Kleine Reble

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
reble
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2010 11:57

Kleine Reble

Bericht door reble »

hallo allemaal.

Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben marlon, samen met mijn vriend hadden we al 2 vogeltjes. Maar sinds vorige week ook een heel gezellig katertje van 8 weken: Reble! Hij is op de boederij geboren, maar al hel vroeg door mensen opgevoed. Zijn mama, was namelijk perongeluk overreden door de grasmaaier. :shock:

Reble voelt zich al helemaal thuis, & ook met de vogeltjes gaat het okay.

Maar nu, ik hoor van iedereen andere verhalen, dus dacht ikcheck et hier.
Reble is/blijft een binnenkat.
hij heeft al 2 wormenkuurtjes gehad, wanneer de 3e?
wel of niet ontvlooien? zo ja, wanneer?
wel of niet inenten? zo ja, wanneer?
wanneer beginnen met nageltjes knippen?
wanneer en hoeveel natvoer?

soo wat een vragen, anyway super bedankt alvast!

groetjes Marlon,
knuffel (oeps) krab, Reble
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kleine reble

Bericht door pearlsofpassion »

Ontwormen moet je om de 3 weken tot hij 4 maand is, met speciale pilletjes voor kittens. Erna hangt het af van het middel dat je gebruikt.
Intenting gebeurt op week 9 en een tweede maal op week 12. Dit zijn de basisinentingen. Voor binnenkatten is er discussie of de volgende inentingen jaarlijks nog moeten...
Ontvlooien enkel als je vlooien ziet, maar hou het goed in de gaten en als je iets ziet zeker onmiddelijk actie ondernemen voor het escaleert.
Nageltjes enkel als het nodig is.
Natvoer kies je zelf.

Maar lees je hier maar goed in, alles staat zeker in allerlei topics met de titel wat je zoekt.
Zo kan je ook bijleren over de kattenbak, waar je op moet letten in voer, dat hij op 6 maanden gecastreerd moet worden en dat je best een vriendje voor hem bijhaalt want 1 kittentje alleen is snel eenzaam en vertoont sneller probleemgedrag dan een kitten die samen met een soortgenootje opgroeit.
Lees je maar goed in, en dan gaat jouw Reble'tje een lang en gelukkig leven tegemoet!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kleine reble

Bericht door Ilone »

Wat Valerie zegt :grin:
En welkom ;)

Verder zit rechts bovenaan de pagina een zoekfunctie, daar kun je een hoop antwoorden al vinden ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
reble
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2010 11:57

Re: Kleine Reble

Bericht door reble »

bedankt!!

vanmorgen afspraak gemaakt bij de dierenarts, morgen zijn eerste enting!
net zijn laatste wormenkuur gegeven & nu weer over 4 weken.
samen met mijn vriend heb ik afgesproken dat als het zo is, dat hij eenzaam word er wel een 2e bijkomt. maar Reble was in het nest al erhg op zich zelf dus dat zal wel goed komen!
Plaats reactie