirCas schreef: Morgen krijgt hij een spuitje en vrijdag gaat de crematie door! Heel heel jammer!
Ik heb er alles voor proberen doen maar FIP blijft FIP, zolang ze er niets voor vinden, kan je hem niet helpen!
circas, wens je heel veel sterkte vandaag en morgen en de komende verdrietige tijd.
soms lukt het niet en velen van ons hebben daar af en toe mee te maken en we weten hoe machteloos je je dan voelt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
jellebel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:26

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door jellebel »

Dank je voor je medeleven. De titer FIP is niet geprikt. Maar weet je, al is de titer hoog, dan is het nog niet met zekerheid FIP, alleen naar alle waarschijnlijkheid. En dan nog kunnen ze er niets mee. Ik vind het heel erg allemaal. Ik denk dat ik er nu niet meer zoveel mee opschiet om bloed te laten prikken. Hij is al een paar kaar geprikt deze week. Ik vind het nu gewoon zielig worden voor het beestje. Ik wil hem nu zoveel mogelijk rust geven. Niet meer slepen naar de dierenarts, nog meer stress, nog meer pijn. Als het FIP is, dan is er helaas toch helemaal geen mogelijkheid voor hem. Ik verwen hem zoveel mogelijk. Mocht het echt ondraaglijk worden voor hem, dan zal ik de moeilijke beslissing nemen.
CirCas
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2010 13:35

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door CirCas »

Ik wil je wel zeker nog 1 tip geven! Geef aub op tijd euthanasie want het is verschrikkelijk om hem te zien lijden! Ik ging hem normaal deze avond om 19u30 een spuitje laten geven maar hij heeft het niet gehaald!
Gisterenavond had hij al overgegeven en vanochtend moest ik vroeg gaan werken en dan had hij ook overgegeven! Toen ik op mijn werk aankwam, belde mijn vriend dat hij is gestorven! Hij heeft dan nog bloed overgegeven en zijn hartje is dan plots gestopt :-(
Ik heb verschrikkelijk veel spijt dat ik hem niet vroeger een spuitje heb gegeven!!
Ik was dan direct terug naar huis gereden, heb hem nog goed vastgenomen en heb hem dan naar de da gebracht om hem nog te bewaren tot vrijdag, dan wordt hij gecremeerd en thuis bewaard in een urne en in een juweelke!
Sorry als ik je ongerust maak maar ik zou er echt op tijd bijzijn want ik had totaal geen idee dat hij al zo ver was...
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Lovecat »

Heel veel sterkte jellebel en circas, wat een ontzettend nare verhalen :(
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door MarjanR »

He bah, mensen.
Wat een nare periode :(

Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
jellebel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:26

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door jellebel »

Wat ontzettend naar om te horen dat je lieve kat na zo'n vreselijke lijdensweg is overleden. Heel erg veel sterkte met het verlies.
Ik heb besloten dat ik mijn kat dit lijden ga besparen. Morgen een gesprek met de dierenarts.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Adriana »

jellebel, ook jij heel veel sterkte in deze droevige tijden. hoop dat je een goeie dierenarts hebt en dat je meeneemt dat het weekeinde eraan komt en dat je moet inschatten of je tot na het weekeinde kunt wachten...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Cari »

Jellebel en Circas, allebei heel veel sterkte in deze trieste dagen :-( .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Anne »

idem dito, wat een nachtmerrie
heel veel sterkte :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Aziraphale »

Wat vreselijk....veel sterkte Jellebel en ook voor Circas!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Catfish »

Ik vind het heel erg voor jullie allebei.
Ik weet wat het is, afgeloipen vrijdag is mijn geliefde Yoda aan FIP overlden, hij was de tweede kat die ik dit jaar aan deze ziekte heb verloren.

CirCas, zie het als een les. FIP is ongeneeslijk, altijd. Bij deze diagnose is er maar één ding wat je kan doen, en dat is de kat laten inslapen. Jij weet hoe ziek ze ervan worden... Maar ik ben blij dat je dat geleerd hebt, alles de manier waarop is heel erg. Vreselijk.

Jellebel, hoe gaat het nu met jouw kat? Ik hoop voor je dat het geen FIP is, maar zo ja, doe dan wat ik hierboven beschreef. Ook beter voor jou, echt.
Ik ben met mijn eerste kat die ik eraan verloor, Frommel, (naar mijn idee) ook te lang doorgegaan.

Ik wil jullie absoluut niet terecht wijzen! Alleen proberen te helpen, als ervaringsdeskundige.
Heel veel sterkte allebei!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door loek »

Och och, Ik moet dit soort berichten eigenlijk niet lezen. Wat vind ik dit vreselijk zeg! Inderdaad extra hard als je een gezond beestje naar de da brengt en hem als hoopje ellende terugkrijgt.

Ik weet eigenlijk niets over FIP. Als dat het is, is het dan zeker dat hij niet meer opknapt? Of kan dat wel?

Ik hoop toch op een verbetering en uiteindelijk genezing, wat zou dat geweldig zijn!

Heel veel sterkte iniedergeval. Voor zowel Circas als Jellebel.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Catfish »

Loek, zoals ik net al schreef, helaas is FIP altijd ongeneeslijk. Je kan het wat rekken mer prednison, maar daar doe je de kat geen lol mee, hij/zij is doodziek, letterlijk.
*())^$*%#!Ziekte!!!

Ik hoop dat de kat van Jellebel het niet heeft...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door loek »

Hoi Stella,
Ik had pagina 2 over het hoofd gezien vandaar...
Maar wat vreselijk dat Yoda hier ook aan overleden is. Ik lees ik te onregelmatig om alles te volgen. Maar dit is wel erg dat ik dat gemist heb.

Poeh........wat een verdriet....Ook voor jou heel veel sterkte!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mijn lieve kater al 3 weken ziek na castratie

Bericht door Sunnetje »

Wat een verschrikkelijke verhalen :(

CirCas, heel veel sterkte met het verlies van je schatje!

Jellebel, ik hoop echt dat jouw kat geen FIP heeft, maar het klinkt niet erg hoopvol!
Heel veel sterkte en wijsheid voor de komende tijd!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie