Twee katten met diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
EricJ
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2010 10:55

Twee katten met diarree

Bericht door EricJ »

Lieve mensen,

Wij hebben 2 katten (beide aziaten) die alle 2 al geruime tijd aan de diaree zijn.

Mijn vriendin is al een keer met 1 kat naar de dierenarts gegaan, die heeft toen een week antibiotica gehad maar dat leverde niets op.

Het is begonnen toen ze ongeveer een half jaar geleden overstapte van 'fabrieksvoer' (whiskas of ietsdergelijks) naar voer zonder granen. Want van dat fabrieksvoer kotsen de katten namelijk alles onder. Inmiddels zijn we 3 verschillende 10 kilo zakken verder, momenteel krijgen ze applaws sensible.

afgelopen week heeft ze in de dierenwinkel een spuitje gehaald wat we 2x daags moesten geven (soort pasta, gedurende 3 dagen), maar ook dat geeft geen verbetering.

Ik heb al tegen haar gezegt dat ze met haar katten naar de dierenarts terug moet, maar ze wil het zelf oplossen.

wat kan ik het beste doen?


ps. ik heb niet zoveel verstand van katten
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: 2 katten aan de diaree

Bericht door MarjanR »

Ik denk dat jouw advies aan je vriendin het beste advies is.
Geruime tijd diarree, is geruime tijd vocht verlies.
Is niet goed hoor.

Wellicht dragen ze een soort bacterie bij zich, waar ze dus alleen vanaf komen met een AB (een ander dan ze gekregen had).
Daarbij moet ze wel met alle twee de katten gaan, want anders blijft de een de ander iedere keer besmetten.
Niet handig.

Succes met je vriendin overhalen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: 2 katten aan de diaree

Bericht door Ilone »

Eens met Maarjan.
Misschien kunnen ze erachter komen door bloed te prikken o.i.d.
In ieder geval is het niet iets wat ze zelf op kan lossen. Tenzij ze gestudeerd heeft voor DA ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 2 katten aan de diaree

Bericht door Cari »

Ik denk dat jullie toch het beste weer evenlangs de da gaan. Ik begrijp dat slechts 1 kat een kuurtje heeft gehad? Je moet ze allebei tegelijk behandelen, anders besmet de één de ander weer.
Zijn ze ontwormd? Wormen kunnen ook diarree geven.
Ik zou anders laten testen op giardia. Dat komt vrij veel voor, maar daar wordt eigenlijk weinig op getest. De ontlasting ziet er dan meestal wat slijmerig uit (soms wat bloed erbij).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie