Kat maakt raar brrr geluidje

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
xNatje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2010 11:32
Locatie: Lede
Contacteer:

Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door xNatje »

Telkens als ons katje het kot rond vliegt uit zottigheid, maakt ze zo'n raar hoog brr geluidje. Is dit uit contentement? Wil het iets specifiek betekenen? Of doet enkel onze kat zo vreemd?

Ze jankt ook vaak om naar buiten te mogen, maar enkel bij mijn ouders, niet bij mij. Ze jankt ook als mijn moeder weggaat. (Dit is dan haar gewone miauw, maar dan iets zagerig. Haar miauw klinkt eerder als mieuw). Valt hier iets aan te doen, of gewoon te accepteren en haar buiten te laten als ze jankt?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door pearlsofpassion »

Ze maakt je gewoon duidelijk wat ze wil. Dat wil niet zeggen dat je ernaar moet luisteren. Jij blijft de baas. Maar dan weet je hoe ze erover denkt en kan je daar rekening mee houden.

Dat brrr geluidje vind ik wil raar. Is het niet eerder prrrt?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
xNatje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2010 11:32
Locatie: Lede
Contacteer:

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door xNatje »

ja kan ook. allesinds, het is zeer hoog en grappig
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door pearlsofpassion »

Gewoon blij zijn en omgewonden.
Voel je dat niet aan? :-)

Als je er voor open staat kan een kat je heel veel vertellen door haar lichaamstaal en miauwen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door Cari »

Prrrt is ook echt een uitnodiging tot spelen. Ik hoor het hier af en toe tussen Bumper en Fling en vervolgens liggen ze dan te rollebollen :lol: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door jennli »

Cayleigh doet het ook als ze erg enthusiast is en wil spelen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door pearlsofpassion »

Cuzco doet het vooral bij het spelen, Luis vooral als hij de kamer binnenkomt, blij is om ons te zien en aandacht wil. Ook begroet hij de andere katten op deze manier.
Ze doen het allebei als ze op schoot springen.

En Kleintje doet het enkel maar heel zelden net voor ze de trappelpantoffel aanvalt.

Ik denk dat de vertaling zoiets als : Jeeeeyy!! is... (Joepie!) :-P ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Jolijntje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:43

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door Jolijntje »

haha, ´prrt´ betekent hier in huis: oma en opa zijn moe maar willen niet slapen. Je kent het van je Oma bij een verjardag dattie smiddags al stiekem zit te suffen in de stoel. dat doen de katten hier ook :). zzzzzzz-ikslaapniet!-hmm-zzzzz
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door Adriana »

we hebben hier twee broertjes en die maken :ewhistle: :fluiten: een geluidje naar elkaar dat ik in huis nog niet eerder heb gehoord.
en inderdaad jullie geluidje: melodieuzer en voller iets donderder van klank dan de normale prrt en knortoontjes.
en als ik naar hun gedrag kijk dan gebeurt het vlak voordat ze gaan spelen, ze lijken heel blij en opgetogen en ze doen het heel specifiek naar elkaar.
dus niet zomaar terloops de ruimte in want ze lopen naar elkaar toe, neuzen tegen elkaar (begroeten) en bbrrrt! :ewhistle: :fluiten: soms een paar keer herhaald :fluiten: :fluiten: :fluiten: en dan dollen, pootjes om elkaar heen en rollebollen!
ben inmiddels gehecht aan en dol op dit geluidje want dan weet ik: ha! ze hebben het erg naar hun zin!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door nellebel »

Onze flip maakt ook veel meer geluidjes en andere dan onze vorige kat, maar binnen een paar weken ken je alle geluidjes van je kat en weet je wat ze beteken.
Flip heeft ook zo'n uitdagend prr geluidje. Dan moet je oppassen want dan heeft ze zin om te spelen, en vooral te jagen. Als je haar dan zo lekker gek maakt door er met hetzelfde geluidje op te reageren wordt ze helemaal gek. Dan maakt ze van de gekke kopbewegingen en begint ze te pringen en te doen. superlachen. Ze vind het heerlijk, en daarna de knor vol open en lekker liggen slapen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
xNatje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2010 11:32
Locatie: Lede
Contacteer:

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door xNatje »

Die van ons vliegt meestal het kot rond. als ze speels is loopt ze snel en kan je er moeilijk mee spelen, tenzij je ze lokt met bewegende dingen. maar ze doet het dus telkens als ze loopt.
Ik had wel al een vermoeden dat het iets met blijdschap enzo te maken had. 't klinkt wel schattig
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door castratenkoor »

Rik en Teun maken hier ook een soort van lokkend klinkende prrrrt geluidjes naar elkaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door Sannie_xx »

Ja herkenbaar, dat geluidje maakt Mouse hier ook voordat hij vol plezier en speelsheid de krabpaal in springt/op een muisje of beessie afspringt/etc :) 't is hier echt een 'ik-weet-van-gekkigheid-niet-waar-ik-het-zoeken-moet' geluidje. Oortjes en oogjes staan hier dan ook op standje duivel en RENNEN maar hahaha :D
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door Dafpoetser »

Herkenbaar hoor, die geluidjes.

Van "Mroeh!" tot "Prrrt"...maar Tommie kan er nog eentje, dat maakt ie als hij gaapt en omrolt, en gewoon in een malle bui is.
Kan het beste vergelijken met onderstaand filmpje: "Kwek!" Te grappig!!
[youtube][/youtube]
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Indyentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 02:25
Locatie: Ridderkerk

Re: Kat maakt raar brrr geluidje

Bericht door Indyentommy »

Mijn kat tommy maakt ook dat geluidje vooral snachts. Erg schattig om te horen. Als ik nie reageer gaat hij volop miauwen. Meestl gaat t dan nog wel ff door. Overdag maakt hij ook vaak zo'n geluid. Ik vindt t een schattig geluid. De dierenarts zei tegen ons dat dat geluidje voor blijdschap staat. Dus ik vindt t fijn als hij dat doet. Dan wordt ik weer vrolijk vn hem.
Tommy, Indy, Sylly en linnie
Plaats reactie