Aangevallen door hond

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Catfish »

Wat je geeft krijg je terug. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Adriana »

wat misschien helpt is per dag aantekeningen maken over ontlasting, drinken, activiteiten, slapen en gedrag. dat helpt je om een vrij objectief beeld te hebben/krijgen van eventuele vooruitgang of sowieso van de situatie.
k hoop dat Ali een beetje aan zijn benchverblijf gewend is geraakt en pas over een paar weken kun je zien of en hoe het zich ontwikkelt.. intussen duimen wij verder..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Goed idee, heb nog wel ergens een schriftje liggen wat daarvoor gebruikt kan worden.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Anne »

Nogmaals veel sterkte Nyncke, wat ontzettend triest hoor. Een dikke knuffel voor je lieverd en voor jezelf
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Aangevallen door hond

Bericht door ayla »

hoi Nyncke,

Ik begrijp ontzettend goed hoe je je voelt. Mijn Felix heeft relatief gezien maar 8 weken in de bench gezeten. Af en toe vond ik het verschrikkelijk om te zien maar hij heeft dit wel als een veilige plek beschouwd. De bench st aat bij ons in de huiskamer en regelmatig liggen beide katten in de bench. Als er iets spannends gebeurt vliegen ze beide de bench in, alsof ze het idee hebben daar veilig te zijn. Een dekentje over de bench heen bied veiligheid en rust.
Als ik thuis was pakte ik Felix bij me, heb de bank omgedraaid zodat de leuningen tegen de muur aan stonden en hij er dus niet afvallen kon. Ik ging er dan bij zitten en lekker knuffelen. Dit vond hij heerlijk. Heel veel sterkte ermee!!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Cari »

Ik heb met Yimper destijds de bench voor het raam gezet, kon hij lekker naar buiten kijken ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Zometeen naar beneden naar mijn kattenbende, ik zal eens wat knutselen zodat hij het wat rianter heeft!
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Peet »

Zolang hij nog geniet van alles... dan lijkt het me door een hele zure appel heen bijten. (hier ook ervaring met zwaar HD bij een pup met operatie's etc)
Zou je gevoel niet gaan spreken als het echt niet meer zal gaan? Ik denk het wel...
Sterkte ermee.. er wordt geduimd.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Mijn vraagteken is niet zozeer: "als het niet zal gaan" dat zie ik wel, neem ik aan.

Mijn ergste hoofdbreken is, hoelang ga je door als het niet beter wordt ... stel dat hij een half jaar in de bench zit en zijn achterhand wordt niet sterker ... wanneer zeg je "lieve schat, ookal staat je koppetje er nog zo helder op, hier is het einde".

Maar ook met ontlasting, waar let je op, wat moet hij kunnen.
Met zichzelf schoonhouden idem.

Maar goed, die vragen zijn op dit moment nog niet aan de orde.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Adriana »

dat is de rotste en moeilijkste situatie voor een kattenpersoneeltje, vind ik, bepalen of er nog meerwaarde bij doorleven is - voor het dier dus...
want baasje staat aan de zijkant en verzorgt, observeert en cijfert de eigen gevoelens beetje weg.. wanneer wordt het uitzichtloos lijden en wanneer is het voor hoelang al uitzichtloos..

zenuwschade kan herstellen maar dat gaat heel langzaam, Cari schreef dat ook al.
we hebben hier een geval van gebroken staart gehad (Bolle) en het heeft alles bij elkaar ongeveer 6 weken geduurd voordat de staart weer alle kanten op zwiepte, de botten vergroeid waren en de spieren weer op orde. je ziet er vrijwel niks meer van, de wervels zijn vergroeid en alles is daar geslonken, alleen een klein hard stukje kun je voelen, wat niet mag..
de herstelcapaciteit in de natuur is ongelofelijk groot, ik verbaas me daar iedere keer weer over. met een paar weken weet je waar het ongeveer naar toe gaat en kun je denk ik, in het pos geval hoop gaan koesteren en t blijft vreselijk lastig.

hoe gaat het eigenlijk met Ali, is ie rustig en eet-ie goed? e
gaat het goed met ontlasting enzo?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Ja, daar was ik erg blij om, te horen van die zenuwschade dat het langzaam gaat: in de zin van ... het is wat concreter. Ken het ook van tintelingen in mijn vingers van te hard klussen ... duurt maanden voordat het overgaat.

En inderdaad dat het een paar weken duurt voor je wat meer kunt zeggen.

Ali zelf, hij heeft zich aan zijn situatie aangepast lijkt het.
Hij is niet ontevreden, ligt vaak, heel tevreden met zijn pootjes omgekruld rond te kijken.

Ik zag hem laatst zijn buikje kneden en daarna dat er drolletjes uitkwamen. Maar ik heb het idee dat hij er niet altijd contrôle over heeft. Als ik thuis kom, moet ik wel altijd verschonen, want hij ligt er geregeld in. Ook de handdoeken zijn dan vochtig van de plas.
Ik zit te denken om luiers te halen om op de handdoeken te leggen dat trekt in ieder geval het vocht erin.

Maar ik heb het idee dat hij wel zichzelf verder schoonhoud, tenminste zijn vacht ziet er niet viltig of vies uit.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aangevallen door hond

Bericht door pearlsofpassion »

Je hebt ook luiers voor loopse teven om tijdens hun periode te dragen. Misschien dat dat hem beter zou passen dan babyluiers. Maar ik denk wel niet dat hij het graag de hele tijd om zou hebben... Hij kan al eens jeuk van krijgen en wil zich waarschijnlijk nog wel wassen en zo.

Misschien is een luier onder hem leggen inderdaad het beste, als hij er op blijft liggen...


Wel fijn te horen dat hij er zelf nogal vrede mee lijkt te nemen. Ik hoop echt dat het weer helemaal goed komt! Hij klinkt nog echt zin te hebben in het leven! Dat is ook altijd goed voor de genezing! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

:lol:
Haha, ik denk dat ik weggeblazen word als ik ga proberen hem een luier om te doen, nee die gaat er gewoon onder ...
Ik ga niet lachen zometeen anders wordt ik de rest van zijn leven genegeerd.... hihi een stoere kater met een luiertje om....
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

By the way:
Hij vond het heerlijk erbij op de bank. Alleen andere katten die komen koekeloeren vind hij dusdanig eng dat hij : van de bank wilde "springen".
En hij was nogal aan het rillen, dat doet hij niet in de bench.
Ws even wennen.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Aangevallen door hond

Bericht door jojo »

Een incontinentie-onderlegger zou ook goed dienst kunnen doen, die zijn zo'n 70x90cm ongeveer, zijn wasbaar en hebben een enorm absorbsievermogen, ligt lekker zacht en schuift niet zo. Jaren geleden eens dankbaar gebruik van gemaakt met een benchganger voor langere tijd.
Plaats reactie