Bloed in bekkie

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
kyra1984
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 11:50

Bloed in bekkie

Bericht door kyra1984 »

hallo allemaal,

Mijn poesje van 7 maanden genaamd Kyra, had vanochtend bloed in haar bekkie, ik heb direct de dierenarts gebelt en gezegt dat ik er nogal over in zat, maar zij beweerden dat het kon zijn omdat Kyra 7 maand is dat ze aan het wisselen is, ben benieuwd wat jullie denken, maak me nogal zorgen, ze is niet sloom en merk niet dat ze pijn heeft , ze doet gewoon zoals anders de boel afbreken haha.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bloed in bekkie

Bericht door pearlsofpassion »

Is ze nog aan het wisselen?
Normaal doen ze dat toch wel iets eerder...

Kan je haar mondje gewoon goed open en dichtdoen? Heeft ze verder geen pijn als je aan haar bekje komt? Is haar tongetje niet gewond?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kyra1984
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 11:50

Re: Bloed in bekkie

Bericht door kyra1984 »

Ja de dierenarts zei dat, ik vond het zelf ook nogal vreemd.

Ik kan gewoon haar mondje open en dicht doen, en merk geen pijn verschijnselen , zie ook geen wondjes in haar mond of iets anders ziet er normaal uit
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bloed in bekkie

Bericht door pearlsofpassion »

Maar zie je haar nog wisselen? Of heeft ze alles al gewisseld?
Zelfs als het van het wisselen is, zou je toch moeten kunnen zien waar het vandaan komt?

Maar als het nu wegblijft en ze heeft er geen last meer van, zou ik me niet te veel zorgen maken.
Geef haar anders eens wat rauw vlees (geen varken! ) en kijk wat ze daar mee doet. Als ze eraan begint maar gromt of ineens lijkt te schrikken en stopt (pijn heeft dus) dan weet je dat er met haar gebit iets mis is. Als ze het gewoon naar binnen werkt, is er geen probleem en moet je je geen zorgen maken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kyra1984
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 11:50

Re: Bloed in bekkie

Bericht door kyra1984 »

het bloed is al weg zie ook geen bloed meer ze eet ook gewoon, heb haar een stuk kipfilet gegeven, en ze eet het zoals altijd alsof ze nooit te eten krijgt haha, maar goed ik hou het toch in de gaten bloed het weer dan bel ik gewoon weer en dan kijken ze maar naar haar.
Heel apart dat dierenartsassistenten door de telefoon al kunnen zien wat je katje mankeerd.
Plaats reactie