Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Helaas, ik kan het niet meer betalen die € 60,- per maand voor mijn kat, Disney. Ik wil Disney het beste en het lekkerste geven en geef nu dus van ProPlan de Delicate sensitive brokjes en omdat ze het zo lekker vind 1x daags een blikje ProPlan Light (85 gr.). Voor de kattenbakkorrels betaal ik nu 19,90 per maand. Dit omdat ik elke week verse stenen in haar bak doe.
Ik wil niet zeggen dat ProPlan het beste merk is, maar het sloeg wel het beste aan bij Disney.
Hoe kan ik hier op een goede manier op bezuinigen? Ik heb al eens andere soorten nat voer geprobeerd, maar of ze gaat er van kotsen of ze eet het gewoon niet.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Anne »

Ik zou niet zozeer op de voeding bezuinigen maar dan wel op de kattebakgrit. Je hebt maar 1 kat? Je zou wat goedopere grit kunnen nemen en als het klontert hoef je niet elke week alles weg te gooien maar gewoon elke dag de drollen en plasjes kunnen uitscheppen.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Je zou Sanabelle kunnen proberen, is goed voer en redelijk geprijsd.
En 85 gram blikjes Miamor, smakelijk, goed voer voor redelijke prijs.
Bij Zooplus te bestellen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door MarjanR »

Nou je zou kunnen bezuinigen op je stenen door niet elke week verse stenen in de bak te doen.
Met een goed klonterende grit kun je de drollen en plasjes er goed uit krijgen.
En zou je een keer in de twee weken af kunnen met een compleet schone bak.
Op voer zou ik eigenlijk niet weten of proplan een goed voeder is (ik zou het moeten opzoeken) wat zeker is, is dat je met een premium brok minder hoeft te geven. Omdat deze beter voedzaam zijn.
Natvoer kun je dan gewoon toch blijven geven, of je geeft haar de helft van wat ze nu krijgt.
Ze krijgt voldoende voedingsstoffen binnen met de premium brokjes.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal eens gaan neuzen bij zooplus. En dat kattenbakgrit. Ja, ik schep nu al de plasjes en drolletjes eruit, dus eigenlijk hoeft dat niet 1x per week helemaal verschonen.

Ook kan ik eens gaan kijken bij die nieuwe discount zaak. Alleen zal ik de kattenkorrels wel dichterbij moeten halen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Wat kattenvoer betreft is goedkoop vaak duurkoop. Dat bedrag wat je uitspaart aan goedkoop voer ben je strakt 10 dubbel kwijt aan dierenarts-kosten........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

En het droogvoer van Fokker. Dat is al aanzienlijk goedkoper dan wat ik haar nu geef. In het verleden heb ik dat haar ook gegeven en ze at het wel gewoon.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Het gaat er niet om of ze het eet, het gaat erom of ze er op de lange duur gezond bij blijft. Fokker is geen grandioos voer. En wat ik al zei wat je uitspaart aan goedkoop voer ben je straks 10 dubbel kwijt aan dierenartskosten. Ik mag toch hopen dat je op dierenartskosten niet gaat besparen? Heb je wel een financiële buffer voor als ze medisch iets krijgt?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Nee, ik heb geen buffer. Ben bang dat ik dan bij mijn moeder aan zal moeten kloppen. Maar naar de dierenarts gaan we wel. Kan overigens wel op rekening daar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Adriana »

Fokker-voer kan door het hoge graangehalte binnen de kortste keren leiden tot blaasgruis en de da-rekening die daarop volgt verdien je voorlopig niet terug.
als je bijv. Sanabelle voert dan is dat compleetvoer en daar kan dan als natvoer het goedkoopste voer bij wat ze lust, euroshopper of ander eigen merk.
want alle goeie stofjes zitten al in de Sanabelle (Zpls).
klontvormend kattengrit gaat heel erg lang mee als je de klonten niet kapot stoot.
bak af en toe ontsmetten en uitsoppen en weer verder met hetzelfde grit.
en als je toch bij Zpls gaat bestellen dat wordt een biokat zak kattenkorrels gelijk gratis door TNT thuisbezorgd.
en je kunt van iemand wel per post een zakje Sanabelle toegestuurd krijgen om te kijken of mevroi het lust.
Laatst gewijzigd door Adriana op 21 nov 2010 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

Het grit verving ik eerst ook 1 x per week omdat ik de klonten kapot maakte. Toen las ik hier van iemand (weet niet meer wie?) dat die de bak deed schudden zodat de klonten 'loskomen' en dan kan je ze er in z'n geheel uitscheppen en blijft de rest van het grit netjes. Doe nu 2 weken met een zak klonterend grit (iets van 9 euro geloof ik)
De Sanabelle heb ik op aanraden van hier ook besteld bij Zooplus en die bevalt hier erg goed, 's ochtends Sanabelle brokjes, en ' avonds een stuk Carnibest = even duur, misschien nog goedkoper dan supermarktvoer wat inderdaad vaak bagger is als enkel voer (lees; suiker, zout, granen...).

Als je geen buffer hebt voor je kat, is het dan niet verstandig een dierenverzekering af te sluiten tot de tijd dat je wel een buffer hebt? Als de kat iets breekt of hij raakt verstopt, ik zeg maar wat, dat kost echt heel veel geld, daar moet je je echt goed op voorbereiden!

Edit; ik moet rondkomen van 70% van het minimuminkomen; bijstandsniveau, dus ik weet alles over geen geld hebben, daarom heb ik eerst 5 jaar gespaard voor een buffer voor mijn kat. Het is mogelijk!
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

@Adriana
Ik ga dat zeker eens proberen met dat grit. Gewoon het goede grit wat er nog in zit na een week weer opnieuw gebruiken. Erg goede tip!!!

@Lovecat
Sanabelle is niet goedkoper dan ProPlan. Ik zie dat jij dus 9 euro voor twee weken kattengrit uitgeeft. Ik betaal nu 9,95 voor 20 kilo. Komt op hetzelfde neer.
Laatst gewijzigd door boemie op 21 nov 2010 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door MarjanR »

En bedankt voor het meedenken????

Zoals al eerder geschreven, Proplan geeft kans op hoge dierenarts kosten.
Sanabelle is een uitstekende voeder en uiteindelijk dus goedkoper.

Geen dank voor het meedenken ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Je haalt me de woorden uit de mond Marjan.

Zucht - het gaat om kwaliteit......je wilt je kat toch gezond houden of niet......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Natuurlijk bedankt voor het meedenken!!! :oops: Ben op dit moment ietwat chaotisch bezig op het internet. Ben op diverse fora aan het "praten".
Plaats reactie