Naar de bak zonder wat te doen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Naar de bak zonder wat te doen

Bericht door Shaz »

Quinto gaat sinds gisteravond steeds maar op de bak zitten alsof hij moet plassen maar er komt steeds niets of bijna niets uit. Hij ging net al 3 keer in een half uur tijd zitten. Verder eet hij wel goed, drinkt goed en speelt ook wel. Ik zit nu zelf te denken aan de nieren of misschien een blaasontsteking? Is er toevallig iemand die dit herkent?
We gaan in ieder geval morgen naar de da toe om zeker te weten wat het is. Maar zou graag al willen weten of iemand hier ervaring mee heeft.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik heb zelf ook inderdaad het idee dat hij een blaasontsteking heeft en dat hij dus elke keer maar een beetje doet omdat het dan pijn doet.
Ontlasting is lastig te checken omdat ze beide op dezelfde bak gaan en dat meteen begraven. Als QUinto gaat plassen houdt hij alleen altijd met zijn staart het deurtje open dus vandaar dat ik dat beter in de gaten kan houden.
Ik hoop ook inderdaad op een kuur morgen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou we zijn naar de da geweest :???: En daar was Quinto het dus niet helemaal mee eens :roll: De da trok hem uit zijn bench omdat hij er niet uitkwam en begon vervolgens meteen zijn buik te voelen, fout!! :lol: Kom nooit zomaar aan zijn buik, helemaal niet als hij geirriteerd is. Zodra ze haar hand weghaalde greep hij haar en liet een flinke krab achter. Pepijn heeft hem toen vastgegrepen en die heeft nu een gat in zijn jas, daar is ie dwars doorheen gegaan. Zelfs de suedehandschoenen van de assistente bood niet genoeg bescherming. Ik heb nog nooit een kat zo wild gezien en de da en assistente durfden meteen niet meer in de buurt te komen :lol: Wat een geblaas en geschreeuw! :shock:
Maar goed ze had het al wel gevoeld en zijn blaas was leeg. Alle tekenen wijzen inderdaad naar een blaasontsteking. Alleen kunnen katers dit door bacterieen krijgen (is maar zelden) of door irritatie van de blaas (oorzaak onbekend). Dus nu hebben we een kuur meegekregen (ceferal) en die pilletjes moeten we 2 maal daags naar binnen zien te krijgen :roll: We gaan ons best doen! :lol: Als het goed is is het na de kuur van 7 dagen over en dan kunnen we over 10 dagen enten, tenminste dat gaan we proberen :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou we zijn inmiddels een aantal dagen bezig met de kuur en het gaat al een stuk beter! Volgens de da zou het alleen aanslaan als het inderdaad een bacteriele infectie was. Dus ik denk eigenlijk dat het dat dus wel was en we er dan ook vanaf zijn. Quinto gaat nu alweer gewoon naar de bak toe en doet dan in 1 keer zijn behoefte en gaat niet meer 3 keer om maar weer eens te proberen te plassen. Maar we moeten volgende week toch terug naar de da, dus hij wordt goed in de gaten gehouden :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou helaas het was dus toch nog niet over :???:
Vandaag weer terug geweest en een nieuwe kuur (synulox) gekregen, dit maal ook met een speciaal dieet tegen blaasgruis. Uit de testen bleek namelijk dat hij daar toch wel last van had.
We hopen nu maar dat we na een halfjaar weer terug kunnen naar het oude voer want dit is wel een dure grap :shock: Omdat Quinto nog maar een jaar is verwacht de da wel dat hij er nog vanaf kan komen.
Dit maal was er een andere da, een man en die pakte hem meteen goed aan waardoor Quinto zich dit keer keurig gedroeg :clap:
groetjes Sharon
Gesloten