Bij mij slapen of op eigen plekje?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
jurre123
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2010 15:48

Bij mij slapen of op eigen plekje?

Bericht door jurre123 »

Hallo ,

Ik heb sinds kort een nieuw poesje en ze voelt zich al helemaal thuis ,
gisteren kwam ze zelfs bij mij liggen toen ik ging slapen , op zich geen probleem , maar als ik binnenkort op reis ben ofzo heb ik niet graag dat ze zomaar losloopt in huis en was ik van plan haar in haar eigen kamer '' op te sluiten '' is het dan wel een goed idee om haar nu wel bij mij te laten slapen of kan ik het haar beter meteen afleren en savonds in haar eigen plekje te laten slapen ??
Laatst gewijzigd door Admin op 08 dec 2010 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: slapen ??,

Bericht door Nyncke »

Je gaat reizen, hoelang?
En hoe groot is de kamer waar je de kat dan wil laten?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: slapen ??,

Bericht door MarjanR »

Laat je kat gewoon bij je slapen.
En als je op reis bent gewoon de kat vrij laten bewegen door je huis.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: slapen ??,

Bericht door Sunnetje »

Mijn katten mogen ook gewoon bij me slapen als ze dat willen, maar als ik er niet ben dan lopen ze gewoon rond en soms gaan ze dan ook gewoon op het bed liggen.

Als je haar liever niet los in huis hebt, is het wel belangrijk dat ze in elk geval genoeg 'bewegingsruimte' heeft. Heb je trouwens maar 1 poesje? als ze een vriendje heeft, zoeken die elkaar vaak wel op wanneer jij er niet bent.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: slapen ??,

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan 1 poesje echt niet alleen laten als je op reis bent hoor! Zelfs niet als ze het hele huis krijgt! Dan wordt ze toch super eenzaam! Dat kan echt niet hoor!
Dus als je meer weg bent dan thuis overdag (de nacht telt niet echt mee) dan heeft ze echt wel een vriendje nodig! Dan is ze tenminste niet alleen...

Verder maakt het niet uit of ze bij je mag slapen of niet.

Maar laat haar aub niet gewoon achter als je op reis gaat....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: slapen ??,

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 32#p454732
dit gaat over het kleine dierenwinkel-britje en ik houd met dit soort vragen mijn hart vast....
Jurre, je hebt een levend wezen in je leven/huis toegelaten en dat is geen plant, die je naar goeddunken voor het raam kan zetten..
je hebt de verantwoordelijkheid op je genomen om dat wezen zich zo goed mogelijk te laten ontwikkelen en dat betekent vooral gedurende het eerste jaar de grootste groei, lichamelijk èn geestelijk. en daar heeft ie liefst een soortgenootje bij nodig, zeker als jij langere tijd afwezig bent.
wil je er nog eens heel goed over nadenken of je niet toch nog een tweede britje erbij neemt?
veel meer werk is dat niet en de kosten zullen ook wel meevallen en het is zo vreselijk veel plezieriger, vooral voor je pluizebollekes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
jurre123
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2010 15:48

Re: slapen ??,

Bericht door jurre123 »

iedereen bedankt voor de info ,
met alle respect maar dit is toch niet wat ik vraag , het antwoord op mijn vraag vind ik nergens terug ,

en als ik vragen stel over wat het beste is voor mijn levend wezen denk ik toch wel dat het niet nodig is om je hart vast te houden , en dat bewijst volgens mij toch wel dat ik het beste met haar voor heb , het gaat trouwens heel goed met haar , ze voelt zich hier helemaal thuis en er valt niet aan te merken dat het een dierenwinkel katje is ,

en als ik ooit eens weg zou gaan heb ik uiteraard wel mensen die voor haar zorgen , die ze zelfs in huis willen nemen of bij haar logeren , maar ook dit heeft in principe niets met mijn vraag te maken
of ik haar al dan niet de gewoonte mag aanleren om bij mij te slapen , terwijl er momenten gaan komen dat dit niet mogelijk is

groetjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: slapen ??,

Bericht door MarjanR »

Nou, volgens mij heb ik je toch duidelijk antwoord gegeven!

Nu zijn er wat vragen van ons over he.
Hoelang ga je weg dan?
En hoe groot is de ruimte waarin je je kat wilt laten als je weggaat?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: slapen ??,

Bericht door Ilone »

Mijn katten mogen bij mij slapen, maar wanneer ik de deur voor ze dichthoud, zullen ze niet moeilijk gaan doen.
Maar mag ik vragen waarom in slechts 1 kamertje?
Het beestje is al alleen, en dan wordt de ruimte ook nog eens beperkt tot 1 kamertje ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: slapen ??,

Bericht door pearlsofpassion »

pearlsofpassion schreef: Verder maakt het niet uit of ze bij je mag slapen of niet.
Hier is het antwoord op je vraag. En er zijn er nog anderen die op andere delen van je vraag geantwoord hebben.


Als je het beste wil voor je katje, denk dan tenminste na over wat hier gezegd wordt.
Als het je niet kan schelen of ze gelukkig en gezond blijft of niet, dan snap ik niet waarom je haar in huis gehaald hebt en er zoveel geld aan uitgegeven hebt.

Een tweede katje hoeft geen britje te zijn, de asielen hebben ook kittens genoeg en daar krijg je zelfs korting op de DA-kosten ipv dat je meer moet betalen!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: slapen ??,

Bericht door Sunnetje »

Een aantal mensen hebben geantwoord op je vraag, of je een vraag gesteld m.b.t. die vraag :) (hoe groot is de ruimte, hoe lang is de reis?)

Mijn katten weten dat ze bij me mogen slapen, maar zoals ik al zei ben ik ook wel eens een weekend weg, dan slapen ze ook gewoon op het bed, of in de woonkamer in het mandje.

Wil je haar niet laten loslopen, dan kan je haar beter niet aanleren dat ze bij je mag slapen. Dan zou ze 's avonds in een (katten)kamer gelaten kunnen worden (mits deze echt ruim genoeg is!) met een mandje, speeltje, eten en een kattenbak. Hoewel ik daar persoonlijk niet voor zou kiezen, maar dat is ieders eigen mening :)

edit: oei veel mensen reageerden terwijl ik dit typte, dus er zal ongetwijfeld hetzelfde instaan :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: slapen ??,

Bericht door Nyncke »

Dan zou ik maar eens wat beter lezen.

Maar het is denk ik handiger als je even hier schrijft wat je mij in een Pb-tje hebt gestuurd want het is allemaal nogal vaag.
jurre123
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2010 15:48

Re: slapen ??,

Bericht door jurre123 »

ik heb je wel geantwoord , maar in een prive bericht denk ik
in ieder geval , ik ga momenteel niet op reis ..... het is gewoon bedoeld als voorbeeld
en de kamer , is eventueel de hal en de badkamer samen ,

ik wil gewoon weten of ik haar op deze manier geen verkeerde gewoontes aanleer door middel van haar dingen toe te laten die niet altijd mogelijk zijn en wou dit even schetsen door middel van een voorbeeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: slapen ??,

Bericht door pearlsofpassion »

Zoals gezegd maakt het niet uit en kan je haar zeker bij je laten slapen ookal is dat niet voor altijd.
Ik blijf er verder wel bij dat je dat niet voor langer dan een dag kan doen, haar alleen achter laten.

En een persoonlijk bericht kunnen wij natuurlijk niet lezen en dus weten wij ook niet wat erin gezegd wordt ;-)
Ik begrijp dat je nu niet onmiddelijk op reis wil (en dat dacht ik ook niet) maar je denkt toch nog steeds dat wel ooit te doen... En ik vind dat nog steeds niet kunnen.
Ook haar alleen thuis laten als je 40 uur per week moet werken (ik weet niet of dat zo is, maar als...) vind ik persoonlijk niet kunnen. Maar daar zijn hier al topics genoeg over volgeschreven (kittens die alleen opgroeien).
Een vriendje is echt het beste.
En dan kan je ze wel samen een weekje in huis laten. Als er voldoende ruimte is (minstens 2 verschillende ruimten, dat is al goed) en veel afleiding en genoeg slaapplaatsjes dan kan dat goed. Natuurlijk moet er dan iemand elke dag langskomen, maar dat weet je wel geloof ik ;-)

Denk er maar eens over na.
En als je in het vervolg iets meer vertelt, dan gaan wij geen verkeerde gedachten krijgen ;-) Dat zorgt voor geen verdere misverstanden meer ;-)

Veel plezier verder nog met je kleine meisje!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
jurre123
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2010 15:48

Re: slapen ??,

Bericht door jurre123 »

bedankt voor het duidelijk antwoord ;)
Plaats reactie