Bange Meesa

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Bange Meesa

Bericht door Nyncke »

Krolsheid en moeilijk te benaderen ???? .... sjonge, de geile trutjes weten niet hoe ze onder je handen moeten komen om gekroeld te worden.... ze vallen gewoon om onder je handen zo druk gooien ze hun kontje de lucht in ...
En van alle poezenkinderen heb ik daar nog geen uitzondering van meegemaakt, sterker mijn dierenarts zei dat dat het eerste was waar je het aan merkte.

Alleen voor je het weet zijn ze naar buiten geglipt en gedekt ... ze zijn erg inventief ... maar dat gebeurd ws nu nog niet, pas weer tegen de lente, zo februari.
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

ik ben eigenlijk bang dat ik het verknalt heb bij Meesa door haar op te pakken. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Zou ze misschien al krols zijn, omdat ik haar heb kunnen aaien. Ik was inderdaad bang dat ze er af zou vallen, daarom wilde ik haar oppakken. Ik kan haar op dit moment niet steriliseren, omdat ze zich niet laat pakken.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange Meesa

Bericht door Cari »

Ja, oppakken was niet zo slim, vrees ik. Ze zocht eindelijk toenadering en vervolgens wordt ze opgepakt. Dat is wel gelijk een overdosis.. Maar goed, je bedoelde het goed ;-) . Nu noet ze weer even herstellen, maar in ieder geval is ze dus wel in staat met je te communiceren en dat geeft hoop voor de toekomst.
Je kan haar ook leren te eten in een reismandje. Als ze er dan een keer inzit, rustig het deurtje sluiten en meenemen. Wel eerst even het vertrouwen geven dat ze er rustig kan eten (een paar dagen misschien), anders is ze waarschijnlijk sneller dan jij en ben je weer nog verder van huis.
Overigens, geen goed woord voor de vorige eigenaresse, "een bange kat naar buiten laten" :roll: .
Dat ze langs haar zus heenleefde, zegt me uit monde van deze vrouw, ook niet zo veel :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

Ik neem aan dat ze het goed bedoelt. Meesa is bij haar ook buiten geweest omdat de pup haar niet met rust liet. Tja, Meesa zit nu weer onder het bed. Dus ik moet haar voerbakje in het reismandje zetten?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange Meesa

Bericht door Cari »

Dat zou ik proberen ja. Vaak werkt dat wel, maar je moet dus even geduld hebben voordat ze zich daar een beetje op haar gemak voelt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

ok. bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bange Meesa

Bericht door pearlsofpassion »

Nyncke schreef:Krolsheid en moeilijk te benaderen ???? .... sjonge, de geile trutjes weten niet hoe ze onder je handen moeten komen om gekroeld te worden.... ze vallen gewoon om onder je handen zo druk gooien ze hun kontje de lucht in ...
En van alle poezenkinderen heb ik daar nog geen uitzondering van meegemaakt, sterker mijn dierenarts zei dat dat het eerste was waar je het aan merkte.

Alleen voor je het weet zijn ze naar buiten geglipt en gedekt ... ze zijn erg inventief ... maar dat gebeurd ws nu nog niet, pas weer tegen de lente, zo februari.

Ja, als je een erg goede band hebt met je poes en ze je volledig vertrouwd, is ze erg knuffelig. In het begin enkel dat, maar later komt er heel wat meer bij kijken zoals klaaglijk roepen en niet weten waar te blijven met zichzelf. Dat kont in de lucht is ook allemaal door het instinct, dat doen ze bij de kater ook. Maar zelfs als ze knuffelig is, kan je het zo verknallen door haar verkeerd aan te raken en dan vallen ze direct aan!
Ooit een poes gezien die gedekt wordt? Die krabt die kater zijn ogen zowat uit! Zelfs voordat hij eraankomt (als hij haar niet in haar nekvel bijt zodat ze zich niet kan omdraaien)!
Een krolse poes is dus wat onzekerder en zit wat slecht in haar vel (hoe zou je zelf zijn als je vanbinnenuit iets dwingend hebt wat je eigenlijk helemaal niet wilt!).
Dus als je nog geen goede band hebt, is ze helemaal haar kluts kwijt (weet niet goed wat er gebeurt),voelt ze zich sneller bedreigd en is het dus helemaal niet meer mogelijk haar op te nemen.
Ik heb btw maar 1 krolse poes gehad, ik maak daar geen gewoonte van! Maar je kan ook leren zonder eigen ervaring.

En de eersten worden echt wel al krols. Er zijn kittens die al in februari geboren worden. Reken maar eens 2 maanden terug...
De meesten worden in april geboren en dus in februari verwekt.

Ik denk wel niet dat ze al krols zou zijn. Ik denk eerder dat ze gewoon wat geschrokken is van het pakken en van het feit dat ze zelf gekrabt heeft.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

Meesa is inderdaad geschrokken, want ik heb idee dat ik weer van voor af aan beginnen moet. Ik moet heel eerlijk bekennen dat haar gedrag een beetje onmoedigend werkt. Ik weet dat ik haar de tijd moet geven, maar ik heb haar op dit moment eigenlijk wel nodig. Het klinkt raar, maar ik ben precies een jaar geleden mijn beste vriendin verloren en ik heb op dit moment een maatje nodig. Het klinkt misschien egoïstisch, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik heb vorig jaar 4 dagen nadat mijn beste vriendin ben verloren ook poes moeten hebben in laten slapen. Poes was het tegenovergestelde van Meesa nu. Ik kon alles met haar doen en als ik haar nodig had was ze er voor mij. Ik ben gewoon even ten einde raad. Ik wil het beste voor Meesa dus ik geef de moed niet op. Ik weet wel dat de ene kat de andere niet is, maar toch.
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Bange Meesa

Bericht door katgevonden »

Ik wil mij toch ook wel graag even bemoeien als dat mag

Ik snap heel goed dat je verdrietig bent over het verlies van je beste vriendin. Mijn beste vriend is 5 jaar geleden aan een plotselinge hartstilstand overleden en ik was erbij. Dus snap je verdriet en je behoefde om liefde te ontvangen heel goed. En weet ook dat een dier je erg kan helpen bij verwerking. Maar in dit geval moet je het even los van elkaar zien! Maar dat weet je zelf ook wel zoals je schrijft. Egoistisch vind ik je behoefde trouwens helemaal niet. Alleen kan je katje je er nu even (nog) niet mee helpen! Dat komt vast nog wel! Je hebt haar amper 2 weken als ik je berichten nalees. Ik heb zelf ook een katje die (nog) niet zo aanhalig is maar hij is niet zo bang als de jouwes... Vandaag heb ik hem precies 1 maand en het was vanmorgen voor het eerst dat hij me kwam opzoeken. Dus heb geduld!!!
Misschien kan je het een of ander proberen zoals bezonders lekkere hapjes na haar toe brengen?! Niet te dichtbij ze moet enkel zien dat je iets hebt en dat je het neerlegt, ga dan gewoon weg en laat haar verder alleen daarmee. Ze vind het wel en het moment dat ze het opeet komt wel! Probeer van daaruit uittebouwen dat je steeds dichter bij haar kan komen en dan erbij kan blijven als ze het pakt. Stapje voor stapje en neem de tijd. Probeer niet te snel te willen! Als het goed gaat blijf even op dit niveau bevoor je weer iets meer eist! En vooral zoek haar niet altijd op maar probeer het in verschillende kamers als ze toevallig in jouw buurt is En dus niet alleen op zolder geven bv.
Geef het niet op!!! Heb respect! En als je een foutje maakt neem het je niet te kwaalijk! Het zal even duren maar ik ben ervan overtuigd dat het steeds beter zal gaan.
En ik wens je sterkte met het verdrietige verlies van je vriendin!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Bange Meesa

Bericht door Nyncke »

Het is technisch mogelijk met krolsheid maar dat zijn er erg weinig, zeker met dit weer.
Wederom mijn brede ervaring met katten, ook vreemde katten heb ik niet naar een persoon zien kijken als ze krols.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange Meesa

Bericht door Cari »

meesa schreef: Ik moet heel eerlijk bekennen dat haar gedrag een beetje onmoedigend werkt. Ik weet dat ik haar de tijd moet geven, maar ik heb haar op dit moment eigenlijk wel nodig. Het klinkt raar, maar ik ben precies een jaar geleden mijn beste vriendin verloren en ik heb op dit moment een maatje nodig. Het klinkt misschien egoïstisch, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik heb vorig jaar 4 dagen nadat mijn beste vriendin ben verloren ook poes moeten hebben in laten slapen. Poes was het tegenovergestelde van Meesa nu. Ik kon alles met haar doen en als ik haar nodig had was ze er voor mij. Ik ben gewoon even ten einde raad. Ik wil het beste voor Meesa dus ik geef de moed niet op. Ik weet wel dat de ene kat de andere niet is, maar toch.
Je moet je nu echt even vermannen, hoor ;-) ! Je verlangt nu iets van Meesa, waar ze in de verste verte nog niet aan toe is. Probeer haar alsjeblieft niet te vergelijken met Poes, dat is oneerlijk tegenover Meesa. Als je een dier 'nodig hebt' voor steun, moet je geen schuw dier in huis nemen. Een schuw dier neem je om het dier te helpen, dat is in eerste instantie totaal éénrichtingsverkeer. Uiteindelijk, als je doorzet, word je daar wel ruimschoots voor beloond. Als je je niet gelukkig voelt met deze situatie en dan bedoel ik niet specifiek op dit rotte moment voor je, moet je misschien toch eens bij jezelf te rade gaan of Meesa wel de juiste kat voor je is. Dat is niet vervelend bedoeld, maar je zegt eerlijk hoe je je voelt en dat is op dit moment niet best. Ik hoop echter dat dit slechts een tijdelijk dip is en je wel voor Meesa wilt blijven gaan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

Ik heb aangegeven het beste voor Meesa te willen. Toen ik Meesa haalde wist ik niet dat ze zo schuw zou zijn hier. En ik vergelijk Meesa absoluut niet met poes. Zoals ik al zei, de ene poes is de andere niet. Ik heb Meesa niet voor steun opgehaald, maar om haar een goed huisje te geven. Anders had ik er ook wel een kat hier uit de buurt kunnen halen. Ik ben voor Meesa ruim 8 uur onderweg geweest. En tuurlijk is het een beetje terleurstellend dat ze niet meteen bij me komt, maar dat komt wel. Ik heb veel geduld.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bange Meesa

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Je antwoord maakt me blij! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange Meesa

Bericht door Cari »

Oké, dat is fijn te horen :grin: . Maar als je niet wist dat ze zo schuw was, kan ik me voorstellen dat de teleurstelling (te) groot is. Ik hoop dat jullie snel dikke vrienden worden!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
meesa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010 14:57
Locatie: kampen

Re: Bange Meesa

Bericht door meesa »

Dag mensen,

Ik wil even het goeie nieuws vertellen. Ik heb toch besloten er een poes bij te nemen, voor Meesa en voor mij. Ik ben de maandag na kerst naar het asiel gegaan met een vriendin en we hebben Lolly opgehaald. Een lief poesje van 1 jaar oud. Ze is lekker eigenwijs en lekker speels. Ik heb haar nu bijna 2 weken in huis en het gaat hartstikke goed. Lolly heeft een positieve invloed gehad op Meesa. Meesa komt nu vaker in de kamer en gaat soms helemal uit haar dak met Lolly. Echt leuk en grappig om te zien. De eerste paar dagen was het even wennen, maar het gaat nu goed. Ik ben echt blij met deze beslissing. Het kon de goeie kant uitgaan, maar ook de verkeerde en bij gaat het uitstekend. Ik denk dat ze toch een maatje miste. Meesa komt zelfs naar me toe om af en toe even aangehaald te worden. Ik wilde dit toch even met jullie delen. En bedankt voor al jullie advies.
Plaats reactie