Aangevallen door hond

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Anne »

Ach wat erg zeg :???: Krijgt hij ook pijnstillers? En hoelang moet hij in de bench zitten?
Heel veel sterkte en beterschap, we duimen voor jullie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Wat je zegt Adriana, ik zit nu al in dubio omdat ik niet weet waar ik verstandig aan doe.
Zijn koppetje staat er helder op, hij geniet enorm van aaitjes en lekker eten.
Alleen dat al maakt het nemen van een besluit oneindig veel moeilijker.
Ik kan me geen voorstelling maken bij een half jaar, een half jaar in een bench (??) dat is wel heel erg lang. Ik zit ook met de vraag hoe humaan ik dat vind.

Ik heb vroeger een pup gehad die na een maand zware HD bleek te hebben, operaties en 3 maanden in de bench ... daar heb ik met name achteraf, erg veel last van gehad.
Misschien moet ik ook de vriendin waar Ali vandaan komt eens gaan vragen wat zij ervan vind. Het is natuurlijk ook nog een beetje haar kat.

Nu in de bench heeft hij geen pijn maar tja, geen idee hoe dat later zal zijn, als hij weer gewoon rondloopt.

Anne, de eerste dagen heeft hij pijnstillers gekregen, nu niet meer maar hij heeft voor zover ik dat kan waarnemen, geen pijn.
De eerste dagen had hij wel pijn, en hij was dan erg boos en blies en sloeg naar alles en iedereen.
Hoe lang in de bench is afhankelijk van hoe het gaat.
Als Cadiz niet in de kamer is kan hij wel eens "los" maar goed dat is ook maar zo nu en dan.
En dat is meer het idee.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Peet »

Wat triest zeg... Ook hier geen ervaring ermee. Beterschap!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Cari »

Gatverdarrie, wat een rot bericht :-( !
Nog niet aan inslapen denken hoor Nyncke! Dat kan altijd nog. Als hij geniet van aaitjes en lekker eten, gewoon rustig laten zitten in de bench. Herstel van zenuwen gaat langzaam, maar omdat hij alles nog wel kan bewegen, heb ik goeie hoop. Heeft hij iets gehad om eventuele zwellingen tegen te gaan?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Rocis »

Hallo,

Ik denk ook dat je het nog tijd en rust moet geven. Zolang het er naar uitziet dat hij geen pijn heeft tenminste. Wat zal je geschrokken zijn en ook die arme kat natuurlijk. Altijd hele nare dingen om mee te maken.

Veel sterkte,

Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Aangevallen door hond

Bericht door tacuma »

Oei, wat zullen de kat en jij geschrokken zijn! Dat de kat geen pijn lijkt te hebben en zich
toch wat kan bewegen, is hoopgevend: het ruggemerg zal dan niet beschadigd zijn, wel
de wervel(s) zelf, maar net als bij 'gewone' botbreuken kan dat goed helen, al heeft dat
tijd nodig. Ik zou goed naar de kat zelf kijken: zolang deze 'plezier' in het leven heeft,
lijkt de situatie me draaglijk toe. Het is nu toch een seizoen dat katten veel binnen zitten
en slapen (en geef ze eens ongelijk met dit weer...), dus die gedwongen rust is niet eens
zo onnatuurlijk. Let er alleen wel op dat de kat nergens op- of afspringt, als je 'm onder
toezicht even los laat lopen. Bewegen met mate is goed om de spieren in conditie te
houden, maar springen zou meer schade aan de rug kunnen toebrengen.

Sterkte ermee, en beterschap voor Ali!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Cari schreef:Gatverdarrie, wat een rot bericht :-( !
Nog niet aan inslapen denken hoor Nyncke! Dat kan altijd nog. Als hij geniet van aaitjes en lekker eten, gewoon rustig laten zitten in de bench. Herstel van zenuwen gaat langzaam, maar omdat hij alles nog wel kan bewegen, heb ik goeie hoop. Heeft hij iets gehad om eventuele zwellingen tegen te gaan?

Hij heeft vochtafdrijvers gehad ja, en verder moet ik alles goed in de gaten houden maar kan de da alleen pijnstilling geven, zonodig.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Dafpoetser »

Ook ik vind het zooooo zielig...geloof dat als ik zoiets zou zien mijn voetreflex toch richting hond uit zou halen, ondanks dat ik weet dat de hond niet de hoofdoorzaak is van agressief gedrag naar katten toe.

Nyncke, het is allemaal nog zo kort geleden, zie het allemaal "aan" zolang de kat geen pijn heeft, en in de tussentijd gaan hier de duimen op de hoogste versnelling draaien.

Wat Cari al schreef, zenuwherstel duurt erg lang, maar geef het aub een kans!
Liefs voor de lieve kat,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Ik zal geen overhaaste beslissingen nemen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Catfish »

Snap ik, Nyncke.
Wat een vreselijke situatie...
Ik hoop uietraard ook dat hij herstelt, maar het gaat wel om de kwaliteit van leven. Een half jaar in een bench of chronische pijn zetten je wel aan het denken. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat het goed komt!
Ik denk aan jou en je kat!
Heel veel sterkte.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Kattenbella »

Nyncke, sterkte met alles, meer kan ik niet zeggen, alles is al gezegd. Ik hoop smaen met iedereen hier en met jou natuurlijk op genezing!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Sunnetje »

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Vreselijk bericht :( en ik vind het sowieso erg goed en dapper van je dat je er zo voor gaat! Het is voor de kat moeilijk, maar ook voor jou!

Heel veel beterschap voor Ali!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Catfish schreef:Snap ik, Nyncke.
Wat een vreselijke situatie...
Ik hoop uietraard ook dat hij herstelt, maar het gaat wel om de kwaliteit van leven. Een half jaar in een bench of chronische pijn zetten je wel aan het denken. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat het goed komt!
Ik denk aan jou en je kat!
Heel veel sterkte.
Al het meedenken is welkom, er zitten zoveel haken en ogen aan, alle scenario's horen tot de mogelijkheden, dus moeten onder ogen gezien.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Catfish »

Dat zeg je heel mooi, maar vooral objectief. Ik ben 'blij" dat je er zo naar kan kijken. En daarnaast onderschap ik je verdriet uiteraard niet.
Wij zijn er hier voor het meedenken, maar jij bent de enige die beslissingen kan nemen.
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

;-)
Je bent lief!
Plaats reactie