Sjefke weigert kittenvoeding

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 752
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Sjefke weigert kittenvoeding

Bericht door Lovecat »

Bij mij doen ze een moord voor kittenvoer en de rest gaat er niet in.
Natvoer? Interesseert ze niet, bah, waar blijven de kittenbrokken? Tja, pech voor hun, maar die brokken leng ik nu aan met water voor Dex z'n blaasgruis, anders krijgt hij helemaal geen vocht meer binnen.

Zo zie je maar dat het overal anders is. Wat hier de ene dag smakelijk is, wordt de dag erna genegeerd :S
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Sjefke weigert kittenvoeding

Bericht door Anne »

Tja het is te hopen dat de niesziekte niet besmettelijk is. Hopelijk was je er op tijd bij?
Hummel heeft chronische niesziekte en in het begin werd hij ook snotterig.
Maar goed, ondertussen hebben ze dan de coronavirus onder de leden en af toe niest Hummel
maar snottert er niet bij anders het ook een tripje richting de dierenarts...voor neusdruppels ;-)

Ik zal me eens gaan inlezen over tarwegras, nog nooit van gehoord :-P Ik heb wel in huis een soort van kattegras staan daar word ook regelmatig aan geknabbeld
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Sjefke weigert kittenvoeding

Bericht door nellebel »

Donderdag met Sjefke dan bij de DA geweest, kreeg een kuurtje. Meteen situatie uitgelegds van onze Flippie (chronische niesziekte en 1 nacht gebraakt en diarree). Mbt eten afgesproken om alleen brokjes te geven en verder niets. hooguit bij een kuurjte een beetje natvoer. ws zijn haar damrpjes erg gevoelig. volgens de DA is het ons idee dat katten afwisseling moeten hebben in het voer. Maar dat katten het liefst heel eenzijdig eten. brokken is het beste voor de tanden en ook qua samenstelling.
Dag later groene snot bij Flippie. DA gebeld die meteen aangaf dus om ook kuurtje te starten (wel fijn dat ik niet hofde te komen, scheelt ook weer in de kosten).
nu samen kuurtje, daarna allebei nogmaals ontwormen zodat ze helemaal schoon zijn. Dan moet het goedkomen.
Sjefke is wel heel zielig. Hij niest zo heftig en vaak dat hij steeds een klein bloedneusje kreeg. En die korstjes deden hem pijn. Flink met warm water geweekt en schoongemaakt. Gelukkig gaat het al beter met hem. Speels is hij nog steeds.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie