Bange Meesa

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Bange Meesa

Bericht door Anne »

Nyncke schreef::oops:
Ik ben ervan uitgegaan dat mijn kennis dat had gedaan, daar zwerft ie nl al een maand rond.

Ga ik meteen even doen.
Misschien is hij van niemand en heeft Meesa er een leuk kattenvriendje bij :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

Maar als het katje valt, valt hij/zij ruim 2 meter naar beneden. Voorkomen is beter dan genezen. Zou je in mij situatie meteen een kitten in huis nemen of nog even aankijken? Zou het dan verstandiger zijn om een poes of een kater te nemen?
Laatst gewijzigd door meesa op 12 dec 2010 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Bange Meesa

Bericht door Nyncke »

Net Amivedi gebeld, hij is niet als vermist opgegeven. Haar eerste reactie was, je kunt hem houden of weggeven daar komt niemand meer voor.
Ik zal um van de week even bij de da na laten kijken op een chip.

Hij zal plm een half jaar zijn ( dat is geen klein kittentje maar een mollige halfwas ) ongecastreerd nog, verder weet ik er niks van.
Je hoeft niet bang te zijn voor de open trap, het is een kleine klimgeit.
Lief, super sociaal, aanhankelijk, gewend aan honden en andere katten.
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

Ik zal erover nadenken. Je weet natuurlijk niet of ze eventueel een ziekte met zich meedraagt. En Meesa is dus niet geent of gesteriliseerd. En ik heb geen vervoer meer dus niet hoe ik hem moet gaan halen? Zou je eventueel foto's kunnen sturen naar: salsachick_767@hotmail.com
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Bange Meesa

Bericht door Nyncke »

Ik zal eens kijken of ik foto's op mijn pc krijg ... maar daar ben ik echt slecht in.

Hij ziet er verder kerngezond uit maar dat zegt natuurlijk niks.
Ik ben niet voldoende bij kas om hem APK af te leveren maar kan hem wel naar je toe brengen als ik toch naar Heereveen toe ga.
Misschien is het een beter idee als je hem wil, dat ik hem naar het asiel breng en dat je hem reserveerd en dat ik hem dan kom brengen.
Het is in ieder geval een supergeschikt katertje voor deze missie.
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

net als jij ben ik ook niet voldoende bij kas om een katje uit het asiel te halen. Ik vind het ontzettend aardig van je dat je deze moeite voor mij en meesa doet. Ik twijfel ook of dit wel de juiste timing is voor meesa om haar weer aan iets nieuws bloot te stellen. Ik wil doen wat voor haar het beste is.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Bange Meesa

Bericht door Nyncke »

Ik heb je net foto's gemaild, ik zou even mijn mailadres weghalen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bange Meesa

Bericht door pearlsofpassion »

Euhmmm....

Als niemand genoeg geld heeft, hoe gaan deze twee katten die dringend geholpen moeten worden dan geholpen worden?
Meesa moet echt ongelooflijk snel van van haar baarmoeder af, want binnen een dikke maand is er veel kans dat ze krols wordt!
Daar dan een ongesneden kater bij zetten lijkt me geen goed idee!

Sorry, ik vind dit een super oplossing voor de situatie! Echt enorm! LIjkt me voor iedereen beter!
Maar dan moeten ze wel eerst geholpen worden! Een nestje kan je dan ook helemaal niet betalen en er zijn al zoveel katten te veel! Dus ik stel voor de je dan even ergens probeert wat te lenen voor de castraties, want gebeuren moeten ze toch. Is het niet nu, dan later, en dan kan je het beter nu doen zodat er geen kost van een extra nestje bovenop komt!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

het is de bedoeling dat ik ze laat verzekeren. het was sowieso de bedoeling om meesa te laten steriliseren, maar ze moet eerst aan me wennen. Ik krijg haar niet te pakken en ik wil haar nog niet meer banger maken dan dat ze al is door achter haar aan te gaan zitten vangen. ik denk dat ik het nog 2-3 weken aankijk, misschien is dat beter. Bedankt voor de foto's.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bange Meesa

Bericht door MarjanR »

Misschien werkt het in het asiel bij jou iets anders dan hier?
In Amsterdam adopteer je een kat voor een x bedrag.
En dat x bedrag is inclusief 1 maand verzorging bij hun dierenarts.
En inclusief de kosten van de castratie.
Kosten voor een kitten is (ik gok nu even) 100 euro.
Ik heb vorige week 120 euro betaald voor de sterilisatie van Sara.

Je bent goedkoper uit wanneer je in Amsterdam een kitten adopteert ;)
Zal dan toch bij jullie ook wel zoiets zijn toch?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

cheeta, bedankt voor je advies. ik denk eroverna. meesa is net bij me in de venterbank komen ztten, weliswaar achter het gordijn maar toch! dit is al weer een stap in de juiste richting hoop ik.

ik ben net naar beneden gelopen om wat blikvoer in een bakje te doen voor meesa. ik heb het bakje met voer net naast me gezet en ze kon de verleiding niet weerstaan joepie!!! Ik heb haar niet geaaid bang dat ze weg zou lopen. ze heeft even wat gegeten, heb tegen haar gepraat en na een paar minuten liep ze weer naar boven(vertrouwde plekje). Ik vnd dit al een overwinning!!!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bange Meesa

Bericht door MarjanR »

Klinkt inderdaad goed!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bange Meesa

Bericht door pearlsofpassion »

Dan zou ik toch geen ongesteriliseerde kater van meer dan 6 maanden (of ongeveer) bij zetten tot ze gesteriliseerd is hoor!
En nestje is zo gebeurt, en dan zit je met de gebakken peren!

Je kan inderdaad in het asiel een katerje zoeken die jonger is dan 5 maanden (dan heb je nog een maandje tijd als je je katertje goed in het oog houdt). Ofwel wachten totdat ze gesteriliseerd is. Eens geholpen zal ze ook wel gemakkelijker gekoppeld worden.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt in hoeverre ze aan je gewend is als ze gesteriliseerd wordt. Er is nu toch als stress, maar dat zal erna ook wel zijn, ookal is ze dan al rustiger. Ze zal dan misschien ook wel even het vertrouwen dat je nu opbouwt verliezen, maar het kan ook zijn dat ze het je helemaal niet kwalijk nemen. Maar dan kan je het ook evengoed nu doen en er niet mee wachten.
Zo denk ik er toch over....
Hoe sneller ze er vanaf is hoe beter, en hoe sneller ze mooi bij jou kan wennen zonder verdere stress...

Je moet het natuurlijk zelf beslissen, maar zet er geen open kater bij hoor! Dat is een veel te groot risico! Dat is alles wat ik wil benadrukken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Bange Meesa

Bericht door Cerna »

Hoi vrouwtje van Meesa
Ik geloof niet dat je er goed aan doet om er op dit moment een kat bij te nemen. Meesa is al gestressed door de situatie waaruit ze is gekomen en komt vervolgens in een nieuw huis met nieuw personeel. Het laatste waar zo'n poes, hoe goed bedoeld ook, op zit te wachten is een volgende stressfactor.
Natuurlijk is het leuk voor een jonge poes om een maatje te krijgen vooral wanneer ze vaak alleen is, maar niet op dit moment. Nu moet ze eerst vertrouwd worden met jou en dat heeft tijd nodig. Wanneer ze goed eet en drinkt en op de bak gaat, dan komt de rest vanzelf.
Ik weet niet of je in de gelegenheid bent om een paar dagen vrij te nemen, maar dat zou het beste zijn. Zo kan ze langzaam, in haar tempo, aan jou wennen.
Ik heb in mijn leven al vaak verwilderde katjes opgevangen en mijn ervaring is dat je niets moet willen forceren (en haar dus NU ook geen maatje opdringen), laat het aan haar over.
Koop een dunne breinaald (nr. 3), maak het rustig in huis met een paar schemerlampjes aan, evt. wat rustige muziek en speel een beetje met de breinaald, of met een lintje. Niet naar de kat kijken, net doen of ze er niet is. Zo'n jonge kat is nieuwsgierig en wanneer ze het veilig vindt, dan komt ze wel. Op haar tijd!
Het begin is vandaag al gemaakt. Veel succes!

Groetjes, Annet
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bange Meesa

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, misschien...

Maar zo jong is ze niet meer... Twee jaar is al serieus volwassen en eigen zinnetje. Zeker omdat ze nog niet gesteriliseerd is, is dat toch wel een moeilijkere poes dan een kittentje...
Sommige katten, die zich aan soortgenoten optrekken, komen juist veel sneller los en vertrouwen veel sneller met een maatje, juist omdat ze daar voorbeeld aan nemen en zich niet zo alleen voelen. Dan gaat de stress juist veel sneller weg doordat ze het vertrouwen van de nieuwe kat af kan kijken.

In een nieuw huis, kan je er volgens mijn heel goed een nieuwe kat bij zetten, zonder dat het extra stress geeft, omdat alles toch al nieuw is. Nu draait ze al wat bij, en het zal wel op zijn pootjes terechtkomen zonder vriendje ook.
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat je het best kan vragen aan de vorige eigenaar of ze veel met haar zusje optrok, of ruzie maakte. En als ze vriendjes waren zou ik ze echt een vriendje bij geven, want dan gaat ze daar ongelooflijk blij mee zijn en nooit meer eenzaam zijn. En een kat die zich goed in haar vel voelt is een stuk aanhankelijker en evenwichtiger!
Ik zeg dan ook niet dat dat katje er direct moet komen, als ze vanuit zichzelf al mooi bijdraait naar jou toe, maar ik zou ook niet zeggen dat het echt niet kan nu. Dat klopt volgens mij niet...
Maar zoals gezegd, eerst steriliseren... ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie