Sterilisatie controleren

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sterilisatie controleren

Bericht door pearlsofpassion »

Volledig gelijk!

Het is alleen zo moeilijk dat je er niet vanop aan kan dat ze wel ingeënt is. Ontworming is nog minder erg, dat gaat maar over een paar maanden wanneer het weer mag. Maar inenting gaat over een jaar, én of ze 1 of nog 2 intentingen moet krijgen... Toch wel veel moeilijker... Ik weet niet of je kan overdoseren met enten...

Ons Kleintje heeft ook een aantal jaar zonder inenting rondgelopen (ouders he) en nu heeft ze chronische niesziekte. Nog niet heel ernstig, maar regelmatig niezen, bijna altijd wel wat vloeiing uit haar ooghoeken, maar niet erg veel gelukkig.
Nu wordt ze wel ingeënt en dat schijnt wel nodig te zijn om het niet te laten escaleren, maar uiteindelijk wordt ze steeds wel licht ziekjes ookal wordt ze ingeënt... Ze blijft het meedragen...
Hopelijk is het dat niet bij jouw meisje...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Re: Sterilisatie controleren

Bericht door Miura »

inenting ben ik gelukkig wel zeker!!!
Daarvan heb ik een bewijsje van de dierenarts van het asiel, als blijkt dat dit niet waar is zal die dierenarts een kwaade ik aan zijn deur mogen verwachten!!
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sterilisatie controleren

Bericht door pearlsofpassion »

Aja ok :-)
Das toch al dat ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Sterilisatie controleren

Bericht door Seetje1980 »

Dat vroeg ik mij dus ook al af hoe je dat kon controleren.
Mijn verhaal is als volgt. Ik heb Chopin 3 weken geleden in Essen Belgie uit het asiel gehaald. Ze was daar net een week en was onder de teken binnen gebracht. Ze was afgestaan wegens een allergie jaja. Wat bleek zei het asiel. De kat was van de dochter en de dochter was psychisch niet helemaal in orde, kat gedumpt bij der moeder en moeder kat gedumpt bij het asiel totaal verwaarloosd en onder de teken. Die hebben ze er daar dus gelijk al afgehaald. Ze is daar gechipt, enting gehad en een pipetje tegen vlooien/teken/wormen. Alleen toen kwam mijn vraag of ze gesteriliseerd was. De oude eigenarese had dus tegen het asiel verteld dat ze niet wist of het een poes of een kater was maar dat haar dochter er wel mee naar de DA was geweest om te laten "helpen". Nu zei het asiel dus dat ze dat niet 100% kunnen garanderen en de poes open snijden om te kijken of het wel of niet gebeurd is dat wouden zij en ik niet gaan doen. We hebben dus afgesproken dat als mocht blijken dat ze toch krols wordt ik contact met ze opneem en zij de kosten vergoeden. Nu maar hopen dat ze niet krols wordt want ik heb gelezen dat de poes er op latere leeftijd meer last van heeft. Maar dat bewijst wel dat er ook nog eerlijke asiels in belgie zijn.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sterilisatie controleren

Bericht door pearlsofpassion »

Tuurlijk zijn er ook goede asiels in België, ik kan er zo een hele lijst opnoemen. Het zijn gewoon de dierenbeschermingen en overheidgeregelde asielen waar je zo ver mogelijk van moet wegblijven.

Ik hoop met je mee dat je meisje niet krols wordt. Het is niet zozeer dat ze er meer last van heeft, maar dat het gewoon veel gezonder is om op jonge leeftijd geholpen te worden. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie