Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 759
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

oh, ik wil absoluut geen korrels met geur, ik vind dat zo vies he?! maar goed, ik vind het ook al vies als mensen parfum ophebben, ruik liever de poep van dex dan een met axe bespoten man :eshifty:

en ik zie mijn stoere man het ook niet op een naar bloemetjesgeurend toilet doen, haha.

maar goed, alle biokats zijn dus oke, ik ga het met de volgende bestelling bij zooplus erbij nemen om te proberen (en dan moet meneer de postbode toch maar een keer 7 trappen omhoog om het aan mijn deur af te leveren)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Nou mijn 8 stoere jongens doen het maar al te graag op naar babypoeder geurende kattenbakken hoor. Biokat Fresh zit er overal in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 759
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

:) dat geloof ik graag, dex zal het ook vast wel doen hoor! maar in mijn fantasie werd het plaatje van stoere dex op een bak met bloemetjesgeur hilarisch... maar ik hou zelf dus niet zo van geurtjes, en dex doet het prima op de grit die hij nu heeft (die overigens nergens naar ruikt, wel zo fijn) dus ik ga toch voor de 'gewone' biokat
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Ja, de gewone. Zonder geur.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Admin »

We gingen vanmiddag weer zakken voer halen bij Pet's Place (zelf kopen we altijd RC Hair & Skin en Exigent), maar je krijgt momenteel 20% korting op alle grootverpakkingen kattenvoeding vanaf 4 kilo.

Overigens, op de gekochte zakken staat dat het tenminste houdbaar is t/m 8 maart 2012, dus je kunt er wel mee vooruit. Op 4 kg staat dat het 66 dagvoedingen zijn, maar mijn ervaring zegt dat je altijd minder moet geven dan op de verpakking staat, dus 80 dagen moet je er dan mee kunnen doen.
Met die 20% korting is het dan niet zo duur.

Met meerdere katten kun je het beste per 10 kg kopen (bij zooplus € 55,95 per 10 kg - bij Pet's Place is het normaal gesproken € 41,50 per 4 kg, dus dat scheelt nogal).

Kittenvoer moet je natuurlijk nooit in grote hoeveelheden kopen omdat een kitten na castratie meestal overgaat op adultvoer.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Kattenbella »

Wat kattenbakvulling betreft bevallen de houtkorrels hier uitstekend!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door MarjanR »

Adriana schreef:alle biokats zijn prima en ik heb nooit begrepen waarom er zoveel verschillende zijn, want ik kies altijd de goedkoopste (en dat wisselt) en zie geen verschil. ja soms met babypoedergeur, maar die is er in een ochtendje af. en het klontert heel erg sterk en omdat het zo fijn is blijft er bijna niks tussen de teentjes hangen. ik zeef die bakken, dat gaat snel en efficient want je haalt alles er in één keertje uit zonder te vissen en zoeken.
Naar aanleiding van Adriana, en na een ontmoeting met een lekkere kop koffie en thee, heb ik ook een frituurmandje aangeschaft.
Het is echt echt echt een top idee.
Met scheppen bleef ik aan de gang en had ik toch steeds het idee dat ik de bak niet goed schoon had geschept. En m'n ballen vielen stuk, want Teun creëert een plas waar je als mens jaloers op kunt zijn :lol:
Daarbij; als je de bak in door de zeef hebt gegooid (en je bak dus leeg is) kun je het inderdaad goed schoonmaken.
Ik heb hier een kantplasser (die ook lekker met z'n kontje buiten de bak poept... feestje) en een graafkampioen. Dus d'r zit altijd wat aan de rand en de bodem.
Zo doe je echt het langste met je grit

Ik heb op het moment belmonde, maar dat stuift verschrikkelijk.
Vandaag of morgen ga ik ook de biokats bestellen bij zpls (die zakken zijn voor mij echt niet te tillen!)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Anne »

Het is alleen erg millieuvervuilend dat soort grit
Jammer dat jullie daar niet bij stilstaan ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Adriana »

toch maar even erbij stil staan.. wat is er vervuilend aan klei? de uitwerpselen en plas met wat klei gaan de verbrandingsoven in en zijn onderdeel van de as, die in het hergebruik kan.
bovendien wordt er van klontvormend grit veel minder gebruikt en verbruikt.
en er is plenty want het is een zeer ruim voorkomende grondstof en een deel gaat weer terug in de kringloop.
dus niet giftig, afbreekbaar, herbruikbaar en als factor te verwaarlozen lijkt mij, gerekend op de totale milieubelasting..

bv vleesconsumptie is een vele malen grotere belasting van het milieu.. naast al het dierenleed..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Anne »

http://www.milieucentraal.nl/pagina.asp ... het_milieu

De winning, transport en de afval verbruiken meer energie

Verder ben ik het met je eens dat de veehouderij 1 van de grootste vervuilers zijn momenteel
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door pearlsofpassion »

Zijn houtkorrels dan beter? Of moet je dan ook opletten welke soort?
En zijn er misschien klontvormende vullingen die wel milieuvriendelijk aangemaakt worden?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Adriana »

het overzichtje en staatje van Milieu Centraal is van een lachwekkende onzin!

silicagel scoort gemiddeld terwijl zowel transport als grondstoffen en zeker weten bewerking bereslecht zouden moeten scoren.
bentoniet wordt vrijwel niet bewerkt, dus winning (Duitsland), zeer lichte bewerking en transport. en ja hoor! in de eindkolom staat zeer slecht.
terwijl de kleikorrels in de verbranding uiteen vallen en heel missch een klein beetje meer schone verbrandingsas leveren, dat overigens wordt hergebruikt..
wat bij papier als bakvulling niet wordt meegenomen is het schonen van drukinkt van hergebruikt papier en sowieso zijn alle processen met papier zeer milieuvervuilend en energieverslindend.
joepie! het is composteerbaar, ja dat dacht je!
krijg je al die drukinktresidu in je bodem....... en nog wat bewerkingschemicaliën en missch ook nog wel wat bleek.
5 minuten schuddebuikend lachen en als je (= men) daar het milieu van deze aardkloot mee wilt redden dan wens ik iedereen veel succes maar dat lukt je in dit leven in deze eeuw echt niet!

vraagje:
is het houden van huisdieren eigenlijk milieuvriendelijk? hoe zouden ze daar bij Milieu Centraal over denken?
katten scoren ongetwijfeld slecht tot zeer slecht, eten vlees, liggen graag bij een iets hoger staande verwarming, leveren geen produkt en zijn niet duurzaam, heb het even niet over 'oeps-nestjes'.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Maar wat ze vooral leveren is liefde en levensvreugd.......jemig wat zou het leven kaal zijn zonder.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door MarjanR »

Nee, ik doe m'n katten weg hoor.... veel te milieubelastend.












(sorry, grapje)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Anne »

Als je zeker wilt zijn dat je kattenbakvulling niet belastend is kun je beter voor een vulling kiezen die het eco keur of millieukeur stempel heeft, dan weet je zowiezo dat je goed zit.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie