Tumor achter oog

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Tumor achter oog

Bericht door Peet »

Ah, het arme ding hé. Dan zijn ze zo zielig. Maar wel fijn dat het goed gegaan is.
Zelf hou ik een kap voor alle zekerheid altijd om tot de hechtingen eruit zijn. Je weet nóóit.. en dan ben je verder van huis!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
monique63
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2010 10:38

Re: Tumor achter oog

Bericht door monique63 »

Nee, we willen niet weten of het goed of kwaadaardig is. Mocht het nl kwaadaardig zijn dan denk je bij alles: oh het komt terug! De DA had zelf wel het oogje onderzocht en zei dat het een tumor was in de iris. Mocht het toch nog uitzaaien en kwaadaardig zijn, dan valt er volgens de DA weinig meer aan te doen. Maar goed, daar gaan we niet van uit! We blijven positief en hebben nog steeds een leeftijdsverwachting van 20 jaar! (zo oud werd onze vorige kat). Overigens profiteert mijnheer wel van zijn situatie. Hij ligt de hele dag op bed met een triomfantelijk blik (hij mag nl niet op bed) van wie doet mijn wat, ik ben zielig!! En hij is boos dat ie niet naar buiten mag......... :evil:
Cyrus
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2010 01:25

Re: Tumor achter oog

Bericht door Cyrus »

Wat geweldig nieuws dat alles goed gaat.
Die kap moet je zeker bij hem omhouden tot de hechtingen eruit zijn.
Ik weet van mijn Cyrus dat hij ging krabben na de operatie.
Zo nodig doe je hem voeden met de hand zo krijg je ook een band met Raff en meer vertrouwen van hem.
Als je het vertrouwen van je huisdier hebt laat hij echt alles met zich doen met kroelen enzo.

Veel geluk en beterschap met de patient.

Groetjes Pierre en een pootje van Cyrus
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tumor achter oog

Bericht door Anne »

Fijn dat het zo goed gaat :-P het lijkt mij ook eng om te weten dat het kwaadaardig is,
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
prulleke
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2010 12:16

Re: Tumor achter oog

Bericht door prulleke »

hoi wat vreselijk van Raffi toen ik net op mezelf ging wonen vond ik Moepie in mijn portiek ze was op sterven aan na dood volgens de da was ze 4 maanden oud maar verwaarloost ondervoed vol met vlooien en teken en hele erge niesziekte. Volgens hem was het het beste om haar een spuitje te geven, maar haar oogjes die zo ontstoken waren dat ze bijna niks zag keken me zo vol liefde aan dat ik alles op alles wilde zetten om haar te redden ik heb me ziek gemeld wat me bijna mijn baan gekost heeft en een dierenarts gevonden die het wel wilde proberen ik heb een lening af moeten sluiten voor de kosten en zat soms 3x per dag bij hem ze heeft een maagsonde gehad omdat haar mondje zo ontstoken was dat ze nietkon eten en aan 1 oogje was niets meer te doen maar Moepie kwam er bovenop en werd een hele gezellige knuffelpoes.
In heel haar leven heeft ze zich aangepast aan 1 oog en deed alles wat een kat met 2 ogen ook doet en je zag er bijna niets meer van. Ze is 16 jaar geworden en gewoon aan ouderdom gestorven maar dat ene oogje straalde altijd zo veel liefde en dankbaarheid uit.
Ik wens je veel sterkte met Raffi maar wilde ook laten weten dat een kat met 1 oog zich heel goed kan redden en zich heel goed aanpassen het ziet er nu mischien nog eng uit maar straks zie je er echt niets meer van als de haren aangegroeid zijn.
Moepie ging ook naar buiten toen ik later verhuist was maar kijk gewoon even wat Raffi volgens jou ziet en laat hem niet naar buiten voordat je het gevoel hebt dat hij het aankan.

Knuffel voor Raff
paasnini

Re: Tumor achter oog

Bericht door paasnini »

Wat fijn dat het zo goed is gegaan.
Het is trouwens niet alleen omdat hij er nu eng uitziet maar huisgenootjes blijven meestal nog wel even blazen als de kat bij de dierenarts is geweest. Ruikt ineens heel vreemd.
monique63
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2010 10:38

Re: Tumor achter oog

Bericht door monique63 »

weer even een update. Het gaat nog steeds goed met hem, alleen moet hij af en toe niezen als hij zich wast (de kap mocht er af van de DA). Hij eet en drinkt erg goed en zijn miauw is gelukkig ook weer een stuk normaler. Hij slaapt veel (normaal ook hoor) en is al af en toe te porren voor een spelletje. Het is vandaag precies een week geleden. Maandagochtend gaan de hechtingen eruit en zal hij er weer wat normaler uit gaan zien. Naar buiten is hij nog niet geweest en aangezien het buiten stormt en regent is de behoefte bij alle drie de katten nihil. Lekker warm thuis in het mandje. Gezellig weekend allemaal :lol:
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Tumor achter oog

Bericht door Cari »

Zijn operatie is goed getimed geweest :lol: . Volgende week weer zon en dan mag ie weer.

@ Prulleke: :eclap: Fantastisch wat je gedaan hebt!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
monique63
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2010 10:38

Re: Tumor achter oog

Bericht door monique63 »

De hechtingen zijn eruit!!! Het ziet er netjes uit. Ze hebben een soort wenkbrauwtje gecreeerd dat als er straks haar overheen gegroeid is, je het nog amper kan zien! Zo krijgt hij geen kuil daar waar het oogje gezeten heeft. We hebben hem nog niet buiten gelaten want gisteren liep hij zo maar tegen een eetkamerstoel aan. Zo sneu, maar hij leert snel! Zodra hij zich weer meldt bij de tuindeuren, dan mag hij naar buiten! Ben zo blij dat het zo goed gaat! :lol:
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Tumor achter oog

Bericht door Cari »

Fijn dat hij zo goed herstelt. Straks ziet hij er weer helemaal knap uit :grin: . Zolang je merkt dat hij in huis soms problemen heeft met zien, zou ik hem zeker nog niet naar buiten laten!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tumor achter oog

Bericht door Anne »

inderdaad hou hem maar lekker binnen totdat je zeker weet dat hij weer goed kan zien en de wond goed is genezen!! Anders is hij een makkelijke prooi voor andere katten, zowiezo nu hij zwak is, maar ook voor autos en andere gevaren :???:
Mooi dat ze er een wenkbrouw van hebben gemaakt.
gefeliciteerd met deze eerste stap alweer :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Tumor achter oog

Bericht door Cari »

En krijgen we een foto van je knappe 1-oog?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
monique63
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2010 10:38

Re: Tumor achter oog

Bericht door monique63 »

Ik heb er al 1 gemaakt maar die is nogal donker uitgevallen. Ik ga mijn best doen er 1 te maken waarop je het goed kan zien. Moet mijnheer wel meewerken...... :roll: Hij is buiten geweest en was zielsgelukkig. Hij bleef in de tuin, heerlijk in de poezenstand in het zonnetje (die paar stralen die we hadden heeft ie opgepikt). De wond is erg mooi genezen. Als straks de haren teruggegroeid zijn, zie je niets meer van!
We zijn erg blij dat we hem zo snel hebben laten opereren. Hopelijk blijft hij nog lang bij ons. Een knuffel van Raffi en een gezellig weekend iedereen!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tumor achter oog

Bericht door Anne »

Ik wil abosluut niet zeuren maar mag hij al naar buiten met zijn wond?
En is dat niet te gevaarlijk voor hem nu hij nog moet wennen aan zijn ene oog?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
monique63
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2010 10:38

Re: Tumor achter oog

Bericht door monique63 »

Ja, hij mag naar buiten van de DA. Het is geen wond meer, het is perfect genezen. Zelfs de haren beginnen al terug te groeien. Het is niet gevaarlijk voor hem buiten want hij verlaat onze eigen tuin niet! Nooit gedaan, want hij vindt de grote boze wereld maar niets hahaha. Momenteel gaat hij alleen maar naar buiten om zijn behoefte (tussen mijn arme plantjes) te doen en dan hups weer naar binnen en slapen in zijn mandje. Hij heeft zijn eigen stekkie waar hij heerlijk ongestoord kan soezen. Onze twee andere katten, zijn broer Rossi en ons meisje Rose verlaten de tuin wel. Dat zijn echte straat-madeliefjes. Raffi niet. Dus maak je maar niet ongerust Anne, hem zal niets overkomen. Of die tumor moet terugkomen, maar daar wil ik absoluut niet aan denken brrrrr.
Plaats reactie