Tijger is niet zo schoon

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
missstarlight
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2010 11:34

Tijger is niet zo schoon

Bericht door missstarlight »

Hallo kattenvrienden,

Afgelopen zondag hebben mijn vriend en ik op een wandeling een zwerfkitten (van waarschijnlijk 6-7 weken)gevonden op een afgelegen bedrijventerrein. Na wat wikken en wegen heb ik hem meegenomen, geen mensen of huis in de buurt en de moeder poes was ook nergens te bekennen terwijl de kitten de longen uit zn lijfje schreeuwde, en het regende ook nog eens..

Eenmaal thuis viel al snel op dat ´tijger´ niet veel kracht in zn achterpootjes heeft, misschien door de kou of omdat hij honger had maar na een paar dagen is het nog steeds zo, hij hobbelt meer dan dat hij rent en verder met spelen gebruikt hij ze ook niet veel.

Gelukkig is het een slim leuk beestje, gaat al netjes op de bak, kan goed alleen blijven, vind het niet erg om opgepakt te worden :grin: . Toch is hij wat gevoelig wat betreft de achterpootjes, ik wilde hem helemaal schoonmaken maar dat vond hij logischerwijs niet zo leuk, daarbij komt ook het probleem. Opzich poetst hij zichzelf wel maar dan alleen de voorpoten en snuit, de achterpootjes en achterwerkje niet terwijl hij daar soms niet zo schoon is...omdat hij door zn slappe pootjes nog wel eens lekker in een drolletje gaat zitten in de kattenbak.

Ik heb altijd katten gehad en ook kittens maar dit is toch weer een verhaal apart!
Iemand enig idee hoe ik het poetsen kan bevorderen?

Groeten Roselie, jesse en tijger
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: tijger is niet zo schoon

Bericht door pearlsofpassion »

Mij klinkt het alsof er echt iets met zijn achterpootjes aan de hand is! Kan hij er wel op steunen? Zijn ze verlamd of gewoon niet sterk?

Is hij al wat aangesterkt na deze dagen bij jullie? Lekker veel natvoer waar hij snel sterk van wordt?
Ik zou er eens mee naar de DA gaan, want het klinkt me niet goed...

Als hij niet blies tegen jullie of hard probeerde weg te komen, is het geen zwerfkitten maar een gedumpt kitten. Het is daar dus door zijn eigenaren achter gelaten. Je weet zeker dat er niet nog een paar kittens zaten? Ik zou als ik jou was nog eens gaan kijken, als je kan. Mss wat eten (natvoer, dat riekt lekker hard) neerzetten en zien of er geen op afkomen.
Het kan natuurlijk ook dat hij gedumpt is omdat er iets met hem scheelde, of dat hij door het dumpen een letsel heeft opgelopen.
Is hij al ontwormd? Zeer belangrijk bij een kitten! Geen vlooien?

Op 9 weken worden ze normaal voor het eerst ingeënt, maar misschien doen ze het ook al vroeger en kan je je consultatie met de eerste inenting combineren... Misschien is hij ook al ouder dan je zelf denkt...

Wel ontzettend leuk dat je je zo over dit weesje ontfermt!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Tijger is niet zo schoon

Bericht door Rocis »

Ik zou zeggen eerst naar de da ermee. Dan weet je wat er scheelt met die achterpootjes, want het klinkt niet zoals het behoort te zijn. Na de da kan je verder breien.

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Tijger is niet zo schoon

Bericht door Ilone »

Inderdaad, naar de DA met Tijger.
Het klinkt als of hij iets heeft in zijn ruggetje of achterpootjes.
Hij kan waarschijnlijk dan niet die leningheid opbrengen om zijn onderlijfje te wassen.
Heb zelf maar eens stevig rugpijn, dan kan je je schoenen ook amper aan doen ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Tijger is niet zo schoon

Bericht door Rocis »

En al wat meer nieuws ???
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
missstarlight
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2010 11:34

Re: Tijger is niet zo schoon

Bericht door missstarlight »

Hallo iedereen,

Maandag met tijger naar de dierenarts geweest, zij dacht dat hij al een week of 8-9 was.
Ze heeft hem verder goed onderzocht, ook met name de achterpootjes en zij kon niet veel ontdekken eraan. Nu moet ik ook zeggen dat het steeds beter gaat hor, hij eet zeer goed dus hij wordt wel steeds sterker, hij gaat steeds beter rennen!Verder hebben we hem een wormkuurtje gegeven en eet hij de oren van ons hoofd dus dat komt wel goed.

We hebben het er met veel mensen over gehad en we denken toch dat ze inderdaad gedumpt zijn op plek, mijn vriend is er van de week langsgefietst en meende nog een katje gezien te hebben dus ik ga er vanmiddag nog even terug met wat voer om te kijken of er eventueel nog meer kittens zijn!Onvoorstelbaar dat mensen dieren ´dumpen´!

Bedankt voor jullie tips en jullie horen nog of ik nog meer zwevers gevonde heb.

Groetjes Roselie, Jesse en tijger
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Tijger is niet zo schoon

Bericht door Lovecat »

Jeetje, wat een verhaal. Jullie hebben al vaker katten gehad lees ik? Wilden jullie nog wel katten dan? Des te liever dat jullie je over die 'dumpkitten' hebben ontfermd... Goed dat jullie naar de da zijn gegaan, als zij niks speciaals kon vinden aan de achterpootjes is het misschien algehele zwakte, je zei al dat ie steeds meer aansterkt en beter rent, dus mogelijk is er binnenkort niks meer te merken aan de pootjes.

Het lijkt me ook de reden waarom hij zichzelf niet goed kan wassen; de zwakte en last van de pootjes. Kun je tot die tijd niet de achterkant van de kat met een vochtige handdoek schoonwrijven en dan met een droge handdoek nadrogen totdat hij zichzelf beter kan verzorgen?

En wat als je nog meer kittens vindt vanmiddag? Ga je die ook opnemen? Fijn dat je in ieder geval gaat kijken, maar ik hoop niet dat je er meer vindt; want dat zou betekenen dat er een heel nest gedumpt is :( arme beestjes...

heel veel succes en hou ons zeker op de hoogte!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Tijger is niet zo schoon

Bericht door Cari »

Fijn te horen dat Tijgertje al herstelt van zijn hachelijk avontuur van gedumpt worden.
En ook heel goed dat je toch nog even gaat kijken of er niet meer van die stakkers nog ronddwalen. Als je ze zelf niet wilt opnemen, kan je ze altijd nog naar een asiel brengen. ALs je dat direkt doet, kost het je niets, want het zijn vondelingen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Tijger is niet zo schoon

Bericht door Rocis »

Hoi,

Blij dat het goed gaat met die kleine :grin:
Wat goed van je dat je nog gaat kijken naar eventuele andere gedumpte kitties op die plek.
Heel lang geleden hebben wij hetzelfde gedaan. Toen hebben mijn broertje en ik een heel nest opgehaald bij een of andere tuinder. Die waren daar verlaten en licht verwaarloosd. Een paar hebben we zelf gehouden en zijn flink oud geworden.

Succes
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Plaats reactie