Wie kan Dexter aan?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Lovecat »

Kijk; IK vind het geen probleem een kitten met niesziekte te nemen ALS ik geen andere sukkelaar in huis had.
Dus nogmaals; ik neem geen risico met het kitten voor de gezondheid van Dexter.

Ik heb zojuist ook het asiel gebeld dat ik het niet aandurfde ivm de besmettelijkheid (De niesziekte van het kitten was volgens mij van herpes want hij kon het in tijden van stress en lage weerstand weer krijgen)
Ik wil geen ENKEL risico nemen met Dexter, dus helaas...

Niesziekte kan altijd besmettelijk zijn, ook al zijn ze geent, dus ik ga er niet aan beginnen :(
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Lovecat »

Weet je wat ik gedaan heb? De pleegmama van Vlekkie gebeld en alles nog eens uitgebreid doorgesproken.
EN, roffel roffel, we gaan het proberen met de kleine!!

Heb nu ook wat meer achtergrondinfo. Hij is niet op straat gevonden. Hij is afgestaan door een gezin omdat het kind allergisch was. Die mensen hadden hem op 6 weken leeftijd gehaald uit een nestje (6 weken! veels te jong..).

Vlekkie is moedig, nieuwsgierig en doet inderdaad echt gewoon de andere katten na. Die vrouw heeft vaker kittens gehad die de anderen nadeden, 1 daarvan is naar haar dochter gegaan en die deed het daar niet. Vlekkie wil gewoon doen wat zijn grote voorbeeldvrienden doen. Dexter is ook niet bepaald verlegen maar als er bezoek is, gaat ie ook weg, alleen ik weet wat voor lekker ding het is omdat ik hem vaak alleen heb, ik ga Vlekkie de kans geven.

Even voor de duidelijkheid; dit is geen 2e keuze in de zin van; oh die rooie gaat niet door, nou dan pak ik die z/w wel. Vlekkie heeft de hele week door m'n hoofd gespookt en elke kitten die daarna zie komt er bij in m'n hoofd. Kan dus maar beter een keuze maken, bij deze; vlekkie it is. Pf, we zijn eruit hoor :D
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door castratenkoor »

Natas, wat leuk, dus toch voor Vlekkie gaan. Wanneer komt hij?
Lijkt me een goed besluit.
Alvast veel voorpret. Die trekt vast wel bij als hij eenmaal bij jou gewend is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Lovecat »

Als hij morgen geent kan worden (die vrouw wil even het weer afwachten vanwege de autorit) dan kunnen we hem maandag al halen :D

Ik denk ook dat ik de juiste beslissing genomen heb, zeker voor Dexter!

Dankjewel, ga m'n best doen de kleine een warm welkom te heten.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door castratenkoor »

Veel geduld en liefde en dan komt alles goed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Ilone »

Ik snap je keus, Natasja.
En dat katje uit het asiel komt vast in een lief huisje terecht.
Ben blij voor je dat je er nu uit bent!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, ik kan al niet wachten om die ondeugdje te zien te krijgen! Is hij zwart-wit?
Je gaat toch wel een andere naam geven he? (want vlekkie vind ik echt vreselijk, ik heb Kleintje zelfs haar naam gegeven om te verhinderen dat mijn zus en broertje haar vlekje gingen noemen en ik wist zo gauw niets beters dan Kleintje te bedenken... :lol: )
Sparta vond ik wel een sterke, rode naam....maar dat kan ook goed wennen voor een andere.... Weet je al wat je gaat doen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Raikapoes1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 dec 2010 11:14

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Raikapoes1 »

Spannend hoor! Wel hartstikke leuk, een nieuw familielid! Ben benieuwd hoe het gaat! Toen Slider hier kwam was ze eerst heel afstandelijk, maar nu is ze bijna de baas in huis! Zo zie je maar weer, het kan alle kanten uit!
Liefs Tessa

Kopjes van Raika, Astral, Sterre en Slider
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Lovecat »

Ik weet zeker dat rood-witje en de zwarte kluit kittens allemaal een huisje krijgen; ze waren ontzettend leuk en ik ben niet bang dat ze nu blijven zitten.

Ik ben ook blij dat ik er nu uit ben, heeft wel 6 pagina's gekost, maar beter te lang nadenken dan een impulsieve beslissing nemen toch?

Ja, hij is zwart/wit. En ik vind Vlekkie ook een vreselijke naam :oops: (sorry als er hier vlekkie's zitten, maar het is gewoon niet zo mijn ding) Zit er inderdaad aan te denken hem toch gewoon Sparta te noemen, ik vind dat gewoon ene leuke naam voor een stoer katertje en het past goed bij Dexter vind ik.

(en dan te bedenken dat ik eerst prachtige Hebreeuwse namen had uitgezocht voor als ik ooit katten zou krijgen, maar binnen 1 dag wist ik al dat Dexter zo moest heten, ook al vond ik die naam an sich niet eens leuk :roll: ) Ik vind trouwens Ziggy ook een leuke naam!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door castratenkoor »

Ik ben benieuwd naar de eerste foto's. Istie zoiets als Jagger en Thijs veel wit met een paar vlekken?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Lovecat »

Ik denk dat hij meer half om half is, niet zoveel wit als Thijs en Jagger, maar pin me er niet op vast, ik heb namelijk vooral veel naar z'n koppie gekeken; echt zo'n driehoekig snuitje, beetje siamese uitstraling, maarja dat kan nog helemaal veranderen, hij is nog zo klein!

Als ie maandag komt ga ik natuurlijk niet meteen met een grote flitser op hem zitten, maar ik zal zonder flits met m'n gsm wat foto's proberen te trekken :P
Gaat nu valeriaan druppelen en boodschappen doen, even de happy energie eruit wandelen
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Anne »

Is het wel verstandig om hem gelijk in huis te halen na de enting? Zou het niet beter zijn om zijn lijfje iewat meer rust te gunnen na de enting en hem dan pas te halen? ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Cari »

Vlekkie, jij bent de gelukkige winnaar :edance: !
Je krijgt een veel leukere naam nu en een grote stoere zwarte broer, die jou een hoop kan leren (niet alles overnemen hè :enaughty: ..) Wens jullie heel veel plezier :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door castratenkoor »

Zo denk ik er ook over Vlekkie is een bofkont.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Catfish »

Wat leuk dat je "Vlekkie" toch in huis neemt!
Hij gaat een geweldig leven tegemoet.
Ga je hem morgen al halen???
Spannend...
Raar is dat, als iemand hier een kat in huis haalt heb ook ik voorpret. ;-)
Heel veel plezier!
Ik ben zooooooooooooooo benieuwd........ En één foto mag best hoor......
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie